شناسهٔ خبر: 36397665 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

دکتر روحاني در جمع مردم رفسنجان:

سال آينده تحريم تسليحاتي ايران برداشته مي‌شود

صاحب‌خبر -

رييس جمهوري گفت: اعتدال ميانه روي و انصاف و به اعتدال و عدالت نگريستن و آينده و واقع گرا بودن در عين حالي که آرمان براي ما بايد مهم باشد مساله بسيار مهمي است.

وي اظهار داشت:ما براي مصالح جامعه و کشور خودمان با 6 کشور توافقي را امضا کرديم و اين وسط يکي از کشورها از توافق خارج شد و عهد و پيمان خود را زير پا گذاشت.

دکتر روحاني ادامه داد: ما چند کار مي توانستيم انجام دهيم؛ عده اي مي گفتند شما هم بلافاصله از توافق خارج شويد و عده اي مي گفتند در هر شرايطي بايد در اين توافق پيدا کنيد؛ عده اي هم مي گفتند راه بينابين را پيدا کنيد و لذا ما با همين تجربه، ديديم راه بينابين به نفع ما هست.

رييس شوراي عالي امنيت ملي اظهار داشت: مردم عزيز ايران و رفسنجان بدانيد با ادامه برجام سال آينده ما به هدف بزرگ سياسي، امنيتي و دفاعي دست پيدا مي‌کنيم.

روحاني ادامه داد: قبل از برجام سالها خريد سلاح از طرف ايران طبق قطعنامه سازمان ملل ممنوع بود و خريد سلاح کشور ديگر از ايران نيز هم ممنوع لذا طبق اين توافق و قطعنامه 2231 سال آينده اگر برجام را نگه داريم، تحريم تسليحاتي ايران برداشته مي شود و به راحتي مي توانيم سلاح خريد و فروش کنيم اين يکي از آن آثار مهم توافق است.

وي تصريح کرد: مي توان از الان از برجام بيرون رفت اما آن ثمري که پيش روي ما هست، نخواهد بود و قطعنامه هاي شوراي امنيت عليه ايران نيز بر مي گردد؛ لذا ما بايد فکر کنيم ببينيم منافع کشور در کجاست.

وي بيان کرد: حالا که منافع ما در ماندن است، آيا ديگران دست روي دست بگذارند و به اين توافق عمل نکنند و ما يک جانبه صدر درصد عمل کنيم که اين هم مورد قبول ما نيست.

رييس جمهوري تاکيد کرد: پس ما يک راه بينابين انتخاب کرديم که برجام را نگه و حفظ کنيم و در عين حال ما هم آنچه را در اين توافق گذاشته بوديم پله پله کاهش دهيم؛ اين مسير درستي است و امروز توان هسته اي ما از هر زمان ديگري بهتر است زيرا در اين مدت تلاش کرده و توسعه پيدا کرديم.

افزايش تعداد سانتريفيوژها

رييس جمهوري با بيان اينکه امروز شرايط ما در توان هسته‌اي نسبت به هر زماني بهتر است گفت: ما در اين سال‌ها تحقيقات خود را ادامه داديم و تعداد سانتريفيوژهاي کشور از 5 نوع به 15 نوع رسيده است. ما توافق را حفظ مي‌کنيم و حقوق مردم را پاس داشته و تسليم فشار دشمن نمي‌شويم اين مسير يک مسير تعامل است.

روحاني خاطر نشان کرد: ما دست روي دست نگذاشتيم و چشم اميدمان به بيرون از مرزها نيست اميد ما اول به خداوند و بعد دست پر برکت و پر توان ملت ايران است.

آمريکا بداند با تحريم و فشار نمي تواند اين ملت را به زانو در بياورد

وي با بيان اينکه امروز طرح‌هاي عظيمي در اين استان افتتاح مي‌شود و اين مهم بدين معني است که آمريکا بداند با تحريم و فشار نمي تواند اين ملت غيور را به زانو در بياورد گفت: ما با همه توان در برابر دشمنان اين نظام ايستادگي مي کنيم و ما حاضر نيستيم در برابر دستورات آنها سر فرود بياوريم و به ما اعتراض مي کنند چرا آب سنگين اراک را تحرک بخشيديم ؛ به آن‌ها مي گويم که هرروزي شما به همه تعهدات عمل کرديد ما هم به همه تعهدات عمل مي‌کنيم؛ نمي شود ما به تعهدات عمل کنيم و شما تماشاچي باشيد.

نظر شما