شناسهٔ خبر: 36483725 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌آنالایز | لینک خبر

کارت سوخت به تاکسی‌های اینترنتی تعلق نمی‌گیرد

صاحب‌خبر -

جمالی نژاد درباره بسته حمایتی دولتی برای تاکسیرانان و آخرین وضعیت سهمیه بنزین آژانس ها، سرویس مدارس و وانت بار‌ها توضیحاتی داد.

مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور در تشریح تدابیر اتخاذ شده دولت برای حمایت از سامانه‌های حمل و نقل عمومی درون شهری در پی اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت (سهمیه بندی بنزین) گفت: با توجه به اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، سهمیه مناسب برای تمام ناوگان حمل و نقل عمومی شهری بنزین سوز با نرخ دولتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش «خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان» معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور با اشاره به سهمیه ماهانه ۴۰۰ لیتری تاکسی‌های تک سوز و ۲۰۰ لیتری تاکسی‌های دوگانه سوز افزود: تدابیر حمایتی در مورد آژانس‌ها و سرویس مدارس در حال پیگیری است و در هفته جاری اعلام می‌شود و در مورد تاکسی‌های بین شهری باید تاکید کنم که با نمایندگان ان‌ها جلسه‌ای خواهیم داشت و سهمیه سوخت آن‌ها نیز تعیین و تکلیف می‌شود.

جمالی نژاد در توضیح سهمیه تاکسی‌های اینترنتی گفت: تاکسی‌های اینترنتی با پیمایش بالای ۲۰۰ کیلومتر در ماه، از تدابیر حمایتی در بخش حمل و نقل عمومی بهره مند می‌شوند.

او ادامه داد: میزان پیمایش سفر تاکسی‌های اینترنتی تجمیع و در ابتدای ماه بعد، مابه التفاوت قیمت سوخت به نرخ ۱۵۰۰ تومان محاسبه و به کارت بانکی رانندگان واریز می‌شود.

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور در تشریح سهمیه سوخت وانت بار‌ها گفت: سهمیه وانت بار‌های کم مصرف بنزینی ۲۰۰ لیتر، سهمیه وانت بار‌های دوگانه سوز۶۰ لیتر، سهمیه وانت بار‌های پرمصرف بنزینی ۳۰۰ لیتر و سهمیه وانت بار‌های دوگانه سوز ۱۲۰ لیتر در ماه در نظر گرفته شده است.

جمالی نژاد خاطر نشان کرد: افزایش نرخ سوخت شامل گاز CNG نشده و این سوخت در جایگاه به قیمت سابق به رانندگان وسایل نقلیه گاز سوز عرضه می‌شود.

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور با اشاره به راه اندازی کارگروه تخصصی برای ساماندعی و پایش ناوگان حمل و نقل عمومی در وزارت کشور گفت: ستاد" پایش حمل و نقل شهری" در وزارت کشور و متناظر آن در استانداری‌ها جهت نظارت بر حوزه حمل ونقل شهری و پاسخگویی به پرسش‌ها و سوالات و تشکیل شده است.

جمالی نژاد افزود: برنامه ریزی لازم برای تعیین سهمیه حمایتی بنزین با رویکرد تقویت حمل و نقل عمومی درون شهری صورت گرفته است و تصمیم گیری‌های آتی از طریق کارگروهی متشکل از وزارتخانه‌های نفت، کشور و سازمان برنامه و بودجه انجام و اعلام خواهد شد.

او با تاکید بر این‌نکته که تا اطلاع ثانونی هیچ گونه افزایش کرایه برای ناوگان بار و مسافر نخواهیم داشت، گفت: بسته‌های پیشنهادی برای معیشت رانندگان، در مرحله تدوین برای پیشنهاد به دولت است.

معاون عمران و توسعه شهری وزارت کشور ادامه داد: نظر به هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری‌ها و استانداریها، ناوگان حمل و نقل عمومی شهری (مترو، اتوبوس، مینی بوس و تاکسی) آماده خدمت رسانی با تمام ظرفیت خود به شهروندان است و برای تسهیل سفر درون شهری شهروندان سرفاصله زمانی اعزام اتوبوس‌ها و قطار‌ها کاهش می‌یابد.

جمالی نژاد تاکید کرد: واحد‌های نظارتی سازمان‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی به طور مستمر در سطح شهر‌ها حضور دارند.

وی درتوضیح آخرین تمهیدات وزارت کشور برای استفاده هرچه بیشتر شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی (اتوبوس و مترو) با توجه به افزایش نرخ بهای بنزین گفت: با اعمال سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین از روز شنبه ۲۵ آبان‌ماه، تمام سامانه‌های فعال در حمل و نقل عمومی تهران و حومه از جمله خطوط هفت‌گانه مترو، خطوط تندرو و عادی اتوبوسرانی و همچنین ناوگان تاکسیرانی با بیشترین ظرفیت، آماده خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

معاون وزیر کشور با تاکید بر سهمیه سوخت تاکسی‌ها افزود: با توجه به سهمیه تعیین‌شده برای تاکسی‌ها، هیچ‌گونه افزایش نرخی در کرایه تاکسی وجود نخواهد داشت و ذکر این نکته ضروری است که در صورت نیاز به سهمیه بیشتر برای تاکسی‌ها، این امکان وجود دارد با هماهنگی وزارت کشور و برحسب میزان پیمایش تاکسی‌ها سهمیه مازاد تعیین شود.

