شناسهٔ خبر: 36437431 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر امور خارجه:

بلژیک اهتمام بیشتری برای حل مسالمت‌آمیز بحران یمن به خرج دهد

تهران - ایرنا - معاون وزیر امور خارجه با اشاره به رویکرد یکسویه شورای امنیت در خصوص موضوعاتی مثل یمن و کم‌توجهی به ابعاد بشردوستانه چنین بحران‌هایی، از بلژیک خواست که به عنوان عضو غیردائم این شورا، اهتمام بیشتری برای حل و فصل مسالمت‌آمیز آنها به خرج دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش عصر روز امروز چهارشنبه اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «غلامحسین دهقانی» معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه و «آلکس کنس» دبیرکل امور چندجانبه وزارت امور خارجه بلژیک که برای یک دیدار دو روزه در تهران به سر می‌برد، گفت‌وگو و درباره مباحث بین‌المللی از جمله اجرای کامل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت توسط همه اعضا تبادل نظر کردند.

معاون بین‌الملل وزارت امور خارجه در این دیدار ضمن انتقاد از گزارش‌های دبیرخانه سازمان ملل در خصوص اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورا که بی‌توجه به نقض‌های مکرر برجام و قطعنامه توسط آمریکاست، بر اهمیت نقش اعضای دیگر شورا در مخالفت با یکجانبه‌گرایی و سوءاستفاده ابزاری آمریکا از ارکان سازمان ملل تاکید کرد.

دهقانی همچنین با اشاره به رویکرد یکسویه شورای امنیت در خصوص موضوعاتی مثل یمن و کم‌توجهی به ابعاد بشردوستانه چنین بحران‌هایی، از بلژیک به عنوان عضو شورای امنیت خواست که به عنوان عضو غیردائم که نماینده تمام کشورهای عضو سازمان ملل محسوب می‌شود، اهتمام بیشتری برای حل و فصل مسالمت‌آمیز آنها به خرج دهد.
به گزارش ایرنا، بلژیک در حال حاضر عضو غیردائم شورای امنیت و تسهیل‌کننده قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا است. 
دبیرکل امور چندجانبه وزارت امور خارجه بلژیک روز گذشته نیز با «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرده بود. 

نظر شما