شناسهٔ خبر: 36459419 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برنامه علوم بین المللی کشاورزی اجرا می‌شود

آکادمی علوم کشاورزی چین یک برنامه بین‌المللی علوم کشاورزی را برای تقویت همکاری بین این سازمان و شرکای جهانی خود در توسعه علم و فناوری پیشرفته کشاورزی راه اندازی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، آکادمی علوم کشاورزی چین (CAAS) یک برنامه بین‌المللی علوم کشاورزی را برای تقویت همکاری بین این سازمان و شرکای جهانی خود در توسعه علم و فناوری پیشرفته کشاورزی راه اندازی کرد.

این برنامه CAASTIP که در ششمین مجمع جهانی  رهبران علوم و فناوری کشاورزی رونمایی شد  در چنگدو، پایتخت استان سیچوان جنوب غربی چین برگزار شد و قصد دارد در پنج سال آینده 10 میلیون دلار سرمایه گذاری کند تا تحقیقات علمی و نوآوری در مرزها را ارتقا بخشد.

زمینه‌های اساسی و کلیدی برای رفع چالش‌های مشترک توسعه جهانی کشاورزی و پیشبرد تحقیق و توسعه فناوری‌های نوظهور شامل می‌شود.

بیش از 20 مؤسسه کشاورزی از کشورهای دیگر و سازمان‌های بین‌المللی که در این مجمع شرکت می‌کنند، علاقه و تمایل به شرکت در این برنامه را نشان دادند.

آکادمی علوم کشاورزی چین شبکه گسترده‌ای از همکاری‌های بین‌المللی را ایجاد کرده و با بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه، ۴۰ سازمان بین المللی، شرکت‌های چند ملیتی و واحدهای تأمین مالی با موسسات تحقیقاتی کشاورزی همکاری کرده است.

بیش از 400 نماینده از مقامات ارشد و دانشمندان مشهور از موسسات تحقیقاتی کشاورزی از 39 کشور و سازمان‌های بین المللی کشاورزی مربوطه با موضوع «توسعه سبز کشاورزی و مناطق روستایی رانده شده توسط علم و فناوری» در این مجمع شرکت کردند.

انتهای پیام/

نظر شما