شناسهٔ خبر: 36510712 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل آب فاضلاب روستایی استان سمنان:

آب‌رسانی به ۷۵ روستای گرمسار و آرادان انجام می‌شود

آرادان - مدیرکل آب فاضلاب روستایی استان سمنان، گفت: طرح آب‌رسانی روستایی به گرمسار و آرادان در سه فاز انجام می‌شود که درمجموع ۷۵ روستا از آن بهره‌مند می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، منصور کشاورزیان پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح طرح آب‌رسانی گرمسار و آرادان در روستای داورآباد با حضور وزیر نیرو، بابیان اینکه مجتمع آب‌رسانی روستایی این شهرستان‌ها از سال ۷۰ با انجام مطالعات طرح آغاز و تا امروز دو فاز از آن افتتاح‌شده است، تأکید کرد: با افتتاح فاز سوم این طرح در آینده‌ای نزدیک پوشش همه ۷۵ روستای شهرستان‌های گرمسار و آرادان از آب شرب بهداشتی تکمیل می‌شود.

وی افزود: فاز اول این طرح در سال گذشته با آب‌رسانی به ۲۲ روستا افتتاح و فاز دوم این طرح نیز امروز با حضور وزیر نیرو با آب‌رسانی به ۲۰ روستا و جمعیت چهار هزار و ۱۲۰ نفر به بهره‌برداری رسید و در آینده نیز شاهد افتتاح طرح آب‌رسانی به ۱۱ روستای دیگر هستیم.

مدیرکل آب فاضلاب روستایی استان سمنان، بابیان اینکه مجموعاً افتتاح سه فاز طرح آب‌رسانی گرمسار و آرادان برای ۱۷ هزار نفر جمعیت روستایی این شهرستان‌ها، آب شرب بهداشتی تأمین می‌کند، ابراز کرد: افزایش کیفی و کمی آب‌رسانی به روستاها، هدف اصلی این پروژه است.

کشاورزیان بابیان اینکه آبفار استان سمنان با افزایش حجم مخازن و بهبود آن‌ها توانسته سرانه هفت‌دهم مترمکعب حجم ذخیره‌سازی آب را در گرمسار و آرادان افزایش دهد، ابراز کرد: کاهش ۱۷ درصدی اتفاقات و حوادث شبکه انتقال آب روستایی در گرمسار و آرادان یکی دیگر از دستاوردهایی است که آبفار سمنان با راه‌اندازی مجتمع آب‌رسانی روستایی، به آن دست‌یافته است.

وی بابیان اینکه مجتمع آب‌رسانی روستایی گرمسار و آرادان می‌تواند زمینه خوبی برای اشتغال‌زایی و افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به مردم روستاها باشد، تأکید کرد: بازسازی و احداث خطوط انتقال آب و اجرای ۸۰ کیلومتر خط انتقال در این مجموعه تاکنون انجام‌شده است.

مدیرکل آب فاضلاب روستایی استان سمنان در ادامه گفت: تعویض بیش از ۱۲ هزار کنتور آب به‌صورت رایگان یکی دیگر از طرح‌های این شرکت در روستاهای شهرستان‌های گرمسار و آرادان است.

نظر شما