شناسهٔ خبر: 36481297 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر

رتبه نخست دانشگاه امیرکبیر در کارآفرینی

این دانشگاه در بحث کارآفرینی فعالیت‌های خوبی انجام داده و اکنون در این زمینه در بین دانشگاه‌های کشور در رتبه نخست قرار گرفته ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، آقای دکتر سیداحمد معتمدی در سیزدهمین گردهمایی اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه در بحث کارآفرینی اقدامات بسیار خوبی انجام داده و اکنون در این زمینه رتبه نخست را میان دانشگاه‌های کشور به دست آورده است.
وی با اشاره به فعالیت کارآفرینانه در این دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: به دلیل نتایج خوبی که در این حوزه به دست آورده ایم در حال جذب بودجه‌های خوبی در این حوزه هستیم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در حوزه مهارت افزایی نیز فعالیت‌های متعددی در این دانشگاه صورت گرفته است، اما در میانه راه قرار داریم.
آقای دکتر معتمدی افزود: در مجموع می‌توان گفت که دانشگاه صنعتی امیرکبیر از نظر کمی و کیفی در بین ۵ دانشگاه صنعتی کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: بار اصلی موفقیت‌های دانشگاه بر دوش اعضای هیأت علمی است و با وجود تمام مشکلات مالی دانشگاه، اما اعضای هیأت علمی تلاش کردند که این مشکلات اثری بر فعالیت‌های آن‌ها نداشته باشد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: سیاست‌های دانشگاه در راستای برنامه راهبردی دانشگاه که براساس برنامه راهبردی قرار است دانشگاه در سال ۱۴۰۴ جز ۱۰۰ دانشگاه برتر معرفی و علاوه بر آن به عنوان دانشگاه نسل سوم نیز شناخته شود.
وی ادامه داد: در دانشگاه‌های نسل سوم سرمایه سازی دانش و شغل مورد توجه است.
آقای دکتر معتمدی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۶ شاخص را در برنامه راهبردی خود تعیین کرده است تا بتواند از دانشگاه نسل اول به نسل سوم برسیم، تأکید کرد: اصلاح ساختار، بازنگری برنامه آموزشی، ارتقاء علمی، توسعه و تحقیقات دانش بنیان، برنامه توسعه همکاری علمی و بین المللی و برنامه توسعه فیزیکی دانشگاه ازجمله این شاخص‌ها است.
وی با اشاره به بازنگری ساختار دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: ساختار دانشگاه باید متناسب با اهداف آن باشد در این راستا چارت دانشگاه بازنگری شد و به زودی ابلاغ می‌شود.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در چارت جدید دانشگاه ۶ پردیس طراحی شده است که برنامه داریم بیشتر فعالیت‌ها را به این پردیس‌ها واگذار کنیم.
آقای دکتر معتمدی گفت: شرح وظایف این پردیس‌ها به تصویب هیأت امنا دانشگاه رسیده و لازم اجرا است.
وی ادامه داد: طرح بهره وری از سوی وزارت علوم مطرح شد که محور اصلی این طرح در خصوص حق التدریس‌ها است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز طرح خود را در این راستا به وزارت علوم ارائه کرده است.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف دانشگاه باید بازنگری برنامه‌های درسی آغاز می‌شد، گفت: این رویه آغاز شده است و براساس آن برنامه داریم مباحث مربوط به مهارت افزایی و کارآفرینی را در برنامه‌های درسی بگنجانیم.
آقای دکتر معتمدی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد اعضای هیأت علمی این دانشگاه دارای مرتبه دانشیاری و استادی هستند، تأکید کرد: تنها چند دانشگاه کشور این رویه را دنبال می‌کنند.
وی با بیان اینکه در ۵ سال گذشته ۱۲۵ عضو هیأت علمی جدید در دانشگاه صنعتی امیرکبیر استخدام شده اند، افزود: در واقع به صورت سالانه حدود ۲۵ نفر در این دانشگاه جذب شده اند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ۱۵۰ نفر تبدیل وضعیت داشتیم و تعدادی از استادان دانشگاه نیز بازنشسته شده اند که اکنون از توان استادان بازنشسته در فرآیند‌های آموزشی و پژوهشی استفاده می‌شود.
آقای دکتر معتمدی تأکید کرد: همچنین اکنون ۳۱ استاد همکار در دانشگاه فعالیت می‌کنند که برنامه داریم از توان این استادان بیشتر در دانشگاه استفاده شود.
وی افزود: این دانشگاه در پژوهش به ویژه در بخش‌های ارتقا، فناوری و نوآوری فعالیت‌های مختلفی انجام داده است که این روند در رتبه بندی‌ها مشاهده می‌شود.

نظر شما