شناسهٔ خبر: 36370761 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

جزییات اقدامات صورت گرفته در نیروگاه اتمی بوشهر از زبان مجری طرح نیروگاه بوشهر

مجری طرح بتن ریزی نیروگاه شماره دو بوشهر در خصوص جزییات اقدامات صورت گرفته در نیروگاه بوشهر و رسیدن آن به مرحله بتن ریزی نکته حائز اهمیت این اقدامات را استفاده 90 درصدی از شرکت های ایرانی دانست.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو اعزامی به بوشهر محمود جعفری پور مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر در مراسم آغاز بتن ریزی این نیروگاه ضمن گرامی داشت آغاز هفته وحدت گفت: شروع بتن ریزی نیروگاه شماره دو اتمی بوشهر را همزمان با آغاز هفته وحدت به فال نیک می‌گیریم.
وی با اشاره به جزییات فنی این نیروگاه گفت: نیروگاه اتمی بوشهر از نوع راکتور صد مگاوات است که توان الکتریکی ۱۰۵۷ است و عمر مفید آن ۶۰ سال و البته قابل افزایش است.
جعفری پورافزود: این قرارداد در سال ۹۳ امضا و در دی ماه ۹۵ تنفویض شد و زمین در بهمن ۹۵ تحویل پیمانکار شد.
مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر ادامه داد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته ۱۸ ماه بعد یعنی در سال ۱۴۰۰ بتن ریزی خواهد شد.
وی تصریح کرد: مطالعات مهندسی طی قرارداد‌های مجزا بین طرف ایرانی و روس و همکاری شرکت مشاور افق هسته‌ای امضا شد و ۲۰ هزار متر گمانه زنی در سایت دو و سه انجام گرفته است. برهمین اساس حفاری در دریا با عمق ۳۵ متر انجام شد و اطلاعات پایه طراحی شده از طریق مطالعات مهندسی در اختیار پیمانکاران گذاشته شد و در طول ۳۳ ماه گذشته یک سوم از قرارداد‌ها توسط پیمانکار به انجام رسیده است.
جعفری پور ادامه داد: خاکبرداری دو متر از سطح محدوده واحد دو و سه که یک میلیون متر مکعب است انجام شده و گودبرداری واحد دو و سه که حدود ۸۵۰ هزار متر مکعب است به نتیجه رسیده است.
مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر افزود: در مجموع ۳ میلیون متر مکعب تاکنون خاکبرداری شده وبرداشتن لایه سوم در سایت حدود دو میلیون متر مکعب است که ۵۰ درصد آن انجام شده است.

وی ادامه داد: بهسازی خاک در محدوده راکتور شماره دو به طول ۱۸ و نیم متر انجام شده و داخل آن بتن تزریق شده است که این مراحل در آبان ۹۷ کلید خورد.
جعفری پور تصریح کرد: آرماتور بندی فندانسیون راکتور ۳ هزار تن نیز مجوز خود را در فروردین ۹۸ از نظام ایمنی اخذ کرده است.
مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر همه شرکت‌های حاضر در سایت بوشهر را به غیر از دو شرکت که روسی هستند ایرانی دانست و افزود: در این مدت ۲۰ جلسه مدیریتی یعنی هر ماه به طور متوسط یک جلسه تشکیل شده است و حدود بیش از هزار جلسه کارشناسی طراحی و بررسی مدارک انجام شده است.

نظر شما