شناسهٔ خبر: 36415287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر عامل بورس کالای ایران:

خراسان رضوی قطب محصولات کشاورزی عرضه شده در بورس کالا است

سلطانی نژاد با بیان اینکه توسعه نظام انبارداری به عنوان یکی از الزامات بازار محصولات کشاورزی در برنامه های بورس قراردارد، گفت : خراسان رضوی قطب محصولات کشاورزی عرضه شده در بورس کالا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، «حامد سلطانی نژاد» امروز(۲۱ آبان) در مراسم افتتاح کارخانه نو آفرین ارزش زعفران ‌و انبار سپرده کالایی بورس زعفران اظهار کرد: به زودی تعداد انبارهای پذیرفته شده زعفران در بورس کالا افزایش می یابد تا با رونق معاملات گواهی سپرده زعفران شاهد کشف قیمت بهینه تر و توسعه تجارت این محصول باشیم.

 

مدیر عامل بورس کالای ایران ‌گفت: اقداماتی همچون اوراق بهادار سازی محصولات، توسعه ابزارهای مشتقه، ایجاد و به کار گیری ابزارهای تامین مالی و معاملات متناسب با نیاز مشتریان به گسترش اندازه و عمق بازار محصولات کشاورزی در بورس کالا کمک می‌کند که در نتیجه به کشف قیمت بهینه تر و تبدیل شدن به مرجع قیمتی و توسعه تجارت این محصول منجر می‌شود.

 

سلطانی نژاد با بیان اینکه توسعه نظام انبارداری به عنوان یکی از الزامات بازار محصولات کشاورزی در برنامه های بورس قراردارد عنوان کرد: با تلاش های صورت گرفته طی چند سال اخیر هم اکنون استان خراسان رضوی به عنوان قطب محصولات کشاورزی قابل عرضه در بورس کالا تبدیل شده است.

 

وی تصریح کرد: به زودی اولین انبار پسته استان خراسان رضوی راه اندازی می‌شود با توجه به اینکه ما در حوزه زیره، زعفران و پسته هم انبار داریم و انبار ابریشم هم باید آورده شود.

 

مدیر عامل بورس کالای ایران گفت : حدود ۵ انبار در کشور حجم معاملات را انجام می‌دهند و در حوزه پسته ۲ انبار پذیرفته شده است هم چنین حدود یکصد انبار در حوزه زعفران وزیره در کشور پذیرفته می‌شود.

نظر شما