شناسهٔ خبر: 36246657 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حسن عباسی در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان:

اگر سفارت آمریکا در ایران باقی می‌ماند خطر براندازی جدی بود

رئیس اندیشکده یقین گفت: اگر سفارتخانه آمریکا در ایران باقی می‌ماند به شما قول می‌دادم که براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران خطر بسیار جدی برای ما تلقی می‌شد.

صاحب‌خبر -

اگر سفارت آمریکا در ایران باقی می‌ماند، خطر براندازی جدی بود

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حسن عباسی، رئیس اندیشکده یقین در مراسم ویژه سیزده آبان که بعد از ظهر امروز در لانه جاسوسی برگزار شد، با اشاره به اینکه سیزده آبان روز مبارزه با استکبار است، گفت: ما مفهوم الله اکبر را اقرار می‌کنیم یعنی خدایا فقط تو مقام کبریایی داری و وقتی که می‌بینی کسی در خود مقام کبریایی و علو درجات می‌بیند یعنی الله اکبر را نفی کرده است پس آن استکبار می‌شود. وقتی روز مبارزه با استکبار فرا می‌رسد یعنی روز سیزدهم آبان باید به یاد بیاوریم که زمان انقلاب و پیش از آن مفهوم ضد استکبارستیزی در جهان وجود نداشت؛ بلکه نام آن ضد امپریالیستی بود و امام خمینی بود که این مفهوم را عوض کرد و از مفهوم ضداستکبار صحبت کرد.

عباسی ادامه داد: روحیه استکبارستیزی در ایران بخش اعظمی از خود را هنگام تسخیر لانه جاسوسی نشان داد که امسال چهلمین سالگرد تسخیر این لانه است و ما آن را جشن می‌گیریم چرا که ملتی هستیم که چهل سال بدون آمریکا و با وجود تلاش‌های آمریکا برای براندازی ایران توانسته ایم سپری کنیم.

وی افزود: آمریکا حتی در سریال‌هایی که می‌سازد مثل هوم لند نشان می‌دهد که در سفارتخانه هایش چه می‌گذرد برای مثال در یکی از فصل‌های این سریال آمریکا نشان داده است که سفارتخانه‌های آمریکا در کشور‌های دیگر چه کار‌هایی انجام می‌دهند برای مثال سفارتخانه آمریکا در پاکستان را نشان داده که در آن اتاق جاسوسی وجود دارد اتاق جنگ دارد و از داخل همین سفارت است که عملیات تروریستی در افغانستان و دیگر کشور‌ها پیگیری می‌شود.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد: حال تصور کنید که سفارتخانه آمریکا در ایران باقی می‌ماند و تمام این اعمال را همچنان در سفارتخانه خود انجام می‌داد آنگاه من به شما قول می‌دادم که براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران خطر بسیار جدی برای ما تلقی می‌شد یکی از راه‌های اصلی نفوذ در کشور سفارت ایالات متحده بود که دریچه اصلی آن همان چهل سال پیش بسته شد.

وی تصریح کرد: همان طور که امروز رهبری در سخنرانی سیزده آبان گفتند بهترین راه مذاکره بستن راه نفوذ است. تسخیر سفارت آمریکا هم جلوگیری از نفوذ بود. در سال ۸۸ وقتی فتنه برپا شد انستیتوی بروکینز چند روز مانده به فتنه ۸۸ گزارشی را توسط تعداد از استراتژیست‌های دموکرات تهیه کرد که ۱۴۸ صفحه بود و ۹ راه براندازی ایران در آن ارائه شده بود یکی از آن راه‌ها جنگ نظامی، دیگری جنگ نظامی به وسیله نتانیاهو و یکی دیگر از آن‌ها کودتا بود که در بند مربوط به کودتا می‌گوید ما سفارت نداریم اگر در ایران سفارت داشتیم می‌توانستیم با نظامیان ارتباط بگیریم و کودتا کنیم. این گزارش دقیقا چند روز قبل از فتنه ۸۸ تنظیم شده است که یکی دیگر از راه‌های براندازی نظام ایران را انقلاب مخملی می‌داند و می‌گوید تنها کسانی که برای انقلاب مخملی مناسبند اصلاح طلبانند و دقیقا دو سه روز بعد از انتخابات ماجرای فتنه ۸۸ به وجود آمد.
 
