شناسهٔ خبر: 36210269 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 معاون وزير کار خبرداد

واگذاري بلوک سهام آذرآب در حال پيگيري است

معاون روابط کار وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اينکه واگذاري بلوک سهام آذرآب با جديت در حال پيگيري است گفت: کل حقوق معوق کارگران آذرآب دو ماه و نيم است که به زودي پرداخت خواهد شد.حاتم شاکرمي در گفت وگو با ايسنا، درباره آخرين تحولات دو کارخانه آذرآب و هپکو به ايسنا، گفت: در جلسه‌اي که اخيرا در وزارت صنايع داشتيم تصميمات خوبي براي شرکت آذرآب گرفته شد. در اين جلسه مديرعامل بانک کشاورزي هم حضور داشت و در مورد مديريت آذرآب و پرداخت حقوق و مطالبات معوق کارگران مذاکراتي صورت گرفت.وي ادامه داد: در سفر اخير وزير کار به اراک، ايشان قول پيگيري مطالبات معوق کارگران را داده بودند و ما در اين جلسه با بانک کشاورزي به توافق رسيديم که اين مطالبات هرچه سريع‌تر پرداخت شود.

معاون وزير کار در پاسخ به اين پرسش که آيا بانک کشاورزي بايد حقوق معوق کارگران را بپردازد؟ گفت: ما موافقت بانک کشاورزي را گرفتيم تا بخشي از وسايل و تجهيزاتي که آذرآب در نزد سازمان تامين اجتماعي دارد آزاد شود. در واقع تامين اجتماعي بخشي از اين وسايل را مازاد بر آن تعهداتي که آذرآب به تامين اجتماعي دارد آزاد کند و در اختيار بانک کشاورزي قرار دهد تا با همکاري طرفين اين مطالبات پرداخت شود.

به گفته شاکرمي، کل مطالبات و حقوق معوق کارگران آذرآب دو ماه و نيم است و از گذشته پرداخت حقوق آنها همواره يک ماه عقب بوده است.

وي با بيان اينکه واگذاري بلوک سهام آذرآب به طور جدي در حال پيگيري است، درباره وضعيت شرکت هپکو نيز گفت: خوشبختانه هپکو به چرخه توليد بازگشته و در مسير توليد قرار گرفته است.

رئيس کل بيمه مرکزي :

جهش صنعت بيمه براي ثبت رکورد 600 هزار ميليارد ريالي

رئيس کل بيمه مرکزي با بيان اينکه صنعت بيمه در مقايسه با دو صنعت بانک و بورس، فضاي مساعدتري براي توسعه دارد، گفت: ارزش حق بيمه توليدي صنعت بيمه با ثبت رکوردي جديد تا پايان سال 98 به مرز 600 هزار ميليارد ريال مي‌رسد.

«غلامرضا سيلماني» در گفت وگو با ايرنا افزود: طبق آمار سال 1397، جايگاه صنعت بيمه کشور در منطقه چشم انداز، از حيث حق بيمه توليدي رتبه 4، از نظر حق بيمه سرانه رتبه 9 و از منظر ضريب نفوذ بيمه رتبه 3 را کسب کرده است.

رئيس کل بيمه مرکزي افزود: صنعت بيمه در مقايسه با دو صنعت بانک و بورس، فضاي مساعدتري براي توسعه دارد که بايد با همکاري تمامي دست اندرکاران اقتصاد و همچنين فرهنگ سازي به سمت همگاني سازي بيمه‌اي حرکت کنيم.وي با بيان اينکه نتيجه اين اقدامات را نيز مي توان در رشد ضريب نفوذ بيمه طي سال هاي اخير مشاهده کرد، اضافه کرد: براين اساس، ضريب نفوذ بيمه در سال 1390رقم 1.4 درصد بوده است که علي رغم فشار تحريم‌ها در سال 1397 در حدود 2.4 درصد برآورد مي شود که از اين نظر در دنيا جايگاه 53 و در منطقه حائز رتبه سوم است.

رئيس کل بيمه مرکزي ادامه داد: همچنين، مطابق آخرين آمارها، کشور ما بر مبناي حق بيمه توليدي رشته زندگي، در منطقه جايگاه چهارم را در سال 1397 کسب کرده که به معناي 2 پله صعود طي پنج سال اخير است.سيلماني اضافه کرد: به علاوه، در رده‌بندي کشورهاي دنيا از نظر توليد حق بيمه عمر، جمهوري اسلامي ايران در مکان پنجاه و يکم قرار گرفته که نسبت به سال‌هاي گذشته جايگاه قابل قبول‌تري به حساب مي‌آيد.

102 هزار متر حفاري در بخش اکتشافات معدني

سازمان توسعه ونوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) به همراه واحدهاي تحت پوشش، در بخش اکتشافات معدني، پارسال 102 هزار متر حفاري معدني با هزينه 947 ميليارد ريال انجام داد.به گزارش ايرنا، براساس جداول آماري مربوطه، شرکت تهيه و توليد مواد معدني ايران در زمينه اکتشاف آهن و زغال سنگ سال گذشته 56.4 هزار متر حفاري با هزينه 251 ميليارد ريال و شرکت آلوميناي ايران نيز در زمينه اکتشاف انديس هاي بوکسيت 16.7 هزار متر حفاري به ارزش 60 ميليارد ريال انجام داد.علاوه براين در چارچوب طرح توانمند سازي اکتشافات، براي اکتشافات، شناسايي، پي جويي و برداشت در قالب ژئو فيزيک هوايي 6.1 هزار متر حفاري با صرف 538 ميليارد ريال انجام شد. مجتمع طلاي زرشوران (آذربايجان غربي– تکاب) نيز براي 16.3 هزار متراکتشاف تکميلي، رقم 64 ميليارد ريال را صرف کرد.

در طرح تيتانيوم کهنوج به منظور اکتشاف تکميلي 6.7 هزار متر به ميزان 27 ميليارد ريال اختصاص يافت. براي طرح مهدي آباد (سرب و روي – يزد) براي اکتشاف تکميلي 6.4 هزار متر، 27 ميليارد ريال سرمايه گذاري انجام شد.

سازمان ايميدرو در دوره زماني 97- 1393 برنامه اکتشاف ذخاير معدني جديد را در گستره اي به وسعت 270 هزار کيلومتر مربع اجرا کرد و براي امسال 300 تا 310 هزار کيلومتر مربع پيش بيني شده است.

آمارهاي پيشين گوياي ميزان ذخاير شناسايي کشور با رقم حدود 60 ميليارد تن است که از اين رقم نزديک به 40 ميليارد تن ذخيره قطعي و بقيه احتمالي است.بررسي فعاليت هاي اکتشافي در دولت يازدهم گوياي آن است که برنامه جديد اکتشافي از منطقه مستعد معدني سنگان (شمال شرق – خراسان رضوي) آغاز شد و پس از آن به نوار شرقي و ديگر مناطق گسترش يافت.حاصل فعاليت در 36 پهنه، شناسايي بيش از 400 محدوده معدني بود و پروژه هاي اکتشافي در قالب 82 پروژه در فازهاي اکتشاف عمومي، تفصيلي و تکميلي در مناطق مختلف کشور اجرا شد.

برچسب‌ها:

نظر شما