شناسهٔ خبر: 36547505 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی:

پیام همایش عفاف اخلاق‌ورزی و برخورد عالمانه با تمایلات درونی است

تهران- ایرنا- رییس بنیاد پژوهش‌های اسلامی گفت: برخورد عالمانه با تمایلات درونی و پردازش بیش از پیش اخلاق ورزی از پیام‌های همایش عفاف جنسی در دانشگاه آزاد است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی امروز چهارشنبه در همایش ملی الگوی مفهومی عفاف جنسی در واحد تهران مرکزی اظهار کرد: عفاف یکی از آموزه‌های مهم دینی محسوب می‌شود که در قرآن کریم هم به این مبحث با محوریت عفاف جنسی و اقتصادی اشاره شده است.

وی افزود:‌ عفاف یک موضوع عمومی است که در عرصه های گوناگون زندگی وجود دارد و انسان باید در عرصه تمایلات جنسی، به صورت خردمندانه و با عفاف عمل کند. 

رییس بنیاد پژوهش‌های اسلامی ادامه داد: عفاف به معنی خود کنترلی و خویشتن داری است و عفاف ورزی، یک مدل مفهومی و علمی است.

وی با بیان اینکه یکی از پیش نیازهای عفاف موضوع تامین است، گفت: در جامعه گاهی دیده می‌شود که برخی افرادی که حتی ازدواج کرده اند، رفتار عفیفانه‌ای در حوزه نیازهای جنسی ندارند و در نهایت جامعه را با بحران‌هایی رو به رو می کنند.

رییس بنیاد پژوهش‌های اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه انسان باید با مشکلات خود رفتاری حکیمانه داشته باشد، یادآور شد: عفاف در واقع سدی در برابر تمایلات انسان نیست، بلکه به معنای تامین صحیح این نیازها است.در واقع شیوه بهره مندی زوجین از نیاز جنسی می تواند زمینه ساز عفاف باشد.

وی با بیان اینکه ارتباطات جوانان باید به رفتارهای منضبط منجر شود، خاطرنشان کرد: بنیاد پژوهش های اسلامی موفق به انتشار ۴ هزار جلد کتاب، در حوزه های حدیث، روانشناسی، جامع شناسی، نجوم، تمدن نوین اسلامی شده است و تصمیم دارد از پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد هم برای پیش برد و توسعه اهداف خود استفاده کند.

نظر شما