شناسهٔ خبر: 36475493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عزم مدیران سمنان برای برخورد با افزایش قیمت‌های خودسرانه

مدیران سمنان برای برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی کالا و خدمات در استان سمنان عزم خود را جزم کرده‌اند و در همین راستا، طرح تشدید نظارت بر بازار اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین در روزهای اخیر، نگرانی‌هایی در مردم بابت افزایش قیمت سایر کالاها و خدمات ایجاد کرده است؛ اما مسؤولان می‌گویند جلوی هرگونه افزایش قیمت خودسرانه‌ای را خواهند گرفت.

مدیران سمنان برای برخورد با هرگونه افزایش قیمت غیرقانونی کالا و خدمات در استان سمنان عزم خود را جزم کرده‌اند و در همین راستا، طرح تشدید نظارت بر بازار اجرایی می‌شود.

هیچ مشکلی در تأمین کالاهای اساسی وجود ندارد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در این زمینه گفت: هرگونه افزایش غیرمنطقی قیمت در حوزه کالا و خدمات ممنوع و غیرقانونی است.

بهروز اسودی گفت: با توجه به افزایش قیمت سوخت، هیچ دلیل کارشناسی برای افزایش قیمت اقلام مصرفی مردم به دلیل افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و به واحدهای صنفی و خدماتی اخطار داده می‌شود که از هرگونه افزایش غیرمنطقی قیمت در حوزه کالا و خدمات خودداری کنند.

وی تصریح کرد: هیچ مشکلی در خصوص تأمین کالاها خصوصاً کالاهای اساسی وجود ندارد و دستگاه‌های مختلف ازجمله تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و سازمان صمت مکلف هستند با تشدید نظارت با هرگونه افزایش قیمت برخورد جدی کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه نشستی به‌منظور بررسی اثرات احتمالی افزایش قیمت سوخت بر بازار برگزار شده است، ضمن ارائه گزارشی از وضع بازار و برگزاری طرح‌های نظارتی افزود: هرگونه افزایش قیمت کالا در پی افزایش قیمت بنزین سوءاستفاده و تخلف است و گشت‌های نظارت و بازرسی در این ایام مانند سایر روزها فعال هستند و با هرگونه تخلف در واحدهای صنفی، سطح عرضه و... برخورد می‌شود.

دستگاه‌های مختلف مکلف هستند با تشدید نظارت‌ها، با هرگونه افزایش قیمت برخورد جدی کنند

اسودی خاطرنشان کرد: بالغ‌بر ۵۵ نفر در استان سمنان به‌عنوان بازرس و کارشناس نظارت و بازرسی فعالیت دارند که وضع نرخ کالا و خدمات موجود، کمبود و فراوانی کالا و خدمات ضروری اولویت‌دار در سطح عرضه را به‌صورت ویژه رصد می‌کنند و عملکرد واحدهای صنفی استان سمنان در این ایام را زیر ذره‌بین خواهند داشت.

وی تصریح کرد: مردم شماره 124 ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان را به خاطر بسپارند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق، فروش اجباری کالا و خدمات، عدم درج قیمت و.... را به این سامانه ارتباطی اطلاع دهند.

از قیمت‌ها و ذخیره کالاها چه خبر؟

دبیر ستاد تنظیم بازار استان سمنان ادامه داد: در حال حاضر، ۲۲۶ تن گوشت قرمز و ۱۲۰ تن گوشت مرغ در انبارهای این استان موجود بوده؛ در خصوص تخصیص سهمیه سیب و پرتقال برای استان تمهیدات لازم انجام شده است.

اسودی بیان کرد: با توجه به اینکه بالغ بر یک درصد از جمعیت کشور در استان سمنان مستقر هستند، ۱.۷ سهمیه سیب و پرتقال کشور به استان سمنان اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: در این حوزه، سرانه استان سمنان مطلوب است و مشکلی وجود ندارد؛ اقدامات لازم در خصوص برپایی نمایشگاه ویژه شب یلدا در حال انجام است.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان سمنان ادامه داد: نظارت بر قیمت‌گذاری و عرضه کالا به قیمت مصوب در استان سمنان همواره در دستور کار قرار دارد.

اسودی بیان کرد: در خصوص موجودی شکر نیز اقدامات لازم در حال انجام است و مشکلی وجود ندارد، عاملان پخش برای تحویل شکر معرفی شده‌اند و توزیع انجام خواهد گرفت.

نرخ گوشت قرمز بر اساس قیمت دام زنده، تقاضا و شرایط موجود توسط ستاد تنظیم بازار استان سمنان ابلاغ می‌شود

وی گفت: چهار هزار و ۷۰۰ مورد بازرسی در استان سمنان انجام شده که از این تعداد، ۴۱۳ پرونده در مباحث مختلف تشکیل شده است.

دبیر ستاد تنظیم بازار استان سمنان افزود: در خصوص ارسال گزارش توسط شهروندان به سامانه ثبت شکایات ۱۲۴، بالغ بر ۱۹۱ گزارش واصل شده که به‌صورت کامل بررسی و رسیدگی شده است.

اسودی ادامه داد: نرخ گوشت قرمز (گوسفند و گوساله) بر اساس قیمت دام زنده، تقاضا و شرایط موجود توسط ستاد تنظیم بازار استان تعیین و به‌صورت شهرستانی ابلاغ خواهد شد.

وی تصریح کرد: گوشت مرغ نیز در حال حاضر با قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان و تخم مرغ هم با قیمت هشت هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/و

نظر شما