شناسهٔ خبر: 364221 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

اسرائیل به آمریکایی ها هم رحم نکرد +تصاویر

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای "تحقیق سریع، شفاف و معتبر" را درباره توسل افراطی به زور علیه نوجوان 15 ساله پسر عموی نوجوان فلسطینی را که سه‌شنبه شب ربوده و سوزانده شد، خواستار شد.

صاحب‌خبر -
در حالی‌که این روزها تنش بین رژیم صهیونیستی و مردم فلسطین تشدید شده است، انتشار خبری مبنی بر ضرب‌وشتم وحشیانیه یک نوجوان آمریکایی در بیت‌المقدس، منجر به افزایش نگرانی‌ها بین فلسطینیان و همچنین آمریکایی‌ها شده است.
 
تصاویر مربوط به کتک زدن دو مامور رژیم صهیونیستی به یک نوجوان فلسطینی آمریکایی 15 ساله به نام «طارق ابوخضیر» به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بلافاصله رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این تصاویر به درستی واقعیت را نشان نمی‌دهد!
 
تصاویری که روز پنجشنبه گرفته شده نشانگر حمله دو مامور پلیس رژیم غاصب صهیونیستی به این نوجوان تحت بازداشت در بیت‌المقدس است و مشت و لگد زدن پلیس به ناحیه سر و صورت او در تصاویری که با تلفن همراه گرفته شده، کاملا مشخص است.
 
طارق ابوخضیر شهروند 15 ساله آمریکا از تامپای فلوریداست که با خانواده‌اش برای گذراندن تعطیلات تابستان به بیت‌المقدس آمده است. «محمد ابوخضیر» پسر عمویش است که جسد سوخته‌اش سه‌شنبه گذشته در جنگلی در غرب بیت‌المقدس پیدا شد.
 
بر اساس نتیجه کالبد شکافی بدن محمد ابوخضیر مشخص شده است که ربایندگان او، که گفته می شود از شهرک نشینان یهودی هستند، این نوجوان فلسطینی را زنده آتش زده و سوزاندند.
آثار ضرب و جرح نیز در بخشهای از بدن محمد ابوخضیر که کاملا نسوخته بود، نمایان بوده است.
 
در عکسهایی که بعدا از طارق خضیر گرفته شد صورت کاملا متورم او در اثر ضربات مشت و لگد ماموران پلیس نیز کاملا مشهود است.
 
مادر این نوجوان گفت او همانند دیگر فلسطینیان با بستگان و دوستانش بود که اعتراضات به شهادت محمد ابوخضیر شروع شد. در نتیجه این قتل همه عصبانی هستند.
 
وی با بیان اینکه بینی و فک پسرش شکسته بود و چشمانش متورم شده بود و نمی‌توانست صحبت کند گفت از نظر من این سوء قصد به جان پسرم بود و می‌خواستند او را بکشند.
 
وکیل خانواده طارق عکس‌هایی را پس از بازداشت از او گرفت. قیافه او به حدی در نتیجه کتک خوردن تغییر کرده بود که مادرش به سختی او را می‌شناخت.
 
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد به شدت از این گزارش ناراحت شده و خواستار تحقیقات سریع و شفاف و موثق درباره این حادثه و مسئولیت پذیری کامل درباره هر گونه استفاده بیش از حد از زور شده است.
 
«جنیفر ساکی» سخنگوی این وزارتخانه با تایید زندانی بودن این نوجوان آمریکایی در اسرائیل از ملاقات نماینده کنسولگری آمریکا با او در روز شنبه خبر داد.
 
وی اعلام کرد واشنگتن از تشدید خشونت‌ها به شدت نگران است و از همه طرف‌ها می‌خواهد تدابیری را برای برقراری آرامش و ممانعت از آسیب رسیدن به بی گناهان اتخاذ کنند.
 
هنوز آثار خون در جایی که ظاهرا دو پلیس اسرائیلی با بیرحمی طارق ابوخضیر 15 ساله را در حالیکه دستانش از پشت بسته شده بودند، کتک می‌زدند، دیده می‌شود. فلسطینیان همیشه از الگوی رفتاری خشن پلیس اسرائیل شکایت دارند. همچنین برخی از فعالان حقوق بشری اسرائیل را به دوگانگی در برخورد قضایی با بازداشت شدگان فلسطینی و اسرائیلی متهم می‌کنند.
 
هم اکنون وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی سرگرم تحقیقات درباره این اتفاق است. سخنگوی دولت اسرائیل اذعان می‌کند آنچه برای طارق اتفاق افتاده کاملا غیرقانونی بوده است.
 
«مارک رگو» سخنگوی نخست وزیر اسرائیل گفت روشن است بر اساس قوانین اسرائیل کتک زدن مظنونی که دستانش دستبند خورده غیرقانونی است و نباید چنین اتفاقی بیفتد.









نظر شما