شناسهٔ خبر: 3651483 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر ایران در کابل: افغانستان چهارمین کشور صادراتی برای ایران است

کابل- ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان دوشنبه شب در دیدار با بازرگانان ایرانی در محل سفارت، افغانستان را چهارمین بازار صادراتی این کشور در سطح منطقه دانست.

صاحب‌خبر -

'محمدرضا بهرامی' در ضیافت شام بازرگانان ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه مشترک بازرگانی افغانستان و ایران، افغانستان را بازار مهم و با اهمیت برای دولت و بخش خصوصی ایران عنوان کرد.

بهرامی از بخش خصوصی بازرگانی افغانستان برای جدیت در برگزاری برنامه نمایشگاه بازرگانی مشترک دو کشور قدردانی کرد.

وی گفت: با توجه به شرایط افغانستان دو موضوع در این نمایشگاه قابل اهمیت است که باید به بخش خصوصی توجه شود و زمینه ها و بسترهای لازم برای گسترش بازرگانی فراهم شود.

وی تاکید کرد که اگر از منظر بخش خصوصی نگاه کنیم نیز بازار افغانستان دارای جاذبه ها و امتیازاتی است که توانسته جمعی را گردهم بیاورد تا نمایشگاه بزرگی را در کابل برگزار کند.

بهرامی حضور محمد شریعمتداری معاون اجرایی رییس جمهوری در نمایشگاه بازرگانی افغانستان و ایران را یکی از علت های با اهمیت بودن بازار افغانستان دانست و گفت: افغانستان در حوزه اقتصادی برای ایران خیلی مهم است و نمایشگاهی که قرار است از فردا (سه شنبه) برگزار شود بزرگترین نمایشگاه است که طی سالهای اخیر در افغانستان تدارک دیده شده است.

بهرامی از بازرگانان ایرانی خواست که با تغییر وضعیتی که در افغانستان در حال وقوع است آماده رقابت باشند و امکان آن وجود دارد که رقیب های مهم وارد بازار افغانستان شوند.

سفیر ایران در افغانستان گفت: برای اینکه روابط بازرگانی افغانستان و ایران به ثبات و پایداری برسد باید به منافع افغان ها نیز توجه شود.

نمایشگاه بزرگ مشترک بازرگانی افغانستان و ایران در کابل روز سه شنبه با حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهوری و سرور دانش معاون رییس جمهوری افغانستان افتتاح می شود که در آن بیش از 80 غرفه از کالاهای ایرانی و 16 غرفه از کالاهای افغان برای 3 روز به نمایش گذاشته خواهد شد.

آساق*4*291*1565

نظر شما