شناسهٔ خبر: 36561618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«آرین‌شهر» رکورددار بارندگی‌ها/ وقوع یخبندان و کاهش دمای هوا در استان

کارشناس سازمان هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: در بارندگی‌های 24 ساعت گذشته در استان، آرین‌شهر با 30 میلی‌متر بارندگی بیشترین میزان بارندگی را در استان به خود اختصاص داده است.

صاحب‌خبر -

جواد نخعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، با اشاره به شرایط جوی استان، اظهار داشت: با توجه به ادامه فعالیت سامانه بارشی در جو استان طی امروز و فردا، بارش باران و برف در استان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود عمده بارش‌ها به‌خصوص در نواحی کوهستانی، سردسیر و گردنه‌های برفگیر به صورت برف باشد، بیان داشت: تشکیل پدیده مه و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

کارشناس سازمان هواشناسی خراسان‌جنوبی از کاهش دمای هوا در استان خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود با ادامه روند کاهش محسوس دمای هوا طی امروز و امشب در اکثر نقاط استان یخبندان رخ دهد.

نخعی با اشاره به تشریح میزان نزولات جوی در استان، اعلام کرد: در بارندگی‌های 24 ساعت گذشته در استان، آرین‌شهر با 30 میلی‌متر بارندگی بیشترین میزان بارندگی را در استان به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: در قاین 27 میلی‌متر،سربیشه 24میلی‌متر، خوسف 20 میلی‌متر، بیرجند 19 میلی‌متر، زهان 17 میلی‌متر، حاجی‌آباد 16 میلی‌متر، اسدیه 16 میلی‌متر، سرایان 9 میلی‌متر، علی‌آباد زارعین هشت میلی‌متر، فردوس سه میلی‌متر، نهبندان سه میلی‌متر، بشرویه دو میلی‌متر وطبس یک میلی‌متر باران باریده است.

کارشناس سازمان هواشناسی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه همچنین بارش برف در مناطق زهان، گردنه خونیک، ثمن‌شاهی، گردنه گزند، سرچاه و کریمو گزارش شده، اعلام کرد: این سامانه بارشی اوایل وقت فردا از استان خارج می‌شود.

انتهای پیام/69039/ج

نظر شما