شناسهٔ خبر: 36311842 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

واعظی: شهروند درجه ۱ و ۲ نداریم / آرامش و همدلی خنثی کننده تحریم‌های حداکثری است + تصاویر حضور غیرمنتظره واعظی در عسلویه

تحریم ها باعث ممانعت در پیشرفت کشور نشده اما بدان معنا نیست که مردم مشکل ندارند/ در شرایطی که با تحریم حداکثری روبرو هستیم، نجات دهنده کشور و خنثی کننده توطئه دشمنان آرامش و همدلی است/ شهروند درجه ۱ و ۲ نداریم و در این ارتباط تلاش زیادی شده‌است

صاحب‌خبر -
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: در شرایطی که با تحریم حداکثری روبرو هستیم، نجات دهنده کشور و خنثی کننده توطئه دشمنان آرامش و همدلی است.

 

محمود واعظی روز پنجشنبه در نشست با علما، روحانیون و شوراهای شهرستان عسلویه استان بوشهر افزود: بزرگترین سرمایه کشور ایران همبستگی ملت است که باعث می‌شود تا به همه اهداف خود نائل شویم.

وی ادامه داد: در این ارتباط  رئیس جمهوری از سال ۱۳۹۲ موضوع حقوق شهروندی را که  از ابتدای انقلاب اسلامی مطرح و مدنظر امام (ره)، مقام معظم رهبری و قانون اساسی است را به طور جدی دنبال می‎کند.

بخش هایی از اظهارات رئیس دفتر رئیس جمهوری به شرح زیر است:

* به همین دلیل موضوع حقوق شهروندی باید در همه سطوح دولتی و غیر دولتی عملیاتی شود زیرا یکی از بندهای منشور حقوق شهروندی این است که همه حقوق ملت را در سراسر کشور به رسمیت بشناسیم.

* شهروند درجه ۱ و ۲ نداریم و در این ارتباط تلاش زیادی شده‌است و افتخار استانداران و فرماداران این است که در نقاط محروم کشور پروژه‌های متعددی در دست اجراست.

* اکنون با اتکا به مردم و بخش خصوصی کل ایران با همه محدودیت‌ها به کارگاه سازندکی تبدیل وگام‌های خوبی برداشته شده‌است که این روند باید ادامه پیدا کند.

* مسئله حقوق شهروندی باید دل‌های ما را به هم نزدیک کند و عملکردها نباید منجر به ایجاد شکاف شود و در این ارتباط باید جایی که آباد است آباد بماند و برای برطرف کردن محرومیت‌هابه طور جدی تلاش شود.

* اکنون تمرکز تلاش دشمنان از خارج علیه وحدت و همدلی است و جنگ‌های سخت گذشته جای خود را به جنگ نرم و روانی داده است، طوریکه آمریکا، رژیم صهیونستی و کشورهای مرتجع منطقه که تحت تاثیر آنها هستند، سعی دارند اختلاف‌ها زیاد و برجسته کنند.

* درهفته‌های گذشته در لبنان، عراق و پاکستان اتفاقاتی رخ داده که در بررسی‎های صورت گرفته توسط سرویس‎های اطلاعاتی دست آشکار آمریکا و عربستان سعودی در این ناآرامی‌ها نمایان است. وقتی کشوری با این وضعیت دچار شود از مسیر پیشرفت خود باز می‌مانند و دیدیم که داعش چه فجایعی آفرید و چه چهره خشن و بدی از اسلام به دنیا معرفی کردند و چقدر مسلمان را کشتند.

* هدف آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه با ایجاد داعش و طالبان ویرانی منطقه بود که از مردم عراق  و سپاه که به مبارزه با داعش رفتند و امروز می‌بینیم آنها در ضعیف ترین وضعیت خود قرار دارند. تهاجم دشمن امروز شفاف نیست و دنبال جنگ های نیابتی است و یک سری اختلاف‌های فرهنگی و سلیقه‌ای وجود دارد که دشمن برای دامن زدن به آنها از همین جا وارد می‌شود.

