شناسهٔ خبر: 36396510 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره برداری از دهها طرح مختلف عمرانی خدماتی صنعتی و کشاورزی در سفر رییس جمهور و هیئت دولت به استان کرمان

صاحب‌خبر -

 

 


در سفر  رییس جمهوری اسلامی ایران به استان کرمان دهها طرح مختلف عمرانی خدماتی صنعتی و کشاورزی به بهره برداری  رسید.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما کرمان بنابر اعلام محمد جواد فدایی استاندار کرمان بیش از 50 طرح مهم با سرمایه گذاری بیش ۱۵ هزار میلیارد تومان در این سفر دو روزه به بهره برداری رسیده و یا می رسد.

مهمترین این طرح ها 3 طرح بزرگ صنعتی و معدنی است که با حضور دکتر روحانی در بافت و سیرجان به بهره برداری رسید.

رئیس جمهور دربافت طرح فولاد آهن اسفنجی این شهرستان را افتتاح کرد.بهره برداری از دهها طرح مختلف عمرانی خدماتی صنعتی و کشاورزی در سفر رییس جمهور و هیئت دولت به استان کرمان

به گفته زمانیان مدیر عامل شرکت فولاد بافت مرحله اول طرح فولاد بافت شامل واحد احیاء مستقیم با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی وسرمایه گذاری 60 درصدی بخش خصوصی و 40 درصدی بخش دولتی به ارزش 120 میلیون یورو است و برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای ۲۵۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

مرحله دوم این طرح واحد احیاء مستقیم با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن بریکت گرم و واحد گندله سازی با ظرفیت ۲۱ و نیم میلیون تن است که قرارداد آنها با پیمانکار منعقد شده است.

دکتر روحانی در سیرجان هم بخش آهن اسفنجی کارخانه توسعه آهن و فولاد و همچنین کارخانه ذوب جهان فولاد سیرجان را افتتاح کرد.

برای اجرای طرح کارخانه جهان فولاد با ظرفیت تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن شمش فولاد در سال اعتبار و منابع مالی 125 میلیون یورو و هزارو 150 میلیارد تومان ، هزینه شده و برای ۷۵۰ نفر بطور مستقیم وبرای ۲هزار و ۲۵۰ نفر، غیر مستقیم شغال ایجاد شده است.

همچنین بخش تولید آهن اسفنجی در کارخانه توسعه آهن و فولاد گل گهر با ظرفیت تولید ۲ میلیون تن آهن اسفنجی که برای مصرف در کارخانه فولادسازی احداث شده است

برای اجرای این طرح عظیم صنعتی و معدنی با تکیه بر توان داخل و مهندسان بومی 13 هزار میلیار د ریال سرمایه گذاری شده و زمینه اشتغال ۲۲۰ نفر به طور مستقیم و ۸۸۰ نفر غیر مستقیم فراهم شده است.

واحد بخار جدید نیروگاه گوهران سیرجان هم با حضور رییس جمهوری افتتاح شد.

این واحد ظرفیت تولید برق در نیروگاه گوهران را با 160 مگاوات افزایش به 500 مگاوات می رساند و برای احداث آن 1680 میلیارد تومان هزینه شده است .

همچنین با حضور برخی وزرا و معاونان آنان در دیگر شهرستان های استان کرمان طرح های مختلف به بهره برداری رسید.

مرحله دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمان با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.بهره برداری از دهها طرح مختلف عمرانی خدماتی صنعتی و کشاورزی در سفر رییس جمهور و هیئت دولت به استان کرمان

این طرح با ظرفیت پالایش ۱۵ هزار مترمکعب فاضلاب و آب های زیر سطحی در شبانه روز است که برای ایجاد آن 497 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
در این مرحله ۱۳۳ کیلومتر شبکه جمع آوری احداث و ۹ هزار انشعاب نصب شده است .
همچنین عملیات اجرایی طرح فاضلاب زرند شهرستان زرند نیز آغاز شد.

طرح افزایش ظرفیت پست 132 کیلو ولت ماهان با هدف افزایش تامین برق منطقه ماهان وکرمان و اتصال نیروگاه های خورشیدی فعال درماهان به برق سراسری نیز با حضور محمد حسن متولی زاده مدیرعامل شرکت توانیر به بهره برداری رسید.

نیروگاه خورشیدی ۱۰مگاواتی تابان بافت با سرمایه گذاری ۶۵میلیاردتومان هم باحضور صادق زاده معاون وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

به گفته رضا اردکانیان وزارت نیرو در کرمان ۵۴ طرح عمده آب، برق و فاضلاب با اعتباری بالغ‌ بر ۱۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا دارد .

با حضور اورنگی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور، و اکبری معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی معاونان وزیر جهاد کشاورزی 2 طرح در شهرستان های رفسنجان و انار افتتاح شد.

این طرح ها شامل یک طرح آبیاری تحت فشار که با صرف 1میلیارد و 200 میلیون ریال در 165 هکتار از باغ های پسته انار اجرا شده است و یک مجتمع دامپروری نژادهای گوسفند و بز اصلاح شده و پر بازده در شهرستان رفسنجان است .

در این مجتمع دامپروری با سرمایه گذاری 100 میلیارد ریالی و ظرفیت 900 راس گوسفند و بز احداث و برای 15 نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

علاوه بر وزرای اطلاعات، صمت و نیرو که رئیس جمهور را در سفر به استان کرمان همراهی می کنند؛ تعدادی از وزرا و معاونان رییس جمهوری نیز با حضور در شهرستان های مختلف استان کرمان سفر هیئت دولت به این استان پهناور را گسترش دادند.

دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد حاضر شد/ امیری معاون رئیس جمهور در امور مجلس نیز امروز به شهرستان های کهنوج، منوجان، رودبار، قلعه گنج و فاریاب سفر کرد.

دکتر کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر حضور داشت

حجت الاسلام والمسلمین علوی وزیر اطلاعات در شهرستان شهربابک و دکتر اردکانیان، وزیر نیرو هم راهی زرند و کوهبنان شد.

همچنین قرار است سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و اسلامی وزیر راه و شهرسازی فردا برای بهره برداری از طرح های مرتبط با این دو وزارت خانه به استان کرمان بیایند.

نظر شما