شناسهٔ خبر: 36353236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار مازندران تاکید کرد:

میز اوراسیا در مازندران تشکیل شود

استاندار مازندران در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بر تشکیل میز اوراسیا در استان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایلنا از ساری، احمد حسین زادگان عصر امروز شنبه درنشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مازندران به عضویت ایران در مجمع اقتصادی اوراسیا اشاره کرد و این عضویت را فرصت خوب برای اقتصاد کشور و مازندران دانست.

وی بر راه اندازی دفتر تجارت ایران و اوراسیا در مازندران تاکید کرد و افزود: همچنین کارگروه ویژه صادرات نیز در استان تشکیل شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه محصولات کشاورزی و صنعتی فرصت مناسب را برای استان فراهم می کند،گفت: ضرورت دارد به سرعت با همکاری استانداری ، شورای گفت و گو و اتاق بازرگانی کمیته ای برای بررسی فرصت ها و ارتباطات تشکیل شود.

وی با مهم برشمردن میز اوراسیا در استان بیان کرد: استقرار میز اوراسیا در استان مازندران به موافقت سازمان گمرک نیز رسیده است و نباید در این انجام این موضوع تعلل کرد.

حسین زادگان با تاکید بر اینکه این کمیته باید به زودی در اتاق بازرگانی مستقر شود از سفر  معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در هفته آینده خبر داد و گفت: این سفر می تواند فرصت خوب برای افتتاح و آغاز به کار میز اوراسیا باشد.

وی افزود: بر اساس برنامه عضویت ایران در این اتحادبه بیش از 500 قلم کالا در صادرات به کشورهای عضو از معافیت گمرکی برخوردار  می شوند.

 

نظر شما