*اکنون در جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیاز به انسجام و وحدت دارد و باید در هر محفل بین‌المللی و منطقه‌ای یک گام بیشتر برای اتحاد جهان و امت اسلامی برداریم.

شعیه و سنی در منطقه مهم بوشهر ​که مرزبان کشور هستند الگویی برای کشورهای دیگر است

*(با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز و وحدت شیعه و سنی در استان بوشهر): آنچه در اینجا بخوبی نمایان شده همزیستی مسالمت آمیز براساس اخلاق و آموزه‌‎های اسلامی است که باید در سراسر کشور الگو شود. شعیه و سنی در این منطقه مهم که مرزبان کشور هستند، می‌توانند برای کشورهای دیگر الگو شود تا امتی که یک راه، خدا و پیامبر دارند، اجازه ایجاد تفرقه بین خودشان را ندهند.  هفته وحدت باید فرصتی برای کل جهان اسلام باشد و همه دست در دست دهند تا بر مشکلات داخلی و خارجی پیروز شویم.

حضور ۲۱ باره استاندار بوشهر در عسلویه قابل تحسین است 

*( با تاکید بر حضور مسئولان کشور و استانی در شهرستان‌ها و مناطق مختلف): حضور ۲۱ باره استاندار بوشهر در عسلویه قابل تحسین است زیرا مسئولی که در اتاق خود بنشیند به درد کار مردم نمی‌خورد و  موقعی می‌توانیم تصمیم خوب و بهتر بگیریم که جدی با مردم زندگی کنیم.

بحث مهم محیط زیست عسلویه

* مسئولان بطور جدی بحث مهم محیط زیست شهرستان عسلویه را دنبال می‌کنند و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز باور دارد باید کاری انجام شود. در این ارتباط قولی که رئیس جمهوری در سفر اسفندماه سال گذشته به استان بوشهر، با تشکیل کارگروه ملی مقابله با آلودگی محیط زیست در عسلویه دادند، پیگیری می‌شود تا هرچه زودتر نهایی شود.

* اشتغال به عنوان دغدغه شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر است که عزم مسئولان منطقه بر تحقق این مهم است و چنین روندی باید ادامه پیدا کند و مدیران نیز از خود بومیها باشند.

* مردم سراسر ایران باید بدانند که در اداره کشور در سطح ملی نماینده دارند و نمونه آن استان بوشهر که (مصطفی سالاری) یکی از نیروهای توانای این استان یکی از سازمان های عظیم کشور را در مدیریت خود دارد که این سازمان یک سوم بودجه پولی که دولت می‎گیرد را توزیع می‌کند.

* در اجرای مصوبه‌های دولت با توجه به اینکه محدودیت بودجه‌ای وجود دارد اما در استان‎هایی مانند بوشهر  که محرومیت دارند، تلاش کرده‌ایم که در این زمینه برای آنها کم نگذاریم.

به گزارش ایسنا،‌ محمود واعظی با اشاره به اینکه در آستانه هفته وحدت قرار داریم و با تبریک آغاز ولایت امام عصر (عج)، تاکید کرد: دولت همواره تلاش کرده وحدت و همدلی در همه سطوح به ویژه در استان ها و شهرهایی که در آن اقوام و مذاهب مختلف در کنار هم زندگی می کنند، حفظ شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه استان بوشهر به معنای واقعی تبلور وحدت و همدلی بین اقوام است، گفت: آنچه امروز در این منطقه شاهد هستیم و همزیستی مسالمت آمیز بر اساس اخلاق و آموزه‌های اسلامی باید به الگویی در کشور و همچنین در کشورهای منطقه تبدیل شود.

واعظی با اشاره به برخی تلاش‌های تفرقه افکنانه در منطقه، گفت: باید تلاش کنیم هفته وحدت، پیام وحدت و همبستگی در کل جهان باشد تا بتوانیم دست به دست هم بر مشکلات غلبه کنیم.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تفرقه و شکاف ایجاد شود، گفت: بزرگترین سرمایه همه ما وحدت و همدلی است که باید برای حفظ آن بکوشیم.

