شناسهٔ خبر: 36166202 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

عربستان در اندیشه تشکیل شورای شراکت راهبردی با فرانسه است

کابینه عربستان سعودی امروز از ایده تشکیل شورایی به نام شراکت راهبردی با فرانسه حمایت و وزیر خارجه را مأمور پیگیری آن کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی امروز در جلسه کابینه چند تصمیم دولت را تأیید کرد که از جمله آن تلاش برای تشکیل شورایی راهبردی با فرانسه است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، کابینه عربستان سعودی وزیر خارجه این کشور یا کسی که او آن را تعیین کند، مأمور مذاکره با طرف فرانسوی برای طرح توافق «تشکیل شورای شراکت راهبردی بین دولت سعودی و همتای فرانسوی» کرد.

عربستان سعودی با کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه و انگلیس روابط خوبی دارد. عربستان از بزرگ‌ترین خریداران تجهیزات نظامی از این دو کشور است. فرانسه سومین سرمایه‌گذار بزرگ در عربستان سعودی قلمداد می‌شود.

عربستان سعودی نیز سه درصد از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی خود را در فرانسه انجام داده است. در مقابل این کشور در سال ۲۰۱۳ مجوز‌های متعددی به شرکت‌های فرانسوی داد تا در بخش‌های مختلف عربستان سرمایه‌گذاری کنند.

سلمان بن عبدالعزیز سال ۲۰۱۴ زمانیکه، ولی عهد بود، به دعوت فرانسوا اولاند به فرانسه رفت و در پایان آن سفر بیانیه‌ای در خصوص تأکید بر تقویت شراکت راهبردی دو کشور منتشر شد.

نظر شما