شناسهٔ خبر: 36505636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

میانگین دمای هوا در خراسان رضوی تا ۱۲ درجه اُفت می‌کند

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین دمای روزانه هوا در استان خراسان رضوی همراه با بارشهای رگباری بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سلسیوس تا پایان هفته جاری افت می‌کند و دمای شبانه طی این مدت در مناطق سردسیر استان به کمتر از ۱۰ درجه زیر صفر می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی  گفت: از امشب بارش های پراکنده باران از نواحی شمالی و غربی استان خراسان رضوی آغاز می‌شود که ابتدا به صورت رگباری و همراه با رعد و برق جریان دارد و در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری این بارشها به صورت باران و برف و افت دما ادامه می‌یابد.

زهرا آهنگرزاده افزود: برای روز جمعه در نوار شمالی استان خراسان رضوی بارشهای باران و برف تداوم خواهد داشت که طی این مدت احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه روند کاهش محسوس دما از روز چهارشنبه هفته جاری در خراسان رضوی آغاز می شود ادامه داد: بیشینه دمای امروز مشهد ۱۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که برای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه به ترتیب به هفت و چهار درجه سلسیوس کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در این مدت دمای شبانه بین هفت تا ۹ درجه سلسیوس در خراسان رضوی کاهش می‌یابد و کمینه دمای هوا در برخی از مناطق استان تا ۱۰ درجه زیر صفر می‌رسد.

آهنگر زاده افزود: برای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری وزش باد به نسبت شدید نیمه جنوبی و نوار شرقی استان خراسان رضوی را فرا خواهد گرفت.

وی ادامه داد: چناران با کمینه دمای هوای چهار درجه زیر صفر و خواف با بیشینه دمای هوای ۱۵ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی در طول ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

او اضافه کرد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در سبزوار با سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: ایرنا 

نظر شما