شناسهٔ خبر: 36412850 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشکیلات خودگردان فلسطین تجاوز صهیونیست‌ها به غزه را محکوم کرد

تهران- ایرنا- تشکیلات خودگردان فلسطین افزایش تنش علیه مردم فلسطین در نوار غزه و ترور بها ابوالعطا یکی از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی در غزه توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری وفا فلسطین امروز با اعلام این خبر افزود ؛ تشکیلات خودگردان فلسطین رژیم اشغالگر را مسئول پیامدها و افزایش تنش در نوار غزه می داند. تشکیلات خودگردان همچنین از جامعه جهانی خواست که حفاظت از مردم فلسطین را فراهم کند.

جهاد اسلامی فلسطین امروز اعلام کرد که در حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی ابوالعطا یکی از فرماندهان گردان های القدس به همراه همسرش به شهادت رسیده است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت غزه، در حملات امروز رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۳ نفر شهید و ۱۸ تن دیگر زخمی شدند که نام ابوالعطا و همسرش در میان شهدا دیده می شود.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین پیشتر اعلام کرد که بامداد امروز خانه اکرم اجوری، عضو دفتر سیاسی این جنبش در دمشق سوریه مورد حمله جنگنده‌های اسرائیل قرار گرفته است. یکی از فرزندان العجوری در این حمله کشته شده است.

گردان‌ القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: این گروه در پاسخ به ترور ابوالعطا یکی از فرماندهان این جنبش چندین شهر اسرائیل از جمله تل آویو را مورد حمله موشکی قرار داده است.

ارتش اسرائیل نیز  در حالی شلیک بیش از ۵۰ موشک از سمت غزه به سرزمین های اشغالی را تایید کرده است که برخی رسانه ها از جمله شبکه المیادین تعداد آن را  ۱۰۰ فروند اعلام کردند.

اتاق مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین ساعتی پیش در واکنش به حملات جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه و دمشق بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است : مقاومت در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد و پیوسته تشکیل جلسه می‌دهد تا راه‌های مناسب پاسخ به این جنایت را بررسی کند و اولین پاسخ مقاومت پیامی واضح به دشمن بود مبنی بر اینکه خون شهدا هدر نخواهد رفت و مقاومت به یاری خداوند با مسئولیت‌پذیری کامل آماده مقابله است.

نظر شما