شناسهٔ خبر: 36510640 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

"بیل گیتس" ثروتمندترین فرد جهان شد

بیل گیتس با داشتن سرمایه ای بالغ بر 110 میلیارد دلار دوباره ثروتمندترین فرد جهان شد.

صاحب‌خبر -
روز گذشته بلومبرگ در گزارشی اعلام کرد: بنیانگذار و مدیرعامل سابق   مایکروسافت "بیل گیتس" با داشتن سرمایه ای بالغ بر  ۱۱۰ میلیارد دلاری توانست "جف بزوس" مدیرعامل آمازون را با سرمایه ای بالغ بر ۱۰۹ میلیارد دلار شکست داده و نام خود را در لیست ثروتمندترین فرد جهان ثبت کند. 
بلومبرگ ادعا کرده است که علت اصلی پیشی گرفتن گیتس از مدیر عامل آمازون پس از دو سال، بالا رفتن ارزش سهام مایکروسافت درنتیجه امضای قراردادی جدید با پنتاگون است. به طوری که بر اساس اطلاعات ثبت شده ارزش هر سهم مایکروسافت در تاریخ ۲۲ ژوئن امسال برابر با ۱۳۶ دلار بوده و پس از امضای قراردادی جدید با پنتاگون ارزش هر سهم این غول فناوری به 150 دلار رسیده است. 
اما این تنها عامل پیروزی گیتس نیست. چرا که این روزها بخت با رقیب اصلی بیل یعنی "جف بیزوس" یار نبوده و به دلایلی از جمله عملکرد ضعیف آمازون در سه ماهه سوم سال جاری میلادی و انتقال حدود ۳۵ میلیارد دلار از ثروت شخصی بیزوس به همسر سابقش در نتیجه طلاق توافقی صورت گرفته، بخشی زیاد از ثروت خود را از دست داده و در نتیجه روندی نزولی را در لیست ثروتمندان جهان طی کرده است. 
گفتنی است " بیل گیتس"،  کارآفرین، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی است که در سال ۱۹۷۵ با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت را تأسیس نمود. وی تا مارس ۲۰۱۷ با دارایی خالص ۸۶ میلیارد دلار، به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شد، ولی در تاریخ ۶ مارس ۲۰۱۸، جف بیزوس مدیرعامل و مؤسس شرکت آمازون، با ۱۱۲ میلیارد دلار دارایی ثبت‌شده، از وی پیشی گرفته و به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد.
وی از ابتدای تأسیس مایکروسافت تا سال ۲۰۰۰، به‌عنوان مدیرعامل مایکروسافت فعالیت کرد، همچنین تا سال ۲۰۱۴، ریاست هیئت مدیره مایکروسافت را برعهده داشت. گیتس کماکان با در اختیار داشتن ۱٫۳٪ درصد از سهام این شرکت، سهام‌دار عمدهٔ مایکروسافت بشمار می رود. 
بیشتر بخوانیم: خوش بینی "بیل گیتس" به آینده هوش مصنوعی
 

کلمات کلیدی

بیل گیتس

مایکروسافت

ثروتمندترین

نظر شما