شناسهٔ خبر: 36358638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

کتاب «منظومه‌های حماسی» در کرمان رونمایی شد

کتاب «منظومه‌های حماسی» و جستار تغییرات در موسیقی‌های اقوام ایرانی همراه با رویدادهای یازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران همزمان با دوازدهمین دوره این جشنواره در کرمان رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ گردآوری و پژوهش این کتاب توسط احمدی صدری و صادق چراغی برای اشاعه‌ی فرهنگ موسیقی نواحی مختلف ایران به مرحله‌ی نشر رسیده است.

کتاب منظومه‌های حماسی با حضور استاندار کرمان، معاون امور هنری وزیر و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، اهالی فرهنگ و هنر و موسیقی برای نخستین‌بار در محل کارونسرای گنجعلی‌خان کرمان رونمایی و معرفی شد.

گردآورنده‌ کتاب منظومه‌های حماسی در حاشیه‌ی دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران گفت: «این کتاب مجموعه‌ی مقالات پژوهشگران در مورد موسیقی و منظومه‌های حماسی و گفت‌وگوهای تحلیلی در رابطه با برنامه‌های اجرا شده در یازدهمین دوره‌ی این جشنواره را بیان می‌کند».

صادق چراغی با بیان این‌که جشنواره موسیقی نواحی کشور امسال با منظومه‌های عاشقانه و تغزلی و سال قبل با موضوع منظومه‌های حماسی در کرمان برگزار شد افزود: «این کتاب موضوع تغییرات مثبت و منفی در موسیقی اقوام ایرانی را بررسی و در قالب مقاله‌های پژوهشی و تحلیلی نمایش می‌دهد».

وی ادامه داد: «مطالب پژوهشگران در مورد موسیقی مناطق گوناگون در این کتاب چاپ و نشر می‌شود».

کتاب منظومه‌های حماسی مجموعه‌ی مقالات با درجه‌ی علمی – پژوهشی در بیش از ۲۰۰ صفحه به نگارش در آمده است.

 

نظر شما