شناسهٔ خبر: 36428818 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشته شدن یکی از تظاهرکنندگان؛ حریری خواستار حفظ آرامش شد

بیروت- ایرنا- پس از کشته شدن یکی از معترضان لبنانی در جنوب بیروت، " سعد حریری" نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با صدور بیانیه‌ای حفظ آرامش و برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

شبکه تلویزیونی المنار امروز چهارشنبه اعلام کرد ، سعد حریری در بیانیه خود از تظاهر کنندگان خواسته است مجال را برای کسانی که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند، فراهم نکنند.

بنابر اعلام دفتر حریری ، وی در تماس با فرماندهی ارتش و فرماندهی نیروهای انتظامی و امنیت داخلی بر لزوم پیگیری تحولات امنیتی و تحرکات مردمی در بیروت و حومه آن و سایر مناطق لبنان  تاکید کرده و ضرورت اتخاذ تمام  تدابیر لازم به منظور حفظ سلامت شهروندان و معترضان را خواستار شده است.

بامداد امروز در تیراندازی یک سرباز ارتش لبنان به تجمع معترضان  در منطقه " خلده" درمسیر  ارتباطی بیروت به جنوب، "علاء ابوفخر" از اعضای حزب سوسیالیست ترقیخواه به رهبری "ولید جنبلاط" مجروح شد و پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.

حریری همچنین در تماس با جنبلاط، کشته شدن ابوفخر که عضو شورای شهرداری منطقه شویفات در استان جبل لبنان است، تسلیت گفت  و از موضع جنبلاط مبنی بر دعوت حامیانش به آرامش و خویشتنداری تشکر کرد.

ارتش لبنان در هفته دوم اعتراضات مردمی با صدور بیانیه ای ضمن اعلام همبستگی با تظاهرات مسالمت آمیز از مردم خواست از مسدود کردن راهها خودداری کرده و در بازگشایی آن با نیروهای امنیتی و ارتش همکاری کنند.
تظاهرات در لبنان از شامگاه ۲۵ مهر (۱۷ اکتبر) در اعتراض به مشکلات معیشتی و اقتصادی آغاز شده است و همچنان در برخی نقاط بیروت و سایر شهرهای لبنان ادامه دارد، البته از شدت آن به میزان قابل توجهی کاسته شده است و بیشتر به شکل تحصن در مقابل موسسات اداری و دولتی از جمله شرکت های آب و برق، بانک ها و نیز شرکت های تلفن همراه متمرکز است.
 

نظر شما