شناسهٔ خبر: 36553340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سهمیه بنزین ناوگان عمومی بر اساس پیمایش محاسبه می‌شود

اهواز - ایرنا - مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت : میزان سهمیه سوخت ناوگان سواری عمومی بین شهری بر اساس پیمایشی که خواهند داشت محاسبه می‌شود.

صاحب‌خبر -

غلامعباس بهرامی‌نیا چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهمیه سوخت سواری های کرایه عمومی بین شهری با پلاک «ع» برای خودروهای تک سوز ماهانه ۷۵۰ لیتر و برای ناوگان دوگانه سوز ۴۵۰ لیتر است که سهمیه ۶ روز باقیمانده آبان و آذرماه امسال در کارت سوخت آنها شارژ می شود.

وی ادامه داد :اگر خودرویی از ناوگان سواری کرایه «پیمایش سنج» داشته باشد و مسافر جابجا کند و نیز نیاز به سوخت بیشتری داشته باشد، متناسب با پیمایش های صورت گرفته سوخت بیشتری به آنها اختصاص داده می شود .

بهرامی نیا افزود : تعداد یک هزار  و۳۶۷ دستگاه سواری کرایه بین شهری در استان فعال هستند که به این ناوگان  ۷۵۰ لیتر برای سواری های کرایه بین شهری تک سوز و  ۴۵۰لیتر برای ناوگان دوگانه سوز اختصاص داده شده است و از ماه آینده با هماهنگی انجمن صنفی مقدمات نصب دستگاه پیمایش سنج بر روی این ناوگان فراهم خواهد شد .

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به اینکه شاخص حمل و نقل کالا بر اساس تن - کیلومتر محاسبه می شود گفت : به زودی جلساتی به صورت دوره ای با کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل کالا و رانندگان برای بازنگری و تجدید نظر شاخص های مورد نظر برگزار می شود، و در حال حاضر هیچ تغییری در نرخ کرایه حمل و نقل کالا مد نظر نیست .

بهرام نیا با تا کید بر نظارت جدی بر کرایه سواری های عمومی گفت : در صورتی که شهروندان با افزایش قیمت مواجه شدند می توانند مراتب را به نمایندگی های شعب این اداره کل در تمام پایانه های حمل کالا و مسافر و یا از طریق سامانه ۳۰۰۰۱۴۱ اطلاع رسانی کنند.

وی افزود : شکایات و گزارش های دریافتی در کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲ رسیدگی می شود و با رانندگان متخلف برخورد خواهد شد.

طرح سهمیه بندی و نرخ جدید بنزین از ۲۴ آبان بر اساس تصمییم سران سه قوه به مرحله اجرا درآمد.

نظر شما