شناسهٔ خبر: 36511291 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

ربیعی: اعتراض حق مردم ایران است

سخنگوی دولت گفت: نظام جمهوری اسلامی و دولت ایران اعتراض را حق همه مردم می‌داند اما معترض با اغتشاش‌گر متفاوت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، علی ربیعی سخنگوی دولت ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری اظهار کرد: برخی به بهانه اجرای مصوبه افزایش قیمت بنزین به اغتشاشات نامتعارف دست زدند و اموال عمومی را تخریب کردند.

وی افزود: در برخی موارد و شهرها گزارشاتی را داریم که از سلاح گرم و سرد استفاده شده است و تعدادی از ماموران امنیتی و انتظامی ما را مورد حمله قرار دادند و به گروگان گرفتند و عده ای به شهادت رسیدند.

ربیعی گفت: حساب معترضینی که ما برای خدمت آنها آمده ایم و آنهایی که نگران معیشت هستند با کسانی که از سلاح استفاده کرده اند جداست. رفتارهای آنها با تروریست های قدیمی که در کشور داشتیم تطابق دارد. در حوادث روزهای اخیر گزارشاتی به ما دادند و با شیوه های حرفه ای خشونت بالایی را به کار بردند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی و دولت ایران اعتراض را حق همه مردم می‌داند اما معترض با اغتشاش گر متفاوت است، اغتشاشگری که با اسلحه می آید قطعا با معترض متفاوت است.

وی افزود: اغتشاشگران می‌خواهند فضایی را درست کنند که صدای معترضین شنیده نشود و من فکر می‌کنم امروز بیش از ۸۰ درصد نسبت به دیروز وضعیت آرامی داشتیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: آمریکا که بزرگترین جنایت را علیه ملت ایران انجام داده است، به مردم ایران پیام می دهد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: امروز نیازمند اصلاح ساختاری در حوزه اقتصادی هستیم و اینجا شجاعت افراد نمایان می‌شود. در این ایام معلوم می‌شود که چه کسانی پای منافع ملی ایستادند و چه کسانی سعی می‌کنند منافع جناحی زودگذر کسب کنند. در همین ایام موضع گیری رهبر انقلاب به همه ما درس داد که با آگاهی، شجاعانه در برهه‌های خطرناک پا به میدان می گذارند.

نظر شما