شناسهٔ خبر: 36446743 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا:

حمل و نقل بیشترین سهم را در آلودگی‌های گازی و ذرات معلق تهران دارد

شهید زاده با اشاره به اینکه حمل و نقل بیشترین سهم را در آلودگی‌های گازی و ذرات معلق تهران دارد، گفت: بیشتر آلودگی‌های حمل و نقل مربوط به سوخت و اندکی نیز به علت سایش لاستیک و لنت ترمز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، برنامه شب گذشته (چهارشنبه 22 آبان) گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بررسی وضعیت سوخت در کشور و کیفیت بنزین ارائه شده در کشور اختصاص داشت که کارشناسان و مسئولان این بخش به ارائه توضیحاتی در این باره پرداختند و ادغان داشتند که مصرف حامل‌های انرژی در کشور بسیار زیاد است و در مقایسه با سال گذشته مصرف بنزین 9.7 درصد افزایش داشته است که یکی از دلایل افزایش مصرف بنزین، نبود سوخت‌های جایگزین است. میانگین جهانی مصرف عمومی یک خودرو روزانه ۳ تا ۴ لیتر است در حالی که در ایران، خودرو‌ها به طور میانگین روزانه ۴ تا ۵ لیتر بنزین مصرف می‌کنند

 

آنها همچنین بر این موضوع اشاره داشتند که شرکت کنترل کیفیت هوا درباره آلوده کننده‌ها ارائه می‌دهد مربوط به شش سال پیش است و اکنون ۳۵ میلیون لیتر بنزین و گازوییل یورو در کلانشهر‌ها و جاده‌های مواصلاتی توزیع می‌کنیم و در آینده نزدیک نیز کل توزیع کشور با استاندارد یورو انجام می شود. کیفیت سوخت، بسیار بهبود یافته است و آلودگی ذرات معلق به خودرو‌ها مربوط می‌شود نه به سوخت لذا باید به سمت افزایش کیفیت تولید خودرو‌ها برویم. اگر افزایش قیمت سوخت، موجب افزایش همزمان رفاه اجتماعی شود این موضوع تأثیر مثبتی در جامعه دارد.

 

در ادامه این برنامه خبری «حسین شهیدزاده»، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با اشاره به اینکه هزینه سلامتی که برای افزایش آلودگی هوای تهران بر اساس تخمین بانک جهانی پرداخت می‌شود دو و شش دهم میلیارد دلار در سال است، گفت: بر اساس داده‌های سال ۹۲ خودرو‌ها ۷۰ درصد در آلودگی به صورت ذرات معلق و ۸۵ درصد در آلودگی گازی در شهر تهران اثرگذار بودند.

 

شهید زاده گفت: حمل و نقل بیشترین سهم را در آلودگی‌های گازی و ذرات معلق تهران دارد.

 

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا افزود: بیشتر آلودگی‌های حمل و نقل مربوط به سوخت و اندکی نیز به علت سایش لاستیک و لنت ترمز است./

 

نظر شما