عباسی ادامه داد: اگر ۴۱ سال است که انقلاب اسلامی روی پا مانده است قطع به یقین با وجود فعال بودن سفارت آمریکا، جلوگیری از براندازی، پروسه دشوارتری داشت برای مثال امروز شاهد این هستیم که در تظاهرات خیابانی عناصر سفارت انگلیس و کشور‌های دیگر میان مردم قرار دارند با این حساب اگر سفارت آمریکا به قوت خود باقی می‌ماند قطعا آن‌ها حضوری جدی داشتند.
وی ادامه داد: رهبری در بیانات امروز خود به مشکلات ما با آمریکا اشاره کرده و گفتند که این مشکلات به سال ۴۳، تبعید امام و نشاندن پهلوی در راس کشور بازمی گردد. اگر ایران قبل از انقلاب را بخواهید بشناسید به همین عربستان و عراق امروز نگاه کنید دوره ریاست جمهوری جورج بوش وزیر خارجه اش گفت: ایران تاکنون به دنیا نشان داده که بدون آمریکا هم می‌توان روی پای ایستاد.
رئیس اندیشکده یقین اضافه کرد: باید این را به یاد داشته باشیم که ما فقط یک مقام کبریایی داریم و آن هم خداوند است وقتی می‌گوییم الله اکبر یعنی بزرگتر از خدا کسی را نمی‌دانیم از این رو ۱۳ آبان یک روز کبریایی برای خودسازی است در کنار اینکه باید بدانیم انقلاب ما و تسخیر سفارت آمریکا در واقع یک نوع انقلاب دانش آموزی بود آن زمان دانش آموزان در این عرصه فعال بودند و ۱۳ آبان روز بزرگداشت این انقلاب دانش آموزی است.
عباسی پیرامون کلمه هژمونی آمریکا گفت: در زبان عربی دو کلمه سلطه و استیلا را داریم که واژه هژمون به معنی سیطره و استیلا است برخی این اعتقاد را دارند که باید سیطره و استیلا داشته باشند تا بتوانند حکومت کنند که به این می‌گویند هژمون. پایان هژمونی آمریکا یعنی پایان سیطره آمریکا. هرنی کسینجر یک قول معروفی دارد که می‌گوید هر کسی انرژی را در دنیا کنترل کند می‌تواند کشور‌ها را کنترل کند، کسی که غذا را کنترل کند تک تک انسانی‌های دنیا را کنترل می‌کند که امریکا تک تک این‌ها برایش مهم است و برنامه دارد مثل مسئله غذای تراریخته که امروز مطرح است نکته بعدی که کسینجر به آن اشاره می‌کند این است که کسی که کل پول دنیا را کنترل کند در واقع کل دنیا را کنترل کرده است، اما من این را به حرف‌های کسینجر اضافه می‌کنم که امروز علاوه بر این‌ها کسی که رسانه را کنترل کند در جهان می‌تواند قلب‌ها و ذهن‌ها را کنترل کند و کسی که اینترنت را کنترل می‌کند در کل دنیا کنترل دارد در حال حاضر اینترنتدر کل دنیا تحت نظارت آژانس امنیت ملی آمریکا است آمریکا از طریق اینترنت می‌تواند حکومت را در جهان کنترل کند.
وی افزود: امروز می‌بینیم با نیرو‌های انقلابی در شبکه‌های اجتماعی برخورد می‌شود و صفحات آن‌ها بسته می‌شود این نشان دهنده کنترل آمریکا بر اینترنت دنیا است.
عباسی اضافه کرد: در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ رهبری به یک نکته مهم اشاره کرد و آن هم اینکه کشور را از جادوی پولی خلاص کنید و آقایی دلار را از سروری کشور نجات دهیدسه سال پیش ایشان درباره دلار این حرف را زدند الان ببینید چه بلایی بر سر اقتصاد دنیا آمده و فرهنگ جهانی به این نتیجه رسیده که دلار کنار برود و شاهد این هستیم که کشور‌هایی مثل چین و روسیه در حال انعقاد قرارداد‌های غیردلاری با کشور‌های دیگر هستند. ایالات متحده امریکا دیروز اعلام کرد که ۲۳ تریلون دلار بدهی دارد این در حالی است که کل درآمد آمریکا در سال ۴ تریلیون دلار است ۱۱ سال است اقتصاد جهان در شیب سقوط قرار گرفته و کشور‌های دنیا با چاپ پول بدون پشتوانه سعی می‌کنند از سقوط اقتصاد خود جلوگیری کنند.
