شناسهٔ خبر: 36427882 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

واکنش‌های جهانی به تشدید فعالیت جوخه‌های ترور صهیونیستی؛

محکوميت حملات رژيم صهيونيستي به غزه و دمشق

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- اقدام نظامیان رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن یک فرمانده گردان‌های القدس در غزه و فرزند عضو دفتر سیاسی حماس در دمشق محکومیت جهانی را در پی داشت.
به گزارش خبرگزاری آریا، شهادت بهاء ابوالعطا فرمانده گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در منطقه شجاعیه غزه براثر حمله هوایی رژیم صهیونیستی و همچنین شهادت فرزند اکرم العجوری عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در حملات به دمشق، محکومیت و واکنش شدید مقامات و مسئولان فلسطینی و کشورهای مختلف جهانی به این دو جنایت اسرائیلی ها را در پی داشت.
 
جهاد اسلامی فلسطین وعده داد خبر‌های خوش در پیش است
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، اعلام کرد: ساعات آینده اتفاقاتی رخ خواهد داد که موجب خرسندی مردم می‌شود.
 
سخنگوی گردان قدس به رژیم صهیونیستی هشدار داد
شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر گزارش داد سخنگوی گردان قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد: دشمن ممکن است در آغاز تجاوز، موفق عمل کرده باشد؛ اما هرگز قادر نیست ساختار و زمان پایان این نبرد را تعیین کند.
 
حزب‌الله لبنان جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه و دمشق را محکوم کرد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از بیروت، حزب الله لبنان در بیانیه‌ای حمله تجاوزکارانه صهیونیست‌ها به غزه و پایتخت سوریه را که موجب شهادت "بهاء ابوالعطاء" از فرماندهان ارشد جهاد اسلامی شد، محکوم کرد و به اعضای این جنبش تبریک و تسلیت گفت.
در این بیانیه آمده است: این حزب اطمینان دارد که مقاومت فلسطین قادر است با تجاوزات رژیم صهیونیستی مقابله کند و از توان پاسخ و انتقام‌گیری خون شهدای مقاومت برخوردار است.
رژیم صهیونیستی بامداد امروز خانه مسکونی شهید ابوالعطا در غزه را هدف قرار داد که در جریان آن او و همسرش به شهادت رسیدند و دو تن از فرزندان آن‌ها نیز زخمی شدند. همچنین در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه المزه در دمشق منزل "اکرم العجوری"، از فرماندهان جهاد اسلامی هدف قرار گرفت که موجب شهادت پسر وی و یک نفر دیگر شد.
 
جهاد اسلامی: باید برای ریشه کن کردن رژیم صهیونیستی مسیری تعیین کرد
شبکه تلویزیونی العالم اعلام کرد نماینده جنبش جهاد اسلامی در لبنان گفت: ناگزیر باید مسیری را برای ریشه کن کردن رژیم اسرائیل در فلسطین اشغالی تعیین کرد.
 
واکنش تشکیلات خودگردان به ترور فرمانده گردان‌های قدس
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین جنایات پی در پی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه را که به شهادت سه نفر منجر شد، محکوم کرد. ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این جنایات، دولت رژیم اشغالگر را مسئول وخامت اوضاع در نوار غزه دانست.
تشکیلات خودگردان همچنین از جامعه بین المللی خواست دولت این رژیم را ملزم به متوقف کردن تجاوزات کند و حمایت لازم نیز برای فلسطینیان فراهم کند.
 
مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در بیانیه‌ای، جنایات رژیم صهیونیستی در ترور فرماندهان مقاومت اسلامی و غیرنظامیان در فلسطین و سوریه را محکوم کرد.
 