جمالی نژاد تصریح کرد: مدیران و پرسنل شرکت بهره‌برداری مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی، سازمان تاکسیرانی و مسئولان ذی‌ربط در مناطق ۲۲گانه شهر تهران موظف‌اند با تمام امکانات و ظرفیت ناوگان، شرایطی ایجاد کنند که سفر‌های شهروندان با سهولت و آرامش و بدون هرگونه مشکل و تأخیری انجام گیرد.

 

کارت سوخت به تاکسی های اینترنتی تعلق نمی گیرد

در همین رابطه شهرام رضایی گفت: طبق سیاست های ابلاغی، امکان اختصاص کارت سوخت هوشمند به تاکسی های اینترنتی و آژانس ها وجود ندارد.

برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع افزایش قیمت بنزین و در ارتباط تلفنی با دکتر شهرام رضایی مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد.

رضایی در مصاحبه با رادیو گفت و گو درخصوص وضعیت سهمیه بندی بنزین تاکسی های اینترنتی و آژانس ها گفت: طبق سیاست های ابلاغی، امکان اختصاص کارت سوخت هوشمند به تاکسی های اینترنتی و آژانس ها وجود ندارد زیرا ممکن است این تاکسی ها امروز به حمل و نقل عمومی کمک کنند و فردا نباشند.

وی ادامه داد: مابه التفاوت نرخ اول و دوم به اندازه پیمایش تاکسی های اینترنتی و آژانس ها به شکل اعتبار بانکی و به کارت بانکی آنها واریز می شود. سازوکار این طرح انجام شده و تا چند روز آتی در اختیار تاکسی های اینترنتی قرار خواهد گرفت.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی عنوان کرد: تاکسی های اینترنتی متعهد شده اند که قیمت کرایه ها را افزایش ندهند تا این اعتبارها در اختیارشان قرار بگیرد.

این مقام مسئول یادآور شد: این مکانیزم برای آژانس ها و تاکسی های بین راهی و نیازمندان به سهمیه نیز اجرایی خواهد شد.

رضایی در پاسخ به این سوال که آیا سهمیه بندی بنزین به کاهش مصرف و ذخیره بیشتر بنزین کمک خواهد کرد یا خیر؟ گفت: قطعاً سهمیه بندی بنزین در کاهش مصرف تاثیر خواهد گذاشت اما باید آمار و اطلاعات در بلند مدت پایش شوند ضمن اینکه ما باید الگوی مصرف را رعایت کنیم و به فکر منابع ملی مان باشیم.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی همچنین اضافه کرد: مردم چاره ای جز مصرف خودروهای داخلی ندارند لذا حداقل باید خودروهای کم مصرف تولید کنیم تا در مصرف بنزین صرفه جویی شود.

رضایی در توضیح بیشتر این مطلب که ذخیره کارت های سوخت تا شش ماه حفظ خواهد شد گفت: مهلت استفاده از بنزین سهمیه بندی شده از آبان ماه تا شش ماه است یعنی اگر کسی تا خرداد ماه از سهمیه بنزین خود استفاده نکرد فقط سهمیه بنزین یک ماه آن می سوزد و مابقی را می تواند استفاده کند.

 

سرویس دهی تاکسی‌های اینترنتی زیر نظر شهرداری تهران نیست
در همین رابطه قنادان درباره عدم سرویس دهی تاکسی‌های اینترنتی به شهروندان تهرانی همزمان با بارش اولین برف در پایتخت توضیحاتی داد.

سرویس دهی تاکسی‌های اینترنتی زیر نظر شهرداری تهران نیستعلیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص علت عدم ارائه سرویس توسط شرکت‌های تاکسی اینترنتی به شهروندان از صبح امروز (شنبه ۲۵ آبان ماه) گفت: سرویس دهی تاکسی‌های اینترنتی زیر نظر تشکیلات مدیریت سازمان آن‌هاست. سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران دخالتی در مدیریت و سرویس تاکسی‌های اینترنتی ندارد و اگر اخلالی از صبح امروز در روند سرویس دهی این تاکسی‌ها ایجاد شده، مربوط به سازمان تاکسیرانی نیست.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در پاسخ به این سئوال که آیا طبق دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر عملکرد و نظارت شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی فعالیت آن‌ها زیر نظر شهرداری تهران نیست؟ گفت: دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور مبنی بر زیر مجموعه قرار گرفتن تاکسی‌های اینترنتی در شهرداری تهران بدین معنا نیست که ما در کار مدیریت این شرکت‌ها دخالتی داریم و شهرداری تهران تنها کار نظارت بر پروانه و فعالیت قانونی آن‌ها را انجام می‌دهد و سرویس دهی به مسافران زیر نظر مدیریت شرکت‌هاست.

نظر شما