شناسهٔ خبر: 36337582 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

طلبکاران خارجی و داخلی پرسپولیس صف کشیده‌اند

55 میلیارد تومان بدهی روی میز انصاری‌فرد

صاحب‌خبر -



مدیران باشگاه پرسپولیس و در رأس آنها محمدحسن انصاری‌فرد در روزهای آتی باید به دنبال تأمین منابع مالی ارزی باشند و این می‌تواند دردسر بزرگی برای آنها محسوب شود. این باشگاه در حالی به دنبال فسخ قرارداد با جونیور براندائو است که این بازیکن برزیلی قراردادی نزدیک به 550 هزار دلار دارد که قسمتی از آن را دریافت کرده ولی باشگاه برای پرداخت مابقی مطالبات یا تخفیف گرفتن از او برای فسخ، کار سختی در پیش دارد. در این میان، پرسپولیس باید بدهی سرمربی سابق خود را هم بدهد. حسین قدوسی، مدیر روابط عمومی پرسپولیس در این خصوص گفت: «پیشنهاد باشگاه به برانکو تخفیف 70 یا 80 درصدی نبوده بلکه با توجه به فسخ یکطرفه قرارداد، تخفیف 50، 40 درصدی بوده و برانکو آن را نپذیرفته است.» در شرایط عادی، باشگاه بدون تخفیف باید مبلغی نزدیک به یک میلیون و 200 هزار یورو به برانکو و دستیارانش پرداخت کند و البته مالیات نیز طبق قرارداد برعهده باشگاه خواهد بود. ماریو بودیمیر هم در زمان حضورش در پرسپولیس تنها 30هزار یورو دریافت کرده و گفته می‌شود قرارداد این مهاجم نیز 500 هزار یورو بوده و باشگاه با توجه به نامه شکایت او به فیفا باید نزدیک به همین مبلغ را پرداخت کند.
درخصوص کادر فنی و بازیکنان خارجی فعلی هم باید گفت که میزان تعهدات به گابریل کالدرون و دستیارانش حدود 900 هزار دلار است که می‌تواند چیزی شبیه آتش زیر خاکستر باشد و به یک حاشیه علیه تیم تبدیل شود. همچنین گفته می‌شود قرارداد بشار رسن با پرسپولیس نزدیک به 400 هزار دلار است و باید 30 درصد فصل جدید و 15 درصدی باقیمانده فصل گذشته به این بازیکن ناراضی عراقی پرداخت شود. ضمن اینکه شنیده می‌شود قرارداد بوژیدار رادوشوویچ هم 125 هزار دلار است و پرداخت مطالبات او هم فشار ارزی را متحمل باشگاه خواهد کرد.
علاوه بر بدهی‌های خارجی، پرسپولیس طلبکاران داخلی هم دارد. شرکت بهنام‌پیشرو کیش اسپانسر پرسپولیس در زمان مدیریت علیرضا رحیمی بود. در آن مقطع و بر اساس گزارش‌های مختلف رسانه‌ها، حمیدرضا سیاسی رئیس وقت هیأت مدیره باشگاه، رحیمی را مجبور به استعفا کرد و خودش مدیرعامل پرسپولیس شد. او در ادامه علی دایی را اخراج کرد و بعد هم تصمیم به فسخ‌ قرارداد با اسپانسر گرفت. شرکت بهنام‌پیشرو در مدت همکاری با پرسپولیس، مبلغی حدود ۱۴میلیارد تومان هزینه کرد و پس از فسخ قرارداد، شکایت خود را در همان زمان به دادگاه کشاند. البته آنها علاوه بر ۱۴ میلیارد هزینه، خواستار دریافت غرامت هم شدند. دادگاه بدوی، شکایت را رد کرد اما دادگاه تجدیدنظر رأی به محکومیت ۲۵ میلیارد تومانی پرسپولیس داد. این بدهی‌های خارجی و پولی که باید به اسپانسر خارجی داده شود، مبلغی حدود 55 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود که بسیار سرسام‌آور است و باید دید محمدحسن انصاری‌فرد و همکارانش این مسیر پر پیچ و خم را چگونه طی می‌کنند.

نظر شما