شناسهٔ خبر: 36544306 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

طهرانچی:

برای مدل تربیتی عفاف محور نظام تربیتی باید با صیانت همراه شود

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه آزاد گفت: برای داشتن یک مدل تربیتی عفاف محور، باید نظام تربیتی با نظام صیانت همراه شود.

صاحب‌خبر -

محمد مهدی طهرانچی امروز چهارشنبه در همایش ملی الگوی مفهومی عفاف جنسی اظهار کرد: حضور اندیشه‌ورزان و دانشجویان در این همایش با مشارکت خود در پرداختن به مدل تربیت جنسی، گامی مثبت و رو به جلو است.

طهرانچی گفت: عفاف یک امر فطری است و داشتن مدل تربیت جنسی یکی از الزامات هر نظام تربیتی است، از این رو عفاف هم یک مبحث اجتماعی محسوب می‌شود.

وی در محل واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد، افزود: حجاب و عفاف در جامعه ما به هم گره خورده است. در جوامع دیگر نیز انسان‌های عفیف بسیاری وجود دارند، اما مدل حجاب آنها با ما متفاوت است.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه در جامعه هم فرد عفیف و هم عفیف‌ورز وجود دارد، عنوان کرد: برای داشتن یک مدل تربیتی عفاف محور، باید نظام تربیتی را با نظام صیانت همراه کرد.

طهرانچی خاطرنشان کرد: دانشگاه در جهان حرف اول را می زند، مسائل باید از ابتدا در دانشگاه نقد شود. دانشگاه باید رابطه خود با دانشجویان را نیز نقد کند و سپس از رسالت خود پیشی گیرد.

به گفته وی، دانشگاه یک رسالت جامع تربیتی در ابعاد شش گانه دارد که در علم و  زندگی اجتماعی کارآمد است. 

طهرانچی افزود: ابعاد شش‌گانه تربیتی فرد را صاحب زندگی اجتماعی می کند تا بتواند در آینده بهترین ها را رقم بزند و سلامت روح و جسم را در حد اعلا داشته باشد. این ابعاد شش‌گانه باید همه وجوه تعالیم و تربیت را در برگیرد و نباید در این راستا غفلت شود.

همایش ملی «الگوی مفهومی عفاف جنسی»، چهارشنبه، ‌۲۹ آبان‌ماه، از ساعت ۸ تا ۱۳ واقع در تهران، سوهانک، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز، مجتمع دانشگاهی ولایت، سالن اجتماعات غدیر برگزار شد. در افتتاحیه نشست محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام مرویان حسینی رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی و حجت‌الاسلام سالاری‌فر دبیر علمی همایش به ایراد سخن پرداختند. 

نظر شما