شناسهٔ خبر: 36249675 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آخرین تحولات میدانی عراق

رئیس جمهور عراق از ارائه پیش نویس قانون جدید انتخابات در این هفته و تغییر کمیسیون کنونی انتخابات خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 برهم صالح گفت: پیش نویس قانون جدید انتخابات به آرای رأی دهندگان احترام می‌گذارد و عدالت انتخاباتی در رسیدن به مجلس را محقق می‌کند.
 
سخنگوی نیرو‌های مسلح عراق هم بر حمایت از تظاهرات مسالمت‌آمیز در برابر هر گونه تهدید امنیتی تاکید کرد.
 
فرمانده عملیات بغداد اعلام کرد: ممنوعیت رفت و آمد (از ۲ بامداد تا ۶ صبح) در چند روز آینده برداشته خواهد شد.
 
رادیو صوت العراق هم از دستگیری تیم جاسوسی اماراتی در میدان تحریر بغداد به اتهام تغذیه مالی و هدفمند برخی تظاهرکنندگان خبر داد و اعلام کرد: هدف این تیم براندازی دولت عراق بود.

همزمان با ادامه اعتراض‌ها در بغداد و برخی دیگر از شهر‌های عراق، ده‌ها تن از طلاب و اساتید حوزه عملیه کربلا با تجمع در مرکز شهر، از رهنمود‌های مرجعیت دینی حمایت کردند. شرکت کنندگان در این تجمع هرگونه تعرض به اموال عمومی، خصوصی و نیرو‌های امنیتی را مردود دانستند و تاکید کردند حوزه‌های علمیه از خواسته‌های قانونی تظاهرکنندگان حمایت می‌کنند.
 
بصره در جنوب عراق هم شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در حمایت از رهنمود‌های مرجعیت دینی درباره تغییرات لازم برای حل مشکلات بود. معترضان بر پایبندی به این رهنمود‌ها، مبنی بر مسالمت آمیز بودن تظاهرات، تاکید کردند.

<div id="video-display-embed-code_246516" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/739564/246516?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما