شناسهٔ خبر: 36467339 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

الجزائری‌ها باز هم در مخالفت با برگزاری انتخابات تظاهرات کردند

مردم الجزائر امروز جمعه برای سی‌ونهمین هفته متوالی با برگزاری تظاهرات گسترده، مخالفت خود را با انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مردم الجزائر امروز جمعه در تعدادی از خیابان‌ها و میادین پایتخت این کشور تظاهرات کرده و برکناری عناصر دوره «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌‌جمهور سابق، از قدرت را خواستار شدند.

تظاهرات‌کنندگان در خیابان «دیدوش مراد» در پایتخت الجزائر تجمع کرده و شعارهایی در مخالفت با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سر داده و سپس به سمت خیابان البرید المرکزی راهپیمایی کردند.

 

طبق گزارش رسانه‌های الجزائر، این سی‌ونهمین جمعه متوالی است که الجزائری‌ها با برگزاری تظاهرات گسترده مخالفت خود را با انتخابات ریاست‌جمهوری در سایه وجود عناصر بوتفلیقه در نهادها و سازمان‌های دولتی، اعلام می‌کنند.

انتخابات ریاست‌جمهوری الجزائر که نخستین انتخابات پس از کناره‌گیری «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق از قدرت است، ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) برگزار خواهد شد.

 

صلاحیت پنج تن از نامزدهای انتخابات که همگی از عناصر دوره «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق این کشور هستند، تأیید شده است و اسامی آن‌ها عبارت است:«عبدالمجید تبون» و «علی بن فلیس» نخست‌وزیران سابق دوره بوتفلیقه، «عزالدین میهوبی» دبیرکل «التجمع الوطنی الدیمقراطی» و وزیر پیشین فرهنگ، «عبدالعزیز بلعید» رئیس جبهه المستقبل و «عبدالقادر بن قرینه» رئیس جنبش البناء الوطنی.

پیشتر «قاید صالح» فرمانده ارتش الجزائر بر برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در موعد مقرر تأکید کرده بود.

انتهای پیام/م

نظر شما