شناسهٔ خبر: 36166192 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 درخواست وزارت خارجه از هموطنان براي به تعويق انداختن سفر به عراق

وزارت امور خارجه در بيانيه‌اي از هموطنان و زائرين عتبات عاليات درخواست کرد تا اطلاع ثانوي برنامه سفر خود به عراق را به تعويق اندازند.به گزارش ايسنا، در بيانيه وزارت امور خارجه آمده است: "با تسليت ايام رحلت رسول اکرم ( ص ) و شهادت امام حسن مجتبي ( ع ) وامام رضا (ع) ضمن قدرداني مجدد از ميهمان نوازي کريمانه دولت و ملت برادر عراق در ايام اربعين حسيني، با توجه به گزارش وقوع برخي نا آراميها در عراق از هموطنان عزيز و زائرين عتبات عاليات درخواست مي‌شود تا اطلاع ثانوي برنامه سفر خود به عراق را به تعويق اندازند. "

انتقاد رئيس کنگره خلق کره شمالي از آمريکا

رئيس کنگره خلق کره شمالي که مرد شماره 2 اين کشور محسوب مي شود در اظهاراتي خواستار تغيير سياست هاي آمريکا در قبال پيونگ يانگ شد.به گزارش مهر به نقل از کيودو، «چوي ريونگ هاي» رئيس کنگره خلق کره شمالي، ضمن هشدار به واشنگتن از آمريکا خواست سياست خصمانه خود را نسبت به پيونگ يانگ قبل از يافتن راهي براي مذاکره خلع سلاح هسته اي اصلاح کند و گفت: شرايط شبه جزيره کره در نقطه بحراني قرار دارد.

اين مقام ارشد کره شمالي افزود: يک سال از تصويب بيانيه مشترک کره شمالي و آمريکا در 12 ژوئن سال 2018 ميلادي گذشته است اما روابط دو کشور هيچ پيشرفتي نداشته است و اوضاع شبه جزيره کره هنوز بحراني است که دليل آن تاکيد آمريکا بر سياست هاي خصمانه ضد کره شمالي و ادامه تحريکات سياسي و نظامي آن کشور است.

ديلي تايمز:

ايران کارت‌هاي خود را براي بازي دارد و تسليم نمي‌شود

ديلي تايمز در گزارشي به تنش‌هاي ميان ايران و آمريکا پرداخت.به گزارش ايلنا به نقل از ديلي تايمز، تنش‌هاي ميان ايران و آمريکا در طول تاريخ همواره وجود داشته است. اما بعد از خروج ترامپ از برجام شدت گرفته است. ترامپ توافق هسته‌اي را ناکارآمد خواند و از آن خارج شد. پس از خروج از برجام تحريم‌هاي شديدي عليه ايران اعمال شد.

تلاش‌هاي ميانجي‌گرانه براي کاهش تنش بين آمريکا و ايران و همچنين شرکاي منطقه در حال اجرا است. عمران ‌خان قصد داشت تنش‌هاي تشديد شده آمريکا با کشور همسايه‌اش را کاهش دهد. وي با روحاني ملاقات کرد و در مورد کاهش تنش‌ها و اجراي کامل برجام رايزني کرد. اما اين تلاش‌ها تاکنون ناموفق بوده است چرا که ترامپ فشار حداکثري و محدوديت بر ايران را بر نمي‌دارد.

عمران خان تأکيد کرد که ما نمي‌خواهيم تنش بين عربستان سعودي و ايران بيشتر شود و تنش ميان ايران و عربستان از طرق گفت‌وگو قابل حل است. پاکستان با عربستان سعودي متحد است اما به دنبال حفظ يک توافق متعادل ديپلماتيک بين تهران و رياض است.

يک مقام پنتاگون: جسد ابوبکر بغدادي به دريا انداخته شد

طبق اعلام يک منبع در پنتاگون بقاياي جسد سرکرده داعش به دريا انداخته شده است.به گزارش ايسنا، روزنامه فرامنطقه‌اي القدس العربي به نقل از يک منبع در پنتاگون اعلام کرد که آمريکايي‌ها بقاياي جسد ابوبکر بغدادي، سرکرده داعش را به دريا انداخته‌اند.اين منبع به چگونگي و زمان انجام اين اقدام اشاره‌اي نکرده است اما مارک ميلي، رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا در سخناني در اين باره اظهار کرد، روند رهايي از بقاياي جسد بغدادي به پايان رسيد و به درستي با آن رفتار شد.

وي افزود، جسد بغدادي مطابق رويه اقدامات نيروهاي آمريکايي و طبق قانون درگيري مسلحانه دفع شده است.

آمريکا پيشتر نيز اعلام کرده بود که جسد اسامه بن لادن، سرکرده القاعده را به دريا انداخته است.

برچسب‌ها:

نظر شما