شناسهٔ خبر: 3640581 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مخالفت های تازه با سخنرانی نتانیاهو علیه ایران در کنگره

«رئوولین ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی، در سخنانی، با مخالفت ضمنی با سخنرانی نتانیاهو، نخست وزیر صهیونیست ها، در کنگره آمریکا گفت: «ما باید به زبان عبری، مستقیم برای شهروندانمان در تل آویو صحبت کنیم».

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از فارس، در ادامه انتقادها از طرح سخنرانی و سفر بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر رژیم‌ صهیونیستی، به آمریکا و سخنرانی درباره ایران در کنگره، رئیس این رژیم هم تلویحا با این اقدام مخالفت کرد.
رئوولین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی
«رئووین ریولین» که یکشنبه شب (دیشب) در بنیاد مطالعات امنیت ملی در تل‌آویو سخنرانی می‌کرد بدون اشاره مستقیم به سخنرانی جنجالی نتانیاهو درباره ایران در کنگره علی رغم مخالفت‌ها در آمریکا و نیز سرزمین‌های اشغالی،‌ تلویحا به مخالفت با آن پرداخت.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، وی گفت: «معتقدم اگر در صحنه بین‌المللی ما درباره چالش‌ها و تهدیداتی که با آن مواجه هستیم بخواهیم صحبت کنیم، باید مستقیما صبورانه و به زبان عبری با شهروندانمان در خانه صحبت کنیم».

این روزنامه می‌نویسد: «اگرچه وی به طور کلی درباره تهدیدات صحبت کرده ولی بسیاری مخاطب آن را مخالفت با سخنرانی نتانیاهو در کنگره تلقی می‌کنند».

وی در این سخنرانی از رهبران احزاب سیاسی در سرزمین‌های اشغالی خواست این چهار موضوع را در نظر بگیرند: «روابط رژیم صهیونیستی  با آمریکا و اروپا،‌ روابط با کشورهای عربی و فلسطینیان، روابط با یهودیان بدون وطن و دور از خانه و نیز تاکید بر روش زندگی صهیونیستی در خانه».

اظهارات ریولین در حالی مطرح شده که با وجود مخالفت‌های احزاب سیاسی در سرزمین‌های اشغالی و مخالفت کاخ سفید و اعضای حزب دموکرات کنگره، نتانیاهو بر تصمیم خود برای شرکت در سخنرانی سوم مارس در کنگره درباره ایران تاکید کرده است.

خبرگزاری شین هوا از بیت المقدس نیز گزارش داد، نتایج یک نظرسنجی که روز یکشنبه منتشر شد نشان داد اکثر صهیونیست ها معتقدند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید سخنرانی برنامه یزی شده ماه آینده خود را درباره ایران در کنگره آمریکا لغو کند.

براساس این نظرسنجی که کانال دو تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام داده است اکثر صهیونیست ها معتقدند سخنرانی برنامه ریزی شده نتانیاهو در کنگره که باعث تشدید تنش ها بین رژیم صهیونیستی و آمریکا خواهد شد یک اشتباه است.

این نظرسنجی از 405 یهودی صهیونیست انجام شده و ضریب خطای آن چهار و هشت دهم درصد است. بنابر این نظرسنجی 52 درصد از صهیونیست ها گفتند نتانیاهو نباید در کنگره آمریکا سخنرانی کند و 36 درصد نیز گفتند او باید این سخنرانی را انجام دهد.

سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا دو هفته پیش از برگزاری انتخابات این رژیم انجام خواهد شد.

علاوه بر این 62 درصد از سوال شوندگان گفتند این سخنرانی نتانیاهو موافقتنامه آینده بین گروه پنج به اضافه یک ( آمریکا ، روسیه ،‌ چین ، انگلیس ، فرانسه و آلمان ) و ایران را درباره برنامه هسته ای تهران تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

جان بینر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نتانیاهو دعوت کرده است در نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان که قرار است سوم ماه مارس برگزار شود سخنرانی و از لایحه اعمال تحریم های بیشتر علیه ایران حمایت کند. این در حالی است که موضع رسمی دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا کاملا متفاوت است و مخالفت خود را با افزایش تحریم ها علیه ایران اعلام کرده است.

جمهوریخواهان آمریکا طرح تشدید تحریم های ایران را ارائه کرده اند اما باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفته است اگر این طرح تصویب شود آن را وتو خواهد کرد.

 

نظر شما