ائتلاف احزاب و جریان‌های فلسطینی: هدف قرار دادن مناطق امن در سوریه جنایت جنگی است
شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: "ائتلاف احزاب و جریان‌های فلسطینی" تاکید کردند که هدف قرار دادن مناطق امن در سوریه جنایت جنگی ضد غیرنظامیان بی گناه به شمار می‌رود.
این حملات بیانگر خوی جنایتکارانه صهیونیستهاست که همواره به کشتار مردم و ویران کردن مناطق می‌پردازند. "ائتلاف احزاب و جریان‌های فلسطینی" همچنین افزود: این حملات صهیونیست‌ها در زمانی اتفاق می‌افتد که همه نقشه‌های صهیونیستی - آمریکایی برای تسلیم کردن منطقه با شکست مواجه شده است.
این ائتلاف همچنین افزود: ما در کنار محور مقاومت می‌ایستیم؛ محوری که شامل سوریه، ایران، حزب الله لبنان، یمن و عراق می‌شود.
 
سازمان همکاری اسلامی حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری فلسطین (وفا) ؛ سازمان همکاری اسلامی، تجاوزگری نظامی اشغالگران اسرائیلی را به نوار غزه محکوم کرد و آن را نقض آشکار قوانین حقوق بشری و توافقنامه‌های بین المللی به شمار آورد.
این سازمان در بیانیه‌ای که امروز سه شنبه منتشر کرده است افزود: اسرائیل به عنوان نیروی اشغالگر مسئول پیامد‌های این تنش آفرینی است و از جامعه بین المللی خواست به مسئولیت خود برای حفاظت از ملت فلسطین عمل کند و از اسرائیل بخواهد دست از ادامه نقض حقوق بشر و تجاوزگری‌های مداوم علیه ملت فلسطین بردارد و به قوانین بین المللی احترام بگذارد.
 
عضو جهاد اسلامی: رژیم صهیونیستی تاوان سنگینی می‌پردازد
به گزارش شبکه العالم؛ خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی جنایت رژیم صهیونیستی علیه سران این جنبش را اعلان جنگ بی پایان و نزاعی جدید علیه ملت فلسطین دانست و واکنشی دردناک را به رژیم اشغالگر وعده داد.
البطش گفت: جهاد اسلامی و شاخه نظامی آن تاوان سنگینی از این رژیم خواهند گرفت. نظامیان و شهرک نشینان این رژیم بهای سنگینی بابت این جنایت هولناک پرداخت خواهند کرد.

"جریان مردمی" در تونس: خون شهید ابو العطا هدر نخواهد رفت
شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: «جریان مردمی» در تونس ضمن محکوم کردن ترور شهید ابوالعطا تاکید کرد: خون شهید ابو العطا و همه شهدای امت [اسلامی] هدر نخواهد رفت.
"جریان مردمی" در تونس افزود: شهادت بهاء ابوالعطا فرمانده جهاد اسلامی را به گردان‌های القدس و همه گردان‌های مقاومت فلسطین تسلیت می‌گوییم و خواستار متحد و یکپارچه شدن همه گردان‌های مقاومت برای پاسخ به این تجاوز رژیم صهیوینستی هستیم.
 
واکنش جنبش امل به ترور شهید ابوالعطاء
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: جنبش امل لبنان در موضعی ضد ترور شهید ابوالعطا اعلام کرد در حالی که کشور‌های عربی و دیگر کشور‌ها در سطح بین الملل از حق ملت‌ها در مبارزه با دشمنانشان حمایت نمی‌کنند، محکوم کردن این نوع جنایت‌ها فایده‌ای ندارد.
جنبش امل افزود: بنابراین پایداری و تکامل در همه میدان‌های درگیری و از بین بردن طرح‌هایی که مقاومت را در لبنان و فلسطین هدف قرار می‌دهد مورد نیاز است.
 