وی گفت: کشور آمریکا از سال ۱۹۸۰ تا به امروز به طور متوسط سالی یک تریلیون دلار اسکناس چاپ کرده این یعنی با افزایش نقدینگی خود را در سراشیبی اقتصادی انداخته است مترقی‌ترین نظریه درباره پول مربوط به امام راحل است که در سال ۶۳ اعلام کرد پول نباید خرید و فروش شود، این حرف را امام در ۳۵ سال پیش گفت که پول نباید کار کند بلکه باید ذخیره ارزشی باشد و امروز بعد از ۳۵ سال کارشناسان غربی به این نتیجه رسیده اند که پول نباید کار کند و باید ذخیره ارزش باشد.
عباسی گفت: مشکل ما مذاکره و FATF و این‌ها نیست اگر یک نفر باشد که همین مشکلات ما را که چاپ پول و افزایش نقدینگی و مشکلات اقتصادی حل کند برای کشور کافی است آمریکایی که ما امروز به دنبال مذاکره هستیم و می‌خواهیم مشکلات اقتصادی مان را به واسطه مذاکره حل کنیم خود ۲۳ تریلیون دلار بدهکار است این در حالی است که کل بدهی کشور‌های جهان ۷۰ تریلیون دلار است بخش زیادی از آن مربوط به آمریکاست.
وی ادامه داد: امروز یک سال می‌شود که مردم فرانسه در اعتراض به سیاست مکرون در کف خیابان‌ها هستند، اما مکرون به آن‌ها جوابی نداده است این‌ها خود مردم فرانسه هستند نه کمونیست هستند، ولی اگر یک روز در ایران، عراق و لبنان مردم برای مطالبات به حق خود اعتراض کنند bbc و صدای آمریکا آن را در بوق و کرنا می‌کنند در حالی که یک سال از اعتراضات فرانسه می‌گذرد و هیچ کس صدایش در نمی‌آید.
عباسی گفت: سال ۲۰۲۰ سال حساسی برای جهان است عمده استراتژیست‌ها معتقدند که سال آینده سال سختی است خصوصا برای آمریکا، ژاپن و چین. کشور‌هایی مثل امارات، قطر و عربستان کشور‌هایی هستند که هر گاه آمریکا نیاز مالی دارد به کمک او می‌روند و صد میلیارد یا ۴۰۰ میلیارد دلار به آن‌ها می‌دهند امروز شاهد این هستیم که چین با ۴۳ کشور دنیا پیمان پولی دو جانبه امضا کرده است و اینترنت از سلطه آمریکا در حال بیرون آمدن است چرا که روسیه شبکه ملی اینترنت خود را فعال کرده و چین هم به زودی آن را به راه خواهد انداخت البته از حدود ۱۰ سال پیش ما این نظریه را پیش کارشناسان بردیم و خواهان اینترنت بومی شدیم، اما تا امروز همین طور که می‌بینید مسئولین درگیر تلگرام طلایی و مسائل این چنینی هستند و هنوز اینترنت بومی راه اندازی نشده است.
وقتی که ما می‌گوییم می‌خواهیم ارتباطمان با آمریکا و غرب قطع شود که کمتر درگیر مشکلات اقتصادی آن‌ها باشیم برخی می‌گویند شما تعامل ستیز هستید در حالی که این حرف درست نیست.
وی ادامه داد: در ۴۱ سال گذشته ما ۸ بار با آمریکا تعامل داشته ایم که عین ۸ بار آن را ضربه خورده ایم این درحالی است که یک مومن نباید چند بار از یک سوراخ گزیده شود. امروز هژمونی آمریکا در سلطه دلار شکست خورده و هژمونی آمریکا در سلطه اینترنت نیز در حال شکست است سال ۸۲ وقتی اجلاس جامعه سایبری در آمریکا برگزار شد طبق مصوبه‌ای قرار شد تا ۵ سال بعد موتور‌های جستجوگر مثل گوگل از طریق آمریکا به شورای سازمان ملل داده شود و دیگر زیر نظر آمریکا نباشد، اما امروز ۱۶ سال است که آمریکا به وعده‌های خود عمل نکرده است.
وی گفت: اگر نگاهی به زندگی سلبریتی‌های امروز بیندازیم هزینه‌های گزافی که در طول سال برای تیپ و لباس خود در جشنواره‌های داخلی می‌کنند سبک زندگی لاکچری که در نظرگرفته اند می‌بینیم که کاملا یک سبک زندگی آمریکایی را پیش گرفته اند که بنیان‌های فکری آن‌ها ضعیف و پوسیده، اما ظاهر بسیار لاکچری می‌باشد این در حالی است که شهدای ما مثل شهید حججی تا قبل از شهادت حتی یک عکس از خود در فضای مجازی شان منتشر نکردند و بعد از شهادت فیلم نحوه شهادتش را داعش منتشر کرد بین سبک زندگی مدافعان حرمی و آمریکایی فاصله بسیار زیاد است.
عباسی بیان کرد: هنر جمهوری اسلامی این است که شما چیزی را در زندگی بتوانی رقم بزنی که دیگران نتوانند و آن هم انسان تراز است. هر وقت جامعه آمریکا، روسیه، ژاپن توانستند یک شهید حججی تحویل دنیا بدهند ما نیز از آن‌ها الگو می‌گیریم.

نظر شما