صدرنشینی کمفروغ «ترمیناتور» با ۲۹ میلیون فروش
«ترمیناتور: سرنوشت تاریک» هر چند موفق شد تا فیلم اول باکسآفیس این هفته امریکای شمالی شود اما فروش ۲۹ میلیون دلاری چیزی نبود که اسکای دنس، پارامونت و دیزنی را دلخوش کند. به گزارش ورایتی، ششمین فیلم از مجموعه فیلمهای «ترمیناتور» هر چند صدر باکسآفیس را از آن خود کرد اما برای فیلمی که با بودجه ۱۸۵ میلیون دلاری ساخته شده است فروش ۲۹ میلیون دلاری از اولین آخر هفته اکرانش، رقم قابل توجهی نیست. این در حالی است که پیشبینی میشد این فیلم حدود ۴۰ میلیون دلار در ۳ روز اول اکران خود کسب کند. شروعی ۴۰ میلیون دلاری میتوانست برای فیلمی که نقدهای مثبت دریافت کرده و احساسات مخاطبان را هم برانگیخته، قابل قبول باشد. با این حال به نظر میرسد نمایش «جوکر» بر فروش «ترمیناتور» تاثیر گذاشته است زیرا هر ۲ فیلم محصولی برای مردان جوان هستند. ۶۰ درصد تماشاگران «ترمیناتور: سرنوشت تاریک» در اولین هفته افتتاحیهاش را مردان تشکیل دادهاند که بیش از نیمی از آنها کمتر از ۳۰ ساله بودند. فروش بینالمللی این فیلم احتمالا بتواند تقویتکننده فروش آن شود، هرچند در چین تاکنون تنها ۲۸ میلیون دلار فروش کرده است و شاید در ادامه بتواند عملکرد بهتری در این سرزمین به دست بیاورد. در مجموع این فیلم در بازار بینالمللی ۷۲.۹ میلیون دلار فروش کرده و مجموع فروشش در سطح جهان ۱۲۳ میلیون دلار بوده است.
قصد یوجی یامادا برای فیلمسازی تا ۱۰۰ سالگی
کارگردان نامدار ژاپنی با رونمایی از پنجاهمین فیلمش از داستانهای تورا-سان گفت تا ۱۰۰ سالگی به فیلمسازی ادامه میدهد. به گزارش ورایتی، یوجی یامادا که سال ۱۹۳۱ در اوساکا به دنیا آمد، سال ۱۹۵۴ در اوج عصر طلایی سینمای بعد از جنگ ژاپن وارد استودیو شوچیکو شد. او سال ۱۹۶۱ نخستین تجربه کارگردانی خود را با فیلم کمدی «غریبههای طبقه بالا» انجام داد و بعد از آن در این ژانر متخصص شد. در سال ۱۹۶۹ او نخستین فیلم از مجموعهای از ۴۸ فیلم کمدی را ساخت که با تمرکز بر مردی ولگرد به نام توراجیرو کوروما که همه او را با نام تورا-سان میشناسند، شکل گرفت. داستان فیلمهای تورا-سان که بر پایه یک سریال تلویزیونی ساخته شده بودند که یامادا آن را کارگردانی کرده و فیلمنامهاش را نوشته بود، در شهر شیباماتا که زادگاه قهرمان ماجرا بود اتفاق میافتاد. قهرمان داستان با نقشآفرینی کیوشی آتسومی مردی پرانرژی و هیجانزده دور خانواده و همسایهها و فردی خجالتی اطراف زنان بود. با وجود اینکه تورا-سان همیشه در عشق شکست میخورد، تبدیل به یکی از محبوبترین شخصیتهای ژاپن شد و توانست تا حتی یک دهه بعد از اینکه آخرین فیلم در سال ۱۹۹۵ منتشر شد هم به درآمدهای استودیو شوچیکو کمک کند. سال بعد آتسومی بر اثر سرطان درگذشت و بعد از ساختن فیلمی در سال ۱۹۹۷ در یادبود او، یامادا شخصیت محبوبش را به بازنشستگی فرستاد. اما بعد از یک مسیر کاری موفق که شامل نامزدی دریافت جایزه اسکار برای درام «سامورایی گرگومیش» سال ۲۰۰۲ و مجموعه موفق «چه خانواده فوقالعادهای!» هم میشود، حالا یامادا با فیلم «تورا-سان، ای کاش اینجا بودی» به فستیوال فیلم بینالمللی توکیو بازگشته است.
نظر شما