شناسهٔ خبر: 36304685 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه اندازی مجتمع آلومینیوم لامرد؛

رفع بیکاری در جنوب فارس

رئیس دفتر رئیس جمهور: مشکل بیکاری در جنوب استان فارس با راه اندازی مجتمع آلومینیوم لامرد رفع می‌شود.

صاحب‌خبر -
رفع بیکاری در جنوب فارس با راه اندازی مجتمع آلومینیوم لامردبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس دفتر رئیس جمهور در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی در لامرد گفت: ساخت این مجتمع ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.
با بهره برداری کامل مجتمع آلومینیوم لامرد، رتبه و جایگاه ایران در زمینه تولید این محصول در جهان ارتقا می‌یابد.
این کارخانه به عنوان یکی از عوامل توسعه فعالیت‌های اقتصادی بسیاری از صنایع کشور محسوب می‌شود که در مرحله نخست برای تولید سالانه ٣٠٠ هزار تن شمش آلومینیوم طراحی شده است و با تکمیل مرحله‌های نهایی به ظرفیت یک میلیون تن در سال می‌رسد.
محمود واعظی ادامه داد: با افتتاح فاز نخست مجتمع آلومینیوم جنوب بستر مناسبی برای جهش اقتصادی در این منطقه فراهم می‌شود و علاوه بر شرایط جذب نیرو‌های متخصص در این واحد بزرگ صنعتی، امکان اشتغال‌زایی در صنایع پایین دست نیز مهیا می‌شود و دولت از تمام ظرفیت‌ها برای شتاب گیری توسعه این منطقه استفاده می‌کند.
وی افزود: با توجه به ایجاد زیرساخت‌ها، وجود مزیت‌ها و همچنین تدابیر دولت برای استفاده بهینه از قابلیت‌های منطقه ویژه اقتصادی لامرد، شرایط برای احداث و استقرار صنایع بزرگ در این کانون صنعتی فراهم است.
رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: طرح های زیربنایی اعم از آب، برق، گاز و جاده‌های پیرامونی که برای استقرار و تسهیل شرایط سرمایه گذاری در این منطقه تعریف شده است در مرحله بسیار مناسبی قرار دارد.
واعظی اظهار داشت:  شرایط لازم برای میزبانی از صنایع بزرگ و کاربردی موردنیاز کشور در حوزه بخش‌های پایین دست آلومینیوم، طرح‌های مرتبط با برق و انرژی و صنایع مرتبط با حوزه معادن این منطقه فراهم است که دولت به این بخش توجه ویژه خواهد داشت تا روند ارتقا این کانون صنعتی استمرار یابد.
رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: شهرستان لامرد باتوجه به همجواری با بنادر، دارا بودن معادن غنی و ظرفیت عظیم گازی در این نقطه از جنوب کشور، از شرایط لازم برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برخوردار است و دولت در این ارتباط تسهیلاتی را در نظر می‌گیرد.
وی با اشاره به اجرای طرح‌های مهم زیرساختی سال های اخیر در جنوب فارس گفت: این منطقه مهم کشور نیز شاهد تکمیل برخی طرح‌ها و زیرساخت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری هستیم.
واعظی با بیان اینکه قبل از انقلاب در این منطقه هیچ فعالیت و صنعتی دیده نمی‌شد و امکانات در این منطقه بسیار محدود بود، گفت: خوشبختانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دولت‌ها در راستای توسعه همه جانبه کشور تلاش کردند و گام‌های بسیار خوبی برداشته شده است.
واعظی با اشاره به بازدید خود از طرح های مختلف از شهر‌های مُهر و لامرد استان فارس، گفت: در جلسه شورای اداری با حضور استاندار و مدیران استان مشکلات و موانع پیشرفت طرح ها را بررسی خواهیم کرد و امیدواریم با تلاش همه جانبه برای رفع این مشکلات تا دو، سه ماه آینده شاهد تکمیل طرح های توسعه‌ای و زیرساختی منطقه و استفاده مردم از مزایای این طرح ها باشیم.
واعظی پیش از حضور در کارخانه آلومینیوم جنوب، از تونل شهید باقری در محور لامرد - خُنج که به تازگی به بهره‌برداری رسیده است نیز بازدید کرد.
رئیس دفتر رئیس جمهور روز چهارشنبه در نخستین مرحله از سفر استانی خود عازم شهرستان مُهر در استان فارس شد.
بازدید از پالایشگاه گاز پارسیان مهر، ادای احترام به مقام والای شهدا و بازدید از طرح مجموعه ورزشی منطقه عملیاتی پارسیان لامرد از دیگر برنامه‌های روز چهارشنبه رئیس دفتر رئیس جمهور در سفر به جنوب فارس بود.

نظر شما