شناسهٔ خبر: 36228084 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

خودداری وزیر انرژی آمریکا از شهادت در جلسه بررسی اوکراین‌گیت

صاحب‌خبر -
خرداد؛ سخنگوی وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد که «ریک پری» وزیر انرژی ایالات متحده در جلسه غیرعلنی مجلس نمایندگان برای بررسی پرونده اوکراین‌گیت، شهادت نمی‌دهد و معتقد است محتوای جلسه باید برای همگان آشکار شود.

پیشتر کاخ سفید محتوای تماس تلفنی ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین را منتشر کرده بود. نسخه منتشر شده از این تماس تلفنی نشان می دهد که وی از همتای اوکراینی اش خواسته است در مورد «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و پسرش «هانتر» تحقیقاتی به عمل آورد.

هانتر بایدن تا سال ۲۰۱۹  برای یک شرکت گاز اوکراینی کار می کرد و ترامپ و متحدان او تلاش کرده‌اند این موضوع را به تلاش بایدن و پسرش برای ورود به اقدامات غیرقانونی در اوکراین متهم کرده و به وجهه این نامزد دموکرات به عنوان اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی ترامپ لطمه وارد کنند.

به گزارش تارنمای خبری شبکه تلویزیونی سی ان ان، «شایلین هاینس» سخنگوی این وزارتخانه گفت: وزیر انرژی در جلسه مخفیانه پرسش و پاسخی که مشاور این وزارتخانه اجازه حضور در آن را ندارد و پشت درهای بسته برگزار می شود، شرکت نمی کند.     

وی افزود: اگر کمیته (مجلس نمایندگان) مشتاق است که رویه ای جدی در پیش گیرد، ‌ می تواند برای حضور در جلسه ای علنی که مشاور وزارتخانه اجازه شرکت در آن را داشته باشد و مردم آمریکا نیز شاهد آن باشند، از وزیر دعوت به عمل آورد.

از وزیر انرژی آمریکا درخواست شده است روز چهارشنبه برای شهادت در مقابل سه کمیته مجلس نمایندگان که مسئول بررسی استیضاح رئیس جمهوری آمریکا هستند، حاضر شود.

پری که قصد دارد اواخر سال جاری پست خود را ترک کند، به دلیل نقش آفرینی در تعاملات دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با اوکراین، زیر ذره بین قرار دارد.

یک افشاگر در شکایتنامه ای اعلام کرد که ترامپ با متوسل شدن به دخالت اوکراین در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ‌ از مقام خود سوء استفاده کرده و کاخ سفید نیز درصدد سرپوش گذاشتن بر این مساله برآمده است.۹۱۰

نظر شما