واعظی در بخش دیگری از سخنان خود حقوق شهروندی را از جمله اولویت های اصلی رییس جمهور عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه‌های اصلی دکتر روحانی و از وعده‌های ایشان به مردم در سال 92 عملیاتی و اجرایی کردن منشور حقوق شهروندی بود که در همین دولت تدوین و ابلاغ شده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه یکی از بندهای منشور حقوق شهروندی این است که حقوق همه اقشار در سراسر کشور به رسمیت شناخته شود و شهروند درجه یک، دو و سه نداشته باشیم، گفت: امروز افتخار نظام اسلامی این است که در همه نقاط کشور پروژه های متعددی برای توسعه و پیشرفت متوازن در حال اجراست و کل کشور به یک کارگاه سازندگی تبدیل شده است.

واعظی با بیان اینکه با اتکاء به توان داخلی و استفاده از ظرفیت و توانمندی های متخصصان کشور گام های بسیار خوبی در کشور برداشته شده است، گفت: همه باید تلاش کنیم دل ها به هم نزدیک شود و نباید اجازه دهیم تبلیغات مسموم خارجی و جنگ روانی و جنگ نرم دشمنان به ایجاد تفرقه و شکاف در بین مردم منجر شود و روند توسعه کشور را با اخلال مواجه کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه با اشاره به بحران های منطقه تاکید کرد: این مشکلات از بیرون به کشورهای منطقه تحمیل شده است. آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه به دنبال تضعیف اسلام و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان در کشورهایی همچون یمن، عراق، لبنان، سوریه هستند و دست آمریکا و ایادی اش در این بحران ها به روشنی دیده می شود.

واعظی با بیان این که دست هایی برای اختلاف افکنی در بین مسلمانان فعال است، گفت: در مقاطع مختلف با ساختن طالبان و داعش به نام اسلام به دنبال ضربه زدن به اسلام بودند و با این کار تفرقه افکنی را در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن امروز به دنبال جنگ های نیابتی در منطقه است و با اختلاف افکنی بین قومیت ها به دنبال ضربه زدن به اسلام است، گفت: از مردم عراق، سوریه و عزیزان مان در سپاه که با مبارزه با تروریسم و داعش مانع از تحقق هدف دشمنان شدند، تشکر می کنیم.

واعظی تاکید کرد: امروز نه فقط در ایران بلکه در جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و انسجام داریم و همه باید دست به دست هم برای تحقق وحدت جهانی گام برداریم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی مدیران، علما و ائمه جماعات حاضر در جلسه تاکید کرد: مسائلی که در رابطه با مشکلات منطقه مطرح شد، دغدغه دولت نیز هست و ما پیگیری مطالبات شما را وظیفه خود می دانیم و حتما این کار را انجام خواهیم داد.

واعظی با بیان اینکه مدیران وقتی می توانند بهترین تصمیم را بگیرند و به مردم خدمت کنند که در میان مردم باشند، گفت: ما به این مردم که در شرایط سخت ناشی از تحریم های ناعادلانه دشمنان تحمل کرده اند ،بدهکاریم و همه تلاش خود را برای حل مشکلات انجام خواهیم داد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سلامت مردم برای ما بسیار مهم ا ست، اظهار داشت: حل مشکل محیط زیست منطقه با جدیت از سوی مدیران استان و مسوولان کشوری در حال پیگیری است و اطمینان می دهم که دولت به دنبال حل این مشکل 30 ساله منطقه است.

واعظی همچنین موضوع اشتغال جوانان را از دغدغه های دولت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه آمارهای ارائه شده حکایت از جذب و اشتغال نیروهای بومی در منطقه دارد و این سیاست مدیران استان است که با جدیت دنبال می شود. البته جذب ها نباید فقط در سطوح پایین باشد بلکه مدیران در سطوح بالا نیز باید از افراد شایسته بومی منطقه انتخاب شوند.

رئیس دفتر رئیس جمهور رسیدگی به وضعیت بهداشت، درمان، تامین آب آشامیدنی سالم و حل مشکلات اشاره شده از سوی حاضران در جلسه را مورد تاکید قرار داد و گفت: به رغم مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها، برای رسیدگی به نیازها و مشکلات مناطق محروم هیج محدودیتی قائل نمی شویم.

