شناسهٔ خبر: 3620290 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وزیر اقتصاد و سازمان خصوصی سازی اظهارات پروین را تکذیب کردند/ حذف بدهکاران بانکی از لیست متقاضیان

تسنیم

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با تکذیب اظهارات علی پروین گفت:در صورت عدم موفقیت این سازمان در واگذاری استقلال و پرسپولیس در مزایده فردا، تصمیم گیری مجدد درباره واگذاری دو باشگاه منوط به طرح و تصمیم گیری دوباره در هیات واگذاری است.

صاحب‌خبر -
به گزارش مشرق، روابط عمومی سازمان خصوصی سازی اعلام کرد پوری حسینی در واکنش به اظهارات منتشر شده به نقل از علی پروین که گفته است وزیر اقتصاد به او قول مساعد داده تا در صورت نبود خریدار برای پرسپولیس، این باشگاه به پیشکسوتان و هدایتی واگذار ‌شود تاکید کرد: در تماسی که با آقای دکتر طیب نیا داشتم، وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی این خبر را تکذیب کرده است؛ بنابراین خبر منتشر شده توسط پروین هیچ گونه سندیتی ندارد و شایعه ای بیش نیست.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به این که هر گونه تصمیم گیری در خصوص واگذاریهای این سازمان باید به تایید و تصویب اعضای هیات واگذاری برسد تصریح کرد: با استناد به مفاد آگهی منتشر شده، مزایده واگذاری استقلال و پرسپولیس فردا(دوشنبه) برگزار می شود و شرایط اعلامی به قوت خود باقی است.

وی گفت: شمار متقاضیان خرید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا ساعت 14 فردا(27 بهمن)، غیرقابل بیان و پیش بینی است.


به گزارش مشرق، پوری حسینی در گفتگو با تسنیم هم در پاسخ به این پرسش که در صورت عدم موفقیت این سازمان در واگذاری استقلال و پرسپولیس در مزایده فردا، تکلیف آنها چه می شود گفت : به هر دلیلی از جمله این که مثلا در مزایده سرخابی‌ها متقاضی خرید وجود نداشته باشد و یا این که پیشنهادات مخدوش بوده و اهلیت متقاضیان تایید نشود و یا این که مزایده این دو تیم ابطال شود، تصمیم گیری مجدد درباره واگذاری استقلال و پرسپولیس منوط به طرح و تصمیم گیری دوباره در هیات واگذاری است.

پوری حسینی همچنین در پاسخ به اظهارات امیررضا خادم در خصوص درخواست از سازمان خصوصی سازی برای هزینه‌کرد درآمد حاصل از واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس در وزارت ورزش هم گفت: خبری از جزئیات و درخواست معاون حقوقی وزیر ورزش و جوانان برای اختصاص درآمد حاصل از واگذاری سرخابی‌ها به این وزارتخانه ندارم.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی تصریح کرد: بر اساس قانون سازمان خصوصی سازی مکلف است درآمد ناشی از واگذاری شرکتهای دولتی را به خزانه واریز کند و در این زمینه نه تنها بنده بلکه وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز نمی تواند این درآمدها را به وزارتخانه ای دیگر اختصاص دهد. بر اساس قانون درآمد ناشی از واگذاری سهام شرکتهای دولتی، سهم دولت است و باید به حساب خزانه واریز شود.

به گزارش مشرق، علی پروین روز گذشته در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها گفت: با آقای طیب‌نیا جلسه داشتیم و او برخورد خیلی گرمی با ما داشت که جای تشکر از وی دارد. با وزیر اقتصاد و دارایی درباره پرسپولیس صحبت کردیم و در این جلسه هم هدایتی حضور داشت و طیب‌نیا گفت که تا روز مزایده صبر کنیم تا ببینیم کسی برای خرید پرسپولیس شرکت می‌کند یا نه.

پروین تصریح کرد: طیب‌نیا گفت تا دو روز آینده صبر کنید و اگر کسی برای خرید سهام پرسپولیس پا پیش گذاشت که 20 درصد پیشکسوتان را به شما می‌دهیم اما اگر کسی برای خرید پرسپولیس قدم جلو نگذاشت پرسپولیس را به شما پیشکسوتان و حسین هدایتی خواهیم داد حتی طیب‌نیا گفت که خودم دوست دارم پرسپولیس را به شما پیشکسوتان بدهم. ( متن کامل گفتگو)

حذف بدهکاران بانکی از لیست متقاضیان

به گزارش مشرق، مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی هم در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه فردا مزایده با قدرت چه شرکت کننده داشته باشد و چه نداشته باشد، ساعت ۱۴:۰۰ برگزار می شود، خاطر نشان کرد: هیچکس از تعداد شرکت‌کنندگان در مزایده مطلع نیست، حتی اگر فرض بر این باشد که این مزایده شرکت کننده ای نداشته باشد، مثل باقی مزایده های سازمان خصوصی سازی پروسه خود را طی خواهد کرد به طوری که مجددا در هیات واگذاری مطرح و پس از کشف قیمت و آگهی در روزنامه و... دوباره به مزایده می رود.

وی با اشاره به توجهات ویژه افکار عمومی به موضوع واگذاری برندهای استقلال و پرسپولیس توضیح داد: طی ۱۰- ۱۵ سال گذشته مساله واگذاری این دو باشگاه همواره مطرح بوده و حساسیت جامعه نسبت به آن زیاد است و با توجه به حساسیت، اهمیت و توجه افکار عمومی این مزایده فردا با حضور رسانه ها برگزار می شود تا به صورت شفاف باشد و رسانه ها در جریان واگذاری قرار گیرند، با این تفاوت که هنگام بازگشایی پاکت ها، از حضور خبرنگاران معذوریم. نه به این خاطر که نمی خواهیم خبرنگاران حضور نداشته باشند، بلکه به این خاطر که باید اهلیت برندگان مزایده احراز شود.

سبحانی با تاکید بر اینکه برندگان مزایده نباید جزء بدهکاران بانکی باشند، اضافه کرد: اگر قرار است کسی خریدار مثلا پرسپولیس با قیمت پایه ۲۹۰ میلیارد تومان باشد، اما به نظام بانکی ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی داشته باشد، عقل حکم می‌کند که سهام این باشگاه به چنین فردی فروخته نشود، بلکه به فردی خوش حساب واگذار شود.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی ادامه داد: یا اینکه برخی افراد حکم قضایی و دادگاهی دارند و از این نوع فعالیت ها ممنوع شده اند، یا اینکه مشکلی دارند و اهلیت آنها زیر سوال است، بر این اساس خریدار را قطعا فردا اعلام نمی کنیم و این کار به خاطر حفظ آبرو، احترام و حرمت خریدار است. البته امیدواریم که برنده مزایده ما دارای اهلیت باشد.

وی گفت: بر این اساس نام برنده نهایی فردا به صورت رسمی اعلام نمی شود و پس از طی پروسه و استعلام از مراجع ذی‌صلاح و احراز اهلیت طی یک جلسه رسمی نام فرد برنده اعلام خواهد شد.

نظر شما