شناسهٔ خبر: 36325083 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

چرا شهروندان مناطق زلزله‌زده نباید از پس‌لرزه‌ها نگران باشند؟

فارس نوشت: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در حال حاضر پس‌لرزه‌ها در شمال‌غرب کشور ادامه دارد و این پس‌لرزه‌ها مفید است چرا که جلوی زلزله‌ای با ریشتر بالاتر را می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در زلزله شمال‌غرب کشور اظهار داشت: در ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳۰ ثانیه زلزله‌ای با قدرت ۵.۹ ریشتر در شمال‌غرب کشور اتفاق افتاد و تا کنون نیز تعداد زیادی پس‌لرزه داشته‌ایم که این پس‌لرزه‌ها بسیار مفید است و اگر پس‌لرزه‌ای نداشتیم احتمال وقوع زلزله بالاتری وجود داشت.

وی گفت:‌ ابتدا اعلام کردند که عمق زلزله ۱.۶ کیلومتر بوده که سپس اصلاح شد و عمق این زلزله ۸ کیلومتر بوده است و استان‌های همجواری از جمله گیلان و زنجان نیز تحت‌الشعاع این زلزله قرار گرفته بودند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: این زلزله بین میانه و سراب اتفاق افتاد و چند ده را از جمله ترکمنچای و ورنکش را آسیب زد و بیشترین آسیب نیز در روستای ورنکش بوده و ۵ نفر جان خود را از دست دادند.

نجار افزود: تا کنون ۱۷۵ نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند و ۲۲ نفر نیز بستری شدند.

وی خاطرنشان  کرد: در حال حاضر مشکل خاصی در مناطق زلزله‌زده نداریم و به غیر از روستای ورنکش برق تمامی نقاطی آسیب‌دیده وصل شده است.

معاون وزیر کشور گفت:‌نیروهای ارزیاب هم به منطقه اعزام شدند و با توجه به گزارشات اعلام شده ۴۰۰ الی ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده‌اند و تعدادی از دام‌ها نیز دچار آسیب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد فوت‌شدگان از ۵ نفر افزایش نخواهد یافت چرا که در ساعت‌های اولیه بحران تعداد فوت‌شدگان مشخص می‌شود.

۴۷۴۷

نظر شما