شناسهٔ خبر: 36249651 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

فرماندار رشت:

حرف حق مردم سراوان شنیده شد/ اختصاص اعتبار ۳۱۴ میلیاردی به ساماندهی پسماند

مؤمنی زاده با اشاره به اینکه رییس‌جهور، وزیر کشور و بسیاری از مسئولین ارشد نظام حرف حق مردم سراوان را شنیده‌اند، گفت: در سفر اخیر رییس‌جمهوری به گیلان، ۳۱۴ میلیارد تومان به موضوع پسماند سراوان اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «میرشمس مومنی‌زاده» عصر امروز (یک‌شنبه، ۱۲ آبان) در جلسه بررسی مشکل پسماند زباله در سراوان که در فرمانداری رشت برگزار شد، گفت: با همت مسئولین مربوطه و شهرداری رشت، مدیریت پسماند در سراوان یک آهنگ درست و پیشرفت مناسب پیدا کرده است.

 

فرماندار رشت با اشاره به اینکه مشکل سراوان یک معضل ۳۵ ساله است و در این خصوص هر دو هفته یکبار جلسه مربوط به سراوان برگزار شده است، گفت:‌ ما بین خود و مردم فاصله‌ای احساس نمی‌کنیم و همه برادران و خواهران ما هستند.

 

وی با بیان اینکه چیزی را از مردم پنهان نمی‌کنیم و نگاه و اعتقاد ما خدمتگزاری به مردم است، خاطرنشان کرد:‌ ما وارث مشکل پسماند سراوانی هستیم که از سال ۱۳۶۰ به وجود آمد و هر سال بر عمق و حجم مشکل افزوده شد.

 

مومنی‌زاده با تاکید بر اینکه با وجود اینکه مسئولین فعلی ایجاد کننده مشکل سراوان نیستند، ولی به‌عنوان مسئولین وقت، وظیفه داریم نهایت تلاش خود را برای حل این پسماند سراوان به کار بگیریم.

 

فرماندار رشت با اشاره به اینکه مسئولین وقت در مورد موضوع سراوان به وظیفه خود به خوبی عمل نکردند، افزود: اگر زباله‌ها از ابتدا به‌صورت بهداشتی دفن می‌شد، شاید با شرایط بحرانی امروز روبرو نمی‌شدیم.

 

وی با بیان اینکه مسئولین ادوار در ۳۰ سال گذشته باید توضیح دهند که چه معذوریت و تنگناهایی داشتند که به اینجا رسیده‌ایم، افزود:‌ مهمترین و اساسی‌ترین کار در مسیر حل مشکل سراوان، این بود که همه مسئولین حساسیت لازم را در این زمینه پیدا کرده‌ و پای کار هستند.

 

مومنی زاده خاطرنشان کرد: در طول سی سال گذشته، از رییس‌جمهور تا وزارت کشور در مورد مسئله پسماند حساسیت پیدا کرده‌اند و ضریب توجه به سراوان به صورت ویژه انجام شده است.

 

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه بودجه مدیریت پسماند کشور در سال 98، یک هزار میلیارد تومان است، افزود:‌ از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ دولتی در نظام اسلامی برای مدیریت پسماند به این میزان اعتبار اختصاص نداده بود.

 

وی اضافه کرد: همچنین در سفر اخیر رییس‌جمهور به گیلان، ۳۱۴ میلیارد تومان به صورت ویژه برای حل مشکل پسماند سراوان اختصاص پیدا کرده است.

 

مومنی‌زاده با بیان اینکه برای اینکه زباله به سراوان نیاید، باید زباله‌سوز داشته باشیم، اظهار کرد:‌ حرف حق مردم سراوان شنیده شده و همه مسئولین در تلاش هستند تا راهکار مناسب برای حل معضل انباشت زباله در سراوان را پیدا کنند.

 

فرماندار رشت با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که برای تابلو روزشمار به وجود آمد، تخمین اشتباه شهردار وقت بود که مدت ۲ ساله را اعلام کرد، بیان داشت: با این وجود باید بهسازی محیط در سراوان انجام شود تا فضای طبیعی برای سکونت مردم منطقه تا حدودی فراهم شود.

 

وی در خصوص تصفیه‌خانه شیرابه سراوان، گفت: ‌پیمانکار نباید مشکل مالی داشته باشد و تاسیسات باید به سرعت منتقل شود و در کمترین زمان این تصفیه‌خانه راه‌اندازی شود.

 

مومنی‌زاده همچنین با تاکید بر اینکه مردم باید تلاش و فعالیت مسئولین را در سراوان مشاهده کنند، اذعان کرد: با توجه به اعتبارات خوب و اختصاص زمین برای پروژه زباله‌سوز، عملیات اجرایی باید به سرعت شروع شود.

 

گفتنی است، در این مراسم تعدادی از ساکنین منطقه سراوان رشت نیز حضور داشتند و به بیان مشکلات و معضلات زیست‌محیطی انباشت زباله در منطقه سراوان پرداختند.

نظر شما