شناسهٔ خبر: 36423488 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

درخواست رئیس جمهوری از دستگاه قضایی

رسیدگی به 4 پرونده دانه‌درشت‌تر ها

صاحب‌خبر -
حسن روحانی امروز در اجتماع پرشور مردم یزد در حسینیه امیر چخماق ضمن انتقاد از دستگاه قضایی به خاطر نپرداختن به پرونده دانه درشت‌ترها، از قوه قضائیه خواست به 4 پرونده چند میلیارد دلاری رسیدگی کند.


از قوه قضائیه که با فسادهای میلیونی و میلیارد تومانی برخورد می‌کند می‌خواهم که مبارزه با فساد میلیارد دلاری را هم برای مردم توضیح دهد.

بعد از گذشت چند سال برای ما روشن نیست آقایی که 2 میلیارد و 700 میلیون دلار پول مردم را خورد و او را دستگیر کرده و حتی حکم اعدام هم برایش صادر شد و اکنون در زندان است الان، این پول کجاست و چه کسانی مسئول هستند و چرا آنهایی که در این زمینه نقش داشتند برای مردم توضیح داده نمی‌شود.

 از همه مسئولان و ارگان‌ها می‌خواهم درباره 2 میلیارد دلار پولی که به حلقوم امریکا ریخته شد و دولت قبل 10 ماه فرصت داشت که آن پول را از حلقوم امریکا درآورد اما دست روی دست گذاشت به مردم توضیح دهند. چند سال پیش شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که باید بسرعت به این پرونده رسیدگی شود اما تا امروز رسیدگی نشده است لذا می‌خواهم پرونده 2 میلیارد دلاری برای مردم روشن شود تا مردم خوشحال شوند و بدانند که عزمی که برای مبارزه با فساد وجود دارد، راسخ است.

مردم بدانند در این دولت یک ریال یا یک دلار گم نخواهد شد و آن در دوران دیگری بود که میلیاردها دلار گم می‌شد و هنوز هم پیدا نشده است. بنابراین راه را اشتباه نروید.

 باید 947 میلیون دلار و آنهایی که در این زمینه مسئول بودند که یک نهادی است که آن را گرفته و پس نداده به مردم توضیح داده شود و بایستی حسابرسی شده و این مبلغ پس گرفته شود.

 می‌خواهم نهادهایی که بیش از 700 میلیون دلار بدهکارند به مردم توضیح داده شود و در همه این زمینه‌ها از وزیر نفت می‌خواهم که این آمار و ارقام را برای مردم روشن کند

مبارزه با فساد دانه درشت‌ها کجاست و چرا به این فسادها و پول‌ها رسیدگی نمی‌شود اینکه چند نفر را به دادگاه کشانده و تبلیغ مبارزه با فساد شود، بدانید که سرِ مردم کلاه نمی‌رود.

​​​​​​​قضات و دادستان‌های شریف نباید از پیگیری این پرونده‌ها بترسند و سرنوشت این پول‌ها را برای مردم روشن کنند در غیر این صورت به مناسبت‌های مختلف و مورد به مورد این ارقام را به مردم توضیح خواهم داد.

نظر شما