شناسهٔ خبر: 36345999 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توزیع کاغذ با ارز ۴ هزار و ۵۰۰ تومانی بین ناشران

خبرگزاری صداوسیما

مدیر عامل نمایشگاه‌های فرهنگی کشور در یاسوج گفت: کاغذ با ارز ۴۵۰۰ تومانی بین ناشران کتاب توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز کهگیلویه وبویراحمد، نوزدهمین نمایشگاه کتاب استان با حضور مسئولان کشوری واستانی امروز گشایش یافت.
مدیر عامل نمایشگاه‌های فرهنگی کشور امروز در آیین گشایش نوزدهمین نمایشگاه کتاب در یاسوج از ورود کاغذ با ارز ۴۵۰۰ تومان و توزیع بین ناشران خبر داد و گفت: هم اکنون چاپ کتاب‌های جدید رونق گرفته و مشکلی در زمینه کاغذ وجود ندارد.
قادر آشنا از چاپ ۶۰۰ هزار کتاب در ۷ نمایشگاه کشور خبرداد و افزود: بیش از ۲۵ میلیارد تومان درآمد حاصل از فروش این کتاب‌ها بوده است.
وی از درآمد ۱۳۰ میلیارد تومانی از نمایشگاه کتاب پارسال در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبرداد و اضافه کرد:  در این نمایشگاه تراکنش‌ها ۱۱ درصد افزایش داشته که این خود نشان حمایت از ناشران است.
سرپرست اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان نیز گفت: در این نمایشگاه ۶۵ هزار عنوان کتاب ارایه می‌شود.
آقای نجفی افزود: در نمایشگاه امسال نیز دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها و سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال نیز گشایش یافت.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار از کتاب و کتابخوانی به عنوان شاخص خروج از جهل و ورود به عرصه بصیرت افزایی وآگاهی دانست و گفت: البته کتاب باید برمحور خداوند باشد تا هدف انسان سازی نیز در برداشته باشد.
آقای جمالی هم افزایش فضای مجازی و حضور رسانه‌های مجازی حمایت از ناشران و افزایش خرید مردم را می‌توان تنها راه نجات توسعه کتاب و فرهنگ کتابخوانی دانست.
گفتنی است این نمایشگاه از امروز تا ۲۳ آبان صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصر‌ها از ۱۵ تا ۲۰ پذیرای فرهنگ دوستان است.

نظر شما