شناسهٔ خبر: 36261087 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صمت | لینک خبر

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد

تشدید برخورد با نانوایان متخلف

صاحب‌خبر -

معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه تمام واحدهای نانوایی مکلف به نصب نرخنامه متحدالشکل تهیه شده از سوی اتحادیه نانوایان، در معرض دید عموم هستند، اعلام کرد:

از دیروز هرگونه عدول از وزن چانه، قیمت‌های مصوب و نصب نکردن نرخنامه، تخلف به‌شمار آمده و با متخلفان برخورد قانونی انجام‌شده و ضمن قطع سهمیه آرد واحدهای متخلف، پرونده تخلف گران‌فروشی برای اعمال قانون به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.
به‌دنبال انتشار گزارشی درباره رعایت نشدن نرخ‌های جدید اعلامی نان از سوی برخی نانوایی‌ها که ۲۴ مهر منتشر شد، سیدداود موسوی، معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به‌دنبال ابلاغ مصوبه کارگروه ملی ساماندهی گندم، آرد و نان، سازمان حمایت در بخشنامه‌های گوناگون نظارتی، مراتب را به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و اتاق اصناف ایران مبنی بر ضرورت تشدید اقدام‌های کنترلی و بازرسی در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و برخورد با تخلفات احتمالی، ابلاغ و مراتب در دستور کار مراجع یادشده قرار گرفت.
وی افزود: براساس مفاد بخشنامه یادشده، اولویت پخت و عرضه با نان ساده بوده و پخت نان با افزودنی‌ها یا وزن متفاوت فقط با تقاضای مشتری انجام خواهد شد. به گفته این مقام مسئول، تمام واحدهای نانوایی مکلف به نصب نرخنامه متحدالشکل تهیه شده از سوی اتحادیه نانوایان، در معرض دید عموم هستند و از ۱۲آبان هرگونه عدول از وزن چانه، قیمت‌های مصوب و نصب نکردن نرخنامه، تخلف به‌شمار آمده و با متخلفان برخورد قانونی انجام‌شده و ضمن قطع سهمیه آرد واحدهای متخلف، پرونده تخلف گران‌فروشی برای به‌کاربستن قانون به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد. موسوی با بیان اینکه تاکنون در قالب طرح ویژه بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای خبازی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با همکاری بازرسان اتاق اصناف حدود ۴ هزار بازرسی انجام‌شده، تصریح کرد: پرونده واحدهای متخلف نیز تنظیم شده و اقدام‌های نظارتی در قالب بازرسی‌های مشترک به‌طور روزانه ادامه داشته و گشت‌های مشترک بازرسی با حضور سایر نهادهای مرتبط همچنان در دستور کار قرار دارد.
معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پایان خاطرنشان کرد که این طرح نظارتی تا رسیدن به مرحله آرامش همچنان ادامه خواهد داشت و شهروندان عزیز از طریق تلفن ۱۲۴، اپلیکیشن‌های موجود و سامانه اطلاع‌رسانی نرخ کالا و خدمات به نشانی ir. ۱۲۴ می‌توانند نسبت به ثبت شکایت خود اقدام
کنند. به گزارش ایسنا، دوم مهر نرخ جدید انواع نان اعلام شد و براساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار استان تهران، بربری با آرد ۸۳۰ تومانی به نرخ ۱۰۰۰ تومان، سنگک با آرد ۸۱۵ تومانی، به نرخ ۱۲۰۰ تومان، تافتون با آرد ۸۲۰ تومانی، به نرخ ۵۵۰ تومان و لواش با آرد ۸۲۰ تومانی به نرخ ۳۰۰ تومان عرضه
 می‌شود. به‌دنبال این تصمیم، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران طرح‌های نظارتی برای بازرسی تخلفات واحدهای نانوایی را آغاز کرد و شنبه گذشته نیز این سازمان اعلام کرد که همه نانوایی‌های استان تهران بازرسی خواهند شد.

برچسب‌ها:

نظر شما