پیش از سخنان رییس دفتر رییس جمهور، استاندار بوشهر، فرماندار عسلویه، نماینده مردم عسلویه در مجلس، امام جمعه شهرستان، امام جمعه اهل سنت عسلویه، امام جمعه کنگان و همچنین رییس شورای شهر عسلویه طی سخنانی به بیان اقدامات انجام شده در استان و همچنین مشکلات موجود اشاره کرده و خواستار رفع این مشکلات شدند.

محمود واعظی چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری لامرد تصریح کرد: امروز تحریم ها باعث ممانعت از برنامه ریزی ها در کشور نمی شود و شاهد پیشرفت ها در بسیاری از زمینه های می باشیم و این بدان معنا نیست که مردم هیچ مشکلی ندارند.

وی با بیان اینکه شرایط تحریم ها باعث اقتدار ایران و انسجام بیشتر مردم و مسئولان شد و شاخص های اعلام شده از سوی استاندار فارس در زمینه های مختلف را امیدوار کننده دانست.

وی ضمن تاکید بر حفظ و استمرار انسجام ملی در سالی که قرار است انتخابات برگزار شود ، گفت: تقسیمات کشوری اخیر در استان فارس بدون حاشیه اجرا شد و هوشمندی مسئولان و مردم بود که این تقسیمات کشوری انجام شود و باعث شادی بیش از یک میلیون نفر در استان فارس شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به پروژه های نیمه تمام در شهرستانهای لامرد و مهر، گفت: لامرد و مهر به یک کارگاه سازندگی تبدیل شده که امروز همه از مهندسان، کارگران، نخبگان و مسئولان تلاش دارند تا با دلسوزی این طرح ها به بهره برادری برسد و این وحدت و همدلی، انگیزه دولت را برای کار کردن مضاعف کرد و این منطقه جنوب استان فارس نسبت به سالهای ۶۰، توسعه چشمگیری داشته است.

وی پیشرفت پروژه ها بازدید شده در این منطقه را مطلوب ازریابی کرد و گفت: قول می دهم که پروژه های نیمه تمام را پیگیری کنم و یکی از پروژه های نیمه تمام بیمارستان جدید لامرد بود که توسط خیراندیش در حال ساخت می باشد و با صحبتی که با وزیر بهداشت داشتم ، قرار شد ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه افتتاح سالن ترمینال فرودگاه لامرد، مجموعه ورزشی منطقه عملیاتی پارسیان و کارخانه آلومینیوم جنوب در روند رو به رشد این منطقه موثر خواهد بود ، بیان کرد: بهره برداری از کارخانه آلومینیوم جنوب باعث تحول چشمگیر در این منطقه می شود و با برنامه ریزی که در این بخش انجام شده، توسعه و سرمایه گذاری در صنایع پایین دست باعث جلوگیری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده عظیم، اشتغالزایی چند برابر و باعث توسعه استان فارس و این منطقه خواهد شد.

واعظی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم که این پروژه ها در سفر ریاست محترم جمهور به استان فارس و این منطقه به بهره برداری برسد.

 

حضور سرزده رئیس دفتر رییس جمهور در جمع مردم عسلویه
همچنین ایسنا نوشت:

رئیس دفتر رئیس جمهور چهارشنبه شب در بازگشت به عسلویه از لامرد، به صورت سرزده در پارک ساحلی شهر نخل تقی در شهرستان عسلویه حضور یافت و در فضایی صمیمی با خانواده هایی که در پارک حضور داشتند، گفت و گو کرد.

محمود واعظی که در این دیدار از سوی استاندار و جمعی از اعضای شورای این شهر همراهی می شد، به ابراز احساسات خانواده‌ها به گرمی پاسخ گفت و با آنان به گفت و گو نشست.

در این دیدار برخی از حاضران در پارک نیز با دیدن رئیس دفتر رییس جمهور در جمع خود، به بیان مشکلاتشان پرداخته و خواستار حل آن شدند که واعظی از استاندار بوشهر خواست برای حل مشکلات مطرح شده اقدامات لازم را انجام دهد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما