شناسهٔ خبر: 36167528 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اردن سفیرش را از تل آویو فراخواند

تهران-ایرنا-وزیر امورخارجه اردن سه‌شنبه شب اعلام کرد، غسّان المجالی" سفیر این کشور در تل آویو در اعتراض به ادامه بازداشت غیرقانونی و غیرانسانی شهروندان اردنی فراخوانده شده است..

صاحب‌خبر -

"أیمن الصفدی" درحساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: سفیر اردن در تل آویو، به خاطر اعتراض به آزاد نشدن و عدم تفهیم اتهام به "هبه اللبدی" و " عبدالرحمن المرعی" صورت می‌گیرد.

وزیر امورخارجه اردن در این باره گفت: اسرائیل را مسؤول کامل سلامتی شهروندان خود می‌دانیم و به اقدامات حقوقی، دیپلماتیک و سیاسی برای بازگشت این دو شهروند به کشور ادامه می‌دهیم.

الصفدی ضمن محکوم کردن بازداشت این دوشهروند اردنی، خواستار آزادی فوری و بازگشت آنان به اردن شد.

همزمان نیز وزارت امور خارجه اردن از بازداشت یک اسرائیلی که به طور غیرقانونی وارد این کشور شده بود، خبر داد و اعلام کرد، وی تحت بازجویی قرار خواهد گرفت.

رژیم صهیونیستی ۲۰ اگوست (۲۹ مرداد)گذشته، اللبدی را که برای دیدار با بستگانش به کرانه باختری سفر کرده بود، بازداشت کرد.

دولت اردن تاکنون بارها خواستار آزادی وی و یک شهروند اردنی دیگر از زندان رژیم صهیونیستی شده اما رژیم صهیونیستی حاضر به آزادی این دو اسیر اردنی نیست.

اللبدی بیش از یک ماه است در اعتراض به بازداشت موقت خود در زندان رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.

اردن ۱۰ سپتامبر (۱۹ شهریور) نیز "امیر ویسبرود" را در اعتراض به بازداشت بدون اتهام این دو شهروندش احضار کرده و مراتب اعتراض خود را به این اقدام اعلام کرده بود.

شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی یکشنبه گذشته اعلام کرد، عبدالله دوم شاه اردن در پاسخ به تصمیم "بنیامین نتانیاهو" برای الحاق بخش‌هایی از اردن به سرزمین‌های اشغالی، اخراج سفیر اسرائیل را از امان بررسی کرده است.

روابط امان-تل آویو ۲۳ ژوئیه ۲۰۱۷ (۱مرداد ۹۶) و به دنبال کشته شدن دو شهروند اردنی توسط کارمند سفارت اسرائیل در امان تیره شد.

پس از این ماجرا، اردن به این کارمند به همراه دیگر کارمندان سفارت رژیم صهیونیستی که مصونیت دیپلماتیک داشتند، اجازه داد، خاک آن کشور را ترک کنند.

استقبال گرم نتانیاهو از کارمندان سفارت اسرائیل در امان، موجی از خشم را در میان شهروندان اردنی درپی داشت.

نظر شما