شناسهٔ خبر: 36308163 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

خبر سایت بلژیکی نگرانی‌ها را برای بازی حساس در خاک عراق بیشتر کرد؛

تیم ملی در آستانه بحران جدید ناشی از تحریم‌ها؛ ویلموتس خواستار فسخ قرارداد با ایران شد

در آستانه مسابقه حساس تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی مقابل عراق ـ که هنوز از سوی فیفا، قطعیت برگزاری اش به دلیل اغتشاشات سیاسی در کشور میزبان مشخص نشده است ـ خبر می‌رسد که مشکلات مالی و ارزی فدراسیون فوتبال، کار را به جدایی احتمالی سرمربی بلژیکی کشانده و بعد از خروج دستیار، خود ویلموتس هم خواهان جدایی است. احتمالا وعده هفته قبل تاج برای پرداخت بخشی از قرارداد عملی نشده...

صاحب‌خبر -

یک رسانه بلژیکی مدعی شد، مدت‌هاست، فدراسیون فوتبال ایران پول قرارداد مارک ویلموتس را نداده و این مربی خواستار فسخ قراردادش شده است.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در آستانه مسابقه حساس تیم ملی ایران در مقدماتی جام جهانی مقابل عراق ـ که هنوز از سوی فیفا، قطعیت برگزاری اش به دلیل اغتشاشات سیاسی در کشور میزبان مشخص نشده است ـ خبر می‌رسد که مشکلات مالی و ارزی فدراسیون فوتبال، کار را به جدایی احتمالی سرمربی بلژیکی کشانده و بعد از خروج دستیار، خود ویلموتس هم خواهان جدایی است.

Related image

هفته گذشته مهدی تاج وعده داده بود، بخش قابل توجهی از معوقات دستمزد مارک ویلموتس به زودی و ظرف چند روز بعد پرداخت می‌شود؛ اما با گذشت بیش از یک هفته، هنوز خبری مبنی بر پرداخت آن و تحقق وعده‌ها منتشر نشده که نشانگر ناتوانی احتمالی فدراسیون در عمل به تعهدهاست.

به نوشته سایت nieuwsblad، مارک ویلموتس، سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران از بازی دوستانه ایران - سوریه هدایت این تیم را بر عهده داشت و در انتخابی جام جهانی نیز تیم او توانست هنگ کنگ و کامبوج را شکست دهد و در آخرین دیدار به بحرین باخت. با این حال، این باخت نیست که باعث شده ویلموتس به فکر جدایی از ایران باشد.

در طول بازی آخر قبلی تیم ملی فوتبال ایران، لورنت اسپینوزی به دلیل پرداخت نشدن مطالباتش غایب بود. دیگر دستیاران ویلموتس نیز احتمالا همین راه را بروند. اکنون تیم ملی فوتبال ایران، یک بازی بسیار حساس برابر عراق در پیش دارد. ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال بلژیک جاه طلبی‌های زیادی دارد و در صورتی که شرایط مطابق انتظار پیش برود، او می‌تواند هدایت آنتورپ را بر عهده بگیرد.

به این ترتیب و طبق ادعای این رسانه بلژیکی که سوابق نشان داده است، بدون اطلاع کافی از ویلموتس و اطرافیانش چنین خبری را منتشر نمی کند، باید منتظر یک دوره تازه بحران در فوتبال ملی ایران بود، چون پس از تهدید هفته گذشته کالدرون، سرمربی پرسپولیس مبنی بر اقداماتی علیه این باشگاه برای دریافت مطالبات معوقه چندین ماهه، برانکو ایوانکوویچ کروات هم اکنون در فیفا علیه قهرمان لیگ باشگاهی فوتبال ایران دعوای ارزی سنگینی باز کرده که احیانا منجر به صدور حکمی سنگین و همچنین تعیین غرامت به سود وی خواهد شد.

ویلموتس با وعده تغییر سیستم بازی تیم ملی از حالت تدافعی به هجومی استخدام شد و کارش را با ستاره های نسل تازه فوتبال ایران آغاز و تقریبا کامل از همان مهره های کی روش برای تقابل با حریفان آسیایی استفاده کرد؛ اما هرچند سبک بازی اش مثل دوران مرد پرتغالی، حساب شده و سیستماتیک نبود، به جز مسابقه آخر در خاک بحرین ـ که منجر به شکست تیم ملی شد ـ نمایش های اغلب تماشاگرپسند ارایه داد.

کارشناسان بر این باورند که ویلموتس هنوز با شرایط کار در آسیا آشنا نیست و به خصوص نسبت به حساسیت های تقابل ایران با تیم های عربی غریبه بوده است و هنوز با تیم های سرسخت تر قاره مواجه نشده و کار دشواری برای صعود به جام جهانی قطر در پیش دارد.

در صورت صحت این خبر رسانه بلژیکی، باید نگران انتخاب سرمربی جانشین هم برای ویلموتس بود؛ هر چند تیم ملی بعد از بازی بسیار مهم مقابل عراق، تا سال آینده مسابقه رسمی تعیین کننده ای در پیش ندارد و فرصت چندماهه ای برای مذاکره و انتخاب فرد جدید وجود دارد، بعید است مربی بزرگی در شرایط فعلی و مشکلات تحریمی آمریکا و ترامپ علیه ایران، هدایت یوزها را بپذیرد و حاضر شود با عقد قرارداد با فدراسیون ایران، ریسک کند.

سایت بلژیکی: ویلموتس خواستار فسخ قرارداد با ایران شد

نویسنده: پژمان حسین زاده

نظر شما