شناسهٔ خبر: 36365442 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتشار 3 هزار میلیارد ریال اوراق صکوک برای توسعه کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از انتشار 3 هزار میلیاردریال اوراق صکوک برای تکمیل ترمینال کیش توسط کارگزاری بانک مسکن و با ضمانت بانک مسکن در فرابورس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی از تاریخ 27 تا 30 آبان 98 در مرکز نمایشگاه‌های جزیره کیش برگزار می‌شود.

در این زمینه مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی کشور ویژه است و فشارهای زیادی از ناحیه تحریم‌های ظالمانه تحمل کردیم در عین حال فرصت‌های زیادی در کشور وجود دارد که می‌توان بخش زیادی از مشکلات را حل کرد.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در این همایش بین‌المللی معاون اول رئیس جمهور، معاون علمی رئیس جمهور و مشاور رئیس جمهور و دبیر مناطق آزاد شرکت می‌کنند. و همچنین 20 میهمان خارجی و 70 نفر سخنران کلیدی با ارائه 300 مقاله در این همایش به سخنرانی خواهند پرداخت.

به گفته مظفری، در حال حاضر حدود 30 هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در کیش وجود دارد که تا سال 1400 به بهره‌برداری می‌‌رسد و این رقم یک سوم بودجه عمرانی کشور است که در جزیره کیش در حال اجرا است.

به گفته وی، در حاشیه همایش بورس، بانک و بیمه در کیش تعدادی از طرح‌های عمرانی نیز رونمایی می‌‌شود همچنین مرکز نوآوری کیش برای شرکت‌های دانش‌بنیان راه‌اندازی می‌شود که امکان واگذاری 160 دفتر در این مرکز برای شرکت‌های خارجی وجود دارد.

حمیدیان مجری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در کیش نیز گفت: ششمین رویداد نمایشگاه بورس، بانک و بیمه و خصوصی‌سازی در کیش موسوم به کیش اینوکس امسال در جزیره کیش برگزار می‌شود که 270 شرکت در آن حضور پیدا می‌کنند. 

به گفته وی، در این همایش نقش بازار سرمایه در رونق تولید و هدایت نقدینگی به سمت تولید، اقتصاد دانش‌بنیان، نقش صنعت بیمه در توسعه اقتصاد بررسی می‌شود. همچنین اپلیکیشن کیش اینوکس نیز امسال در نمایشگاه رونمایی می‌شود. 

به گفته حمیدیان، نمایشگاه سال آینده بورس، بانک و بیمه در کیش از 19 تا 22 آبان 1399 به عنوان رویداد کیش اینوکس 2020 برگزار خواهد شد.

همچنین محمدی نماینده وزارت امور خارجه در نشست خبری کیش اینوکس گفت: بعد از تحریم‌های ظالمانه آمریکا، بحث رونق تولید و استقلال اقتصادی مطرح و مورد تأکید مقامات نظام قرار گرفت.

وی گفت: از ظرفیت مناطق آزاد مطابق بندهای ماده 9 قانون بهبود محیط کسب و کار باید حداکثر استفاده انجام شود و در این زمینه به وزارت امور خارجه تکلیف شده که در راستای اعزام هیأت‌های تجاری خارجی با هدف معرفی فرصت‌های تجاری کشور انجام شود و اداره خاصی برای تنظیم روابط اقتصادی استان‌ها با نمایندگی‌های خارجی در وزارت خارجه شکل گرفته است.

محمدی همچنین گفت: سفیران خارجی را به صورت هدفمند به مناطق استان‌های کشور دعوت می‌کنیم تا معرفی ظرفیت‌های کشور به طرف‌های خارجی انجام شود. 

به گفته محمدی، از 9 محور همایش کیش اینوکس 3 محور شامل گسترش ارتباط با کشورهای همسایه، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران به کشورهای دیگر و همچنین معرفی فرصت‌های مناطق آزاد ویژه اقتصادی به کشورهای همسایه در نظر است. 

وی این را هم گفت: تا امروز 25 نفر از نمایندگی‌های کشورهای دیگر برای حضور در نمایشگاه کیش اعلام آمادگی کرده و سفیران کشورهای برزیل، لهستان، آفریقای جنوبی، افغانستان، قزاقستان، گرجستان، کره جنوبی و سنگال در نمایشگاه کیش شرکت خواهند کرد.

ناظمی نماینده صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: این صندوق با هدف کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان 90 درصد هزینه شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه‌ها را تأمین می‌کند همچنین 10 نوع تسهیلات ارزان قیمت با نرخ‌های صفر، 4 و 9 درصد به شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور پرداخت می‌شود.

به گفته ناظمی، ضمانت‌نامه صندوق نوآوری و شکوفایی برای شرکت‌های برتر دانش‌بنیان و همچنین توانمندسازی آنها برای شرکت در نمایشگاه‌ها و معرفی محصولات در دستور کار این صندوق قرار دارد. 

مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین گفت: سازمان کیش آمادگی دارد محلی برای نمایش دائمی محصولات نوآور در کیش اختصاص دهد. همچنین 41 پروژه با سرمایه 4 هزار میلیارد تومان در جزیره هندورابی در کنار جزیره کیش در آینده اجرا می‌شود که فرصت‌های مناسبی در این جزیره ایرانی برای سرمایه‌گذاران فراهم است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از انتشار 3 هزار میلیارد ریال اوراق صکوک برای تکمیل ترمینال کیش توسط کارگزاری بانک مسکن و با ضمانت بانک مسکن در فرابورس خبر داد.

همچنین ناصر آخوندی معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش نیز گفت: ابزارهای تأمین مالی نوین برای اولین بار در منطقه کیش استفاده می‌‌شود که از فردا 3 هزار میلیارد تومان انتشار اوراق صکوک اسلامی در دستور قرار دارد و همچنین بحث راه‌اندازی بورس بین‌المللی کیش که دبیرخانه آن در سازمان منطقه آزاد کیش باشد پیگیری می‌شود. 

انتهای پیام/

نظر شما