شناسهٔ خبر: 36178032 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

همکاری شرکت نفتی «یونیپک» با شرکت چینی تحریم‌شده «کاسکو» از سر گرفته شد

شرکت نفتی «یونیپک» پس از کاهش تحریم‌های شرکت «کاسکو» چین از سوی آمریکا، همکاری با این شرکت را از سر گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، منابع تجاری گفتند پس از اینکه آمریکا تحریم‌های شرکت کاسکو را به صورت موقت کاهش داد، شکت نفتی یونیپک استفاده از نفتکش‌های کاسکو را از سر گرفت.

یکی از بزرگ‌ترین اقدامات تحریمی دولت آمریکا از زمان تحریم صادرات نفت ایران، تحریم‌هایی بود که واشنگتن بر شرکت‌های نفتکش چین در اواخر ماه سپتامبر برای مشارکت در صادرات نفت ایران اعمال کرد.

شرکت نفتکش کاسکو (دالیان)، شعبه ای از شرکت کشتیرانی دولتی کاسکو، یکی از شرکت‌های بود که در فهرست تحریم قرار گرفت.

به گفته منابع آگاه در ماه سپتامبر، این تحریم‌ها، یونیپک، بازوی تجاری سینوپک، بزرگ ترین پالایشگاه نفت آسیا را بر آن داشت تا رزروهای خود برای محموله های خاورمیانه را (با شرکت‌های دیگر) جایگزین کند.

نگرانی در مورد مواجه شدن با تحریم‌های آمریکا، هزینه های حمل با کشتی را به رکورد بالایی در سراسر جهان رساند و میلیونها دلار بر هزینه هر سفر دریای افزود.(جزئیات بیشتر)

واشنگتن، هفته گذشته، به طور موقت به شرکت‌ها اجازه داد تا معاملاتی با برخی شعبات کاسکو انجام دهند. بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، به شرکت‌ها اجازه داده شده تا 20 دسامبر تراکنش‌هایی را که شامل تخلیه نفت‌هایی به غیر نفت ایران باشد، با شرکت کاسکو انجام دهند. (جزئیات بیشتر)

یکی از منابع تجاری گفت آمریکا با مقامات صنعتی مشورت‌هایی کرده و برای صدور مجوزهای کلی اجازه داده است. این مجوزها امکان فعالیت‌های چارتری جدید با نفتکش‌های کاسکو را فراهم می کند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما