شناسهٔ خبر: 36398732 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

درخواست اتحادیه اروپا از اسرائیل برای عدم اخراج نماینده دیده‌بان حقوق بشر

اتحادیه اروپا روز دوشنبه از کابینه رژیم صهیونیستی خواست تا از تصمیم خود برای اخراج نماینده دیده‌بان حقوق بشر صرفنظر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، اتحادیه اروپا روز دوشنبه از کابینه اسرائیل خواست تا از تصمیم خود برای لغو روادید کاری «عمر شکیر» نماینده دیده‌بان حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی صرفنظر کند.

سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اتحادیه اروپا قاطعانه از آزادی بیان و آزادی تجمع حمایت کرده و از کابینه اسرائیل می‌خواهد تا از تصمیم خود در لغو روادید کاری عمیر شکیر صرفنظر کند.»

در ماه مه گذشته، «آریه دری» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی ویزای شکیر را به اتهام فعالیت‌های ضد اسرائیلی لغو کرد. این اقدام به خواسته وزارت امور استراتژیک رژیم صهیونیستی بوده که دلیل آن را اینگونه عنوان کرده که شکیر اغلب محتوا‌های جنبش «بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم» را در صفحات اجتماعی خود بازنشر می‌دهد.

«کنت روث» مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر در مصاحبه‌ای در ماه جولای گفته بود در صورتی که اسرائیل نماینده این سازمان را از سرزمین‌های اشغالی اخراج کند همانند کشور‌هایی نظیر کره‌شمالی، ونزوئلا، کوبا و سودان خواهد بود که نماینده این سازمان را اخراج کرده‌اند.

نظر شما