شناسهٔ خبر: 36392551 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ماجرای کم شدن پول از برخی حساب‌های بانکی / چه بر سر حساب رضا رشیدپور آمده بود؟

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، خبر کسر از حساب‌های بانکی که به لطف فعالیت برخی افراد مشهور در فضای مجازی و روزنامه‌ها این روزها سر و صدای زیاده به پا کرده به کجا رسیده است؟

طبق ادعای برخی از مردم، کسر پول‌های ریز و درشت از حساب‌های بانکی به کرار گریبان‌ مشتریان بانک‌های مختلف را گرفته و صف‌های شلوغی از شاکیان را روزانه و به خصوص‌ روزهای شنبه در مقابل دادسرا ایجاد کرده است.

در حالی که روز به روز بر شاکی‌های موضوع کسر از حساب در دادسراها افزوده می‌شود اما این‌بار روایت این موضوع از زبان یک مجری تلویزیونی و ادعایی که در این‌بار مطرح کرده موجی از نگرانی را بر انگیخته است.

شرح این موضوع که امروز خبر صفحه اول روزنامه «هفت صبح» نیز بوده به این شرح است که ماجرا از توییت یک خبرنگار به نام بهمن بابازاده درباره کسر سه میلیون تومان پول از حساب بانکی‌اش شروع شده است.

کامنت‌های مربوط به این توییت بی‌شک اهمیتی فراتر از خود توییت داشت. موجی از کامنت‌ که کسر پول‌های میلیونی از حساب‌های بانکی افراد را گزارش کرد، از کسری‌ها ۴۰ میلیونی گرفته تا شکسته شدن سقف انتقال وجه از طریق عابر بانک.

البته به گفته برخی از کاربران، بخشی از مشکلات آنها به کمک پلیس فتا حل شده است.

پس از توییت این فرد و دست به دست شدن آن، رضا رشیدپور نیز به این جرگه پیوست و در یک توییت تصویری از پیامک بانک تجارت را منتشر کرد که در آن گفته بود رشیدپور وارد حساب بانکی خود شده اما رشیدپور گفته که در آن ساعت وارد حساب بانکی خود نشده است.

پس از انتشار این توییت و ادعای رشیدپور درباره هجوم هکرها به شبکه بانکی، مدیر روابط عمومی بانک تجارت فورا وارد ماجرا شد و خواستار تماس با رشیدپور شد.

طبق گزارش روزنامه «هفت صبح» پس از احضار این دو فرد به پلیس فتا در نهایت جریان هک و هکری از دوش بانک‌‌ها برداشته و به دوش شاکیان گذاشته شده، به طوری که این نهادها علت را اشتباهات فردی، استفاده ار درگاه‌های اینترنتی جعلی و اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار دادن عنوان کرده‌اند.

طی روزهای اخیر نیز چند تن از مخاطبان تجارت‌نیوز که با اینچنین اتفاقی مواجه بودند در گفتگو با این رسانه خواستار اطلاع‌رسانی و پیگیری این موضوع شدند.

یکی از موارد عجیبی که به اطلاع تجارت‌نیوز رسیده، کسر یک تا سه میلیونی پول از حساب بانکی سه کارمند یکی از خودروسازی‌های کشور بوده که اعلام کردند پس از پیگیری، پلیس فتا علت را هک شدن حساب‌های بانکی اعلام کرده است.

در راستا با همین موضوع اواسط مهر ماه امسال، بانک مرکزی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به افزایش تعداد سایت‌های جعلی در فضای پرداخت کشور، بانک مرکزی از دارندگان کارت‌های بانکی درخواست می‌کند هنگام انجام عملیات بانکی و خرید در فضای مجازی، توجه و دقت لازم را به عمل آورده و از ورود و افشای اطلاعات کارت خود در سایت‌های نامعتبر و مشکوک خودداری نمایند.

نظر شما