شناسهٔ خبر: 36545068 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون وزیر صمت:

تحفیف تا 30 درصدی فروشگاه های زنجیره ای

معاون وزیر صمت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالا‌های خود را با تخفیف ۱۰ تا ۳۰ درصدی به مردم عرضه می‌کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ ​ معاون امور بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه با اصناف و مدیران فروشگاه‌های زنجیره ای گفت:  می‌توانیم در کمتر از ۴۸ ساعت کالا را از سطح انبار‌ها به سطح عرضه برسانیم و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالا‌های خود را با تخفیف ۱۰ تا ۳۰ درصدی به مردم عرضه می‌کنند.
آقای عباس قبادی افزود: هماهنگی خوبی میان زنجیره‌های پخش و توزیع وجود دارد و به این لحاظ در این شرایط جدید مشکلی برای پخش و توزیع کالا‌ها در سطح عرضه نداریم.
وی اضافه کرد: ظرفیت‌های خوبی در پخش و توزیع کالا داریم که با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توانیم در کمتر از ۴۸ ساعت کالا‌ها را از سطح انبار‌ها به سطح عرضه برسانیم.
معاون امور بازرگانی وزیر صمت با اعلام اینکه شرکت بازرگانی دولتی با شرکت‌های پخش برای توزیع کالا‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سطح عرضه هماهنگ شده است، گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای قول داده اند که کالا‌های خود را با تخفیف ۱۰ تا ۳۰ درصدی به مردم عرضه کنند.
آقای قبادی با اعلام اینکه وضعیت کالا‌ها و قیمت‌ها مناسب و در شرایط خوبی است، افزود: قیمت کالا‌های راهبردی مانند روغن، برنج، شکر، گوشت قرمز و مرغ روند کاهشی هم دارد و قرار شد به صورت ویژه برای ارائه تخفیف ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه شوند.
وی همچنین گفت: موضوع فعال شدن اینترنت و پیامک فروشگاه‌های زنجیره‌ای را برای رفاه حال مردم در دست پی گیری داریم.
 
نوسانات قیمت خاصی گزارش نشده است
معاون امور بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیشتر کالا‌ها از نظر قیمت شرایط نسبتا عادی دارد و نوسانات قیمت خاصی هم تا کنون گزارش نشده است.
 عباس قبادی در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار و نشست با مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در جمع خبرنگاران افزود: البته چند قلم کالای فصلی به علت مسائل آب و هوایی و حمل و نقل با افزایش قیمت مواجه شدند که با تدابیر اندیشیده شده در حال حل مشکلات پیش آمده برای برخی از حوزه‌های حمل و نقل هستیم.
وی اضافه کرد: درصد گزارش‌های ارسالی به سامانه ۱۲۴ و تعزیرات حکومتی رشد داشته اما تخلفاتی که انجام گرفته تغییر محسوسی نداشته است البته افزایش گزارش های مردمی به سامانه ۱۲۴ به حساسیت‌های مردم به ویژه در روز‌های اخیر بر می‌گردد.
قبادی با بیان اینکه قرار بر این است که برای سوخت وانت بار‌ها سهمیه‌ای در نظر گرفته شود، گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان موظف شد تا میزان درصد افزایش قیمت بعضی اقلام را به علت افزایش کرایه حمل و نقل بررسی و اعلام کند، اما نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که درصد تاثیر افزایش قیمت سوخت در کرایه حمل و نقل، ناچیز است ضمن اینکه تدابیر جبرانی و اختصاص سهمیه به وانت بار‌ها نیز در ثبات کرایه‌های حمل و نقل موثر است.
وی در خصوص تشدید بازرسی‌ها در بازار نیز گفت: وقتی اتفاق خاصی در بازار نمی‌افتد، دلیلی برای حضور آنچنانی بازرس‌ها در بازار هم نیست و سعی بر این است که بیشتر نظارت‌هایی که انجام می‌دهیم خیلی آرام و ارشادی باشد.
قبادی با بیان اینکه بازار اکنون به صورت ویژه و فوق العاده و به آرامی رصد می‌شود افزود: سامانه ۱۲۴ از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب هم فعال است و دیگر بیشتر از این مداخله هم ضرورتی ندارد، زیرا مداخله بیش از حد از نظر روحی و روانی بازار را با مشکل مواجه می‌کند.
وی درباره نشست با مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم گفت: مسئولان این فروشگاه‌ها قول دادند که تخفیف های ویژه‌ای را از ۱۰ تا ۳۰ درصد روی اقلام اعمال کنند البته در بازدیدی هم که داشتم این اتفاق افتاده است.
معاون امور بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه فروش در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت سیستمی انجام می‌شود، گفت: نظارت‌ها و بازرسی‌ها در این فروشگاه‌ها هم وجود دارد البته فروشگاه‌های زنجیره‌ای از ابتدای شروع طرح افزایش قیمت بنزین همکاری خوبی داشتند.
قبادی با بیان اینکه در بیش از ۵۰ درصد از بازرسی‌های سطح بازار، گزارش ها و شکایت های مردمی را دریافت می کنیم، افزود: بخش شکایات مردمی هم به صورت ویژه رسیدگی و پیگیری می شود و بازرسان اتحادیه‌ها هم کار رسیدگی و کنترل بازار را انجام می‌دهند.

نظر شما