عضو دفتر سیاسی انصار الله: صهیونیست‌ها خواهان تغییر مسیر حرکت عرب‌ها هستند
شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: علی القحوم عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن گفت: اسرائیلی‌ها می‌خواهند عرب‌ها را از مسیر و حرکت اصلی خود منحرف سازند، اما دشمن اصلی آن‌ها همان اسرائیل و آمریکاست.
القحوم در مصاحبه با این شبکه تصریح کرد: ممکن نیست که عادی سازی روابط با اسرائیل یا فروش مسئله فلسطین را بپذیریم.
وی افزود: ناگزیر باید رژیم صهیونیستی از این امت (همچون غده‌ای سرطان زا) ریشه کن شده و خارج شود. ملت‌های عربی باید در زمینه خطر اسرائیل هوشیار باشند. ملت‌های عربی واسلامی می‌دانند که ناگزیر باید اسرائیل را محو کرد.
 
بیانیه جنبش فتح در محکومیت جنایت‌های صهیونیست‌ها
جنبش فتح جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و دمشق را محکوم کرد.
به گزارش پایگاه اینترنتی خبرگزاری فلسطین ”وفا“، واحد فرهنگ و رسانه جنبش فتح در بیانیه‌ای مسئولیت کامل شهادت دو تن از اعضای جنبش جهاد اسلامی را متوجه رژیم اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو دانست.
در این بیانیه آمده است: اشغالگران می‌خواهند با خون فلسطینی‌ها و ارتکاب جنایت‌ها و تعرض به ملت ما به استقبال سومین انتخابات در اسرائیل بروند.
فتح همچنین سکوت بین المللی در قبال جنایات نتانیاهو، حکومت و ارتش او را محکوم و اعلام کرد: ”این سکوت که خود نوعی همراهی با تل آویو است این حکومت را به ارتکاب جنایات بیشتر در حق ملت ما و نیز ادامه سیاست تجاوزگری، توسعه طلبی و ساخت شهرک‌ها و یهودی سازی قدس تشویق می‌کند که نقض آشکار قانون و مشروعیت بین المللی است“.
فتح، اقدامات تجاوزگرانه و جنایتکارانه حکومت تل آویو را تروریسم سامان یافته بین المللی توصیف کرد که مستلزم دخالت جامعه جهانی برای توقف آن و نیز دفاع از ملت فلسطین است.
 
هنیه: ترور‌ها نخواهد توانست ما را از عقاید و روحیه رزمندگی بازدارد
شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین «حماس» گفت: سیاست ترور‌ها موفق نخواهد بود و نخواهد توانست ما را از عقاید و روحیه رزمندگی بازدارد.
هنیه افزود: این تجاوز‌ها ملت ما را به سمت پایداری، استقامت و پایبندی بیشتر بر اصول، عقاید و حقوق کامل خود سوق خواهد داد و گزینه مقاومت را هر چه بیشتر در بین مردم نهادینه و ملت فلسطین را متحد و یکپارچه خواهد کرد.
وی ادامه داد: مقامات رژیم اشغالگر اسرائیلی تلاش می‌کنند اوضاع را بر هم بزنند تا مانع از برقراری وحدت ملی فلسطین شوند که این تلاش آن‌ها مایوسانه است.
 
جنبش اسلامی سرزمین هیا اشغالی 1948: نتانیاهو درصدد نجات خود است
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: "جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی سال 1948" تاکید کرد تجاوز به نوار غزه را محکوم می‌کنیم و بر این باوریم که این جنایت‌ها برای فرار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از زندان [بحران‌های داخلی] است.
 
اتحادیه اروپا خواهان پایان فوری تنش در مرز غزه شد
خبرگزاری آناتولی اعلام کرد: اتحادیه اروپا خواستار پایان فوری تنش در مرز‌های غزه شد.
 
انجمن علمای یمن: دشمن صهیونیستی تنها زبان زور را می‌فهمد
شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد: انجمن علمای یمن تاکید کرد: دشمن صهیونیستی تنها زبان زور را می‌فهمد و به غیر از رویارویی با این رژیم از طریق جهاد و وارد کردن ضربات دردناکی به عمق فلسطین اشغالی، هیچ چیز دیگری نمی‌تواند این رژیم را به عقب براند.
 